عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
مقاله
شنبه، 19 دیماه 1383

12:23 AM

January 08, 2005


پایان سلطنت نوکیا بر بازار موبایل

چهارشنبه، 27 خرداد، 1383


 



عکس از تصویریاب گوگل


Iran ICT News: بر اساس گزارش بی.بی.سی، سهم شرکت نوکیا در بازار جهانی گوشی های موبایل در سه ماهه نخست سال نزول زیادی داشته است.
بررسی جامع گروه پژوهش بازار حاکی از آن است که سهم این رهبر صنعتی در بازار از 6/36% به 9/28 % در یک دوره مشخص سال 2003 تنزل کرده است.
روی هم رفته بازار گوشی های موبایل از طریق ارسال کالا ناگهان به 34% یعنی 153 میلیون دستگاه افزایش یافته بود در حالیکه رقبای نوکیا نتوانسته اند سهم بازار را در اختیار بگیرند.
این بدترین عملکرد نوکیا در اروپای غربی بوده است زیرا نوکیا 10% از سهم خود از بازار موبایل را از دست داده است. شرکت نوکیا دو مسئله بنیادین دارد.
یکی از آنها در رابطه با اپراتورها در عرضه گوشی های شخصی است و دیگری موضوع تولید است که در مقایسه با مدلهایی که رقبای آنها عرضه می کنند کارآمد نیست.
روسیه از یک سو موضوع مهمی است. برزیل نیز در تلاطم است و در بازارهای جا افتاده مانند اروپای غربی و امریکای شمالی جایگزینی های زیادی صورت گرفته است.
تقاضا برای گوشی های نوکیا طی سه ماهه گذشته افزایش داشت اما به اندازه دیگر رقبایش نبوده است.
در ماه آوریل شرکت نوکیا دریافت که نمی تواند هم پای سرعت سرسام آور رشد در بازار حرکت کند و این به دلیل فاصله های موجود در مجموعه گوشیهای میان بر بوده و ضمناٌ هر قدر مجموعه گوشی ها مهمتر شوند باز سود حاصل کافی نخواهد بود.
آن موقع این شرکت فنلاندی پذیرفت که سه ماهه نخست امسال را از دست داده است اما تخمین می زند که سهم آنها در بازار 35%تنزل نماید.
اما رقبا میزان فاصله با این شرکت را کمتر از قبل کرده اند و بنظر می رسد که نوکیا در حال از دست دادن سلطنت 40%درصدیش در بازار موبایل جهان است و شعار "پرفروش ترین در پنج قاره" در حال رنگ باختن است.
رقیب اصلی نوکیا یعنی موتورالا توانست سهم خود از بازار جهانی موبایل را از 7/14%به 4/16% افزایش دهد در حالیکه صنایع الکترونیک سامسونگ کره شاهد رشدی از8/10% به 5/12 % بوده است.
تفاسیر کارشناسان بازار حاکی از آن است که در نظر گرفتن میزان تقاضای مشتریان واقعی به جای خرده فروشان بهترین اقدام است و شرکت نوکیا میدان را به شش رقیب اصلی خود واگذار کرده است.
در سه ماهه نخست روسیه اصلی ترین موضوع بود. بازار نوکیا نیز در تلاطم بوده و بازارهای جا افتاده ای مانند اروپای غربی و آمریکای شمالی جایگزینی های زیادی صورت گرفته است.
یافته ها بیانگر آن است که در بازارهای جا افتاده مدل های قدیمی با مدلهای امروزی که فن آوری های نوینی مانند دوربین و صفحه رنگی نمایش دارند، جایگزینی یافته است.
این نوسانات نوکیا را وادار کرده است تا نگرش خود در مورد افزایش ارسال گوشی های موبایل برای دومین بار در این سال تعدیل نماید.
حال انتظار می رود 600 میلیون دستگاه موبایل بیشتر از 580 میلیون دستگاه برآورده شده در ماه مارس امسال فروش و ارسال شود و این کاملاٌ از 520 میلیون دستگاهی که در سال 2003 فروش رفته بود بیشتر باشد.


© این یاداشت عینا  در خروجی خبرگزاری سینا قرار گرفت.




لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی