عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
مقاله
پنجشنبه، 24 دیماه 1383

11:43 AM

January 13, 2005


اخراج از سرور به خاطر انتقاد

نویسنده: علیرضا شیرازى


   اخراج از سرور به خاطر انتقاد


12 اردیبهشت 1383 -

بخش مقاله آى تى ایران - شرکت سایرس هاستینگ در پاسخ انتقاد بنده از مشکلات پیش آمده ضمن اختلال در سایت پارسیک مرا مجبور به ترک سروهایشان کردند
اختلال در سایت پارسیک ( parseek.com) در نخستین روزهاى سال بدترین عیدى و اتفاق در سال جدید براى من بوده است.کدام مدیر سایت و وب مسترى است که از اختلال در سایت خود حتى به مدت یک روز ناراحت نباشد.
به هر حال این مشکل بر طرف شد و خبر راه افتادن مجدد پارسیک ر ضمن ذکر دلایل آن در وبلاگ Itiran.net نوشتم که در برخى از سایتها و روزنامه ها نیز منتشر شد .درست فرداى روز انتشار این مطلب شاهد اختلال در سایت پارسیک بودم و در همان شب مدیر شرکت ایرانى با من تماس گرفته و اعلام کرد که آقاى میردامادى مدیر شرکت سایرس هاستیگ (Cirrus Hosting) ضمن آنکه شخصا اقدام به قطع موقت سرویس سایت کرده اند اعلام کرده اند که سایت پارسیک دیگر نمى تواند بر سرورهاى شرکت فوق باشد.با شخص على میردامادى و با کمک مسنجر تماس گرفتم تا حدالمکان نسبت به رفع کدورت اقدام کنم. اما متاسفانه آقاى میردامادى فکر میکردند که انتشار مطالب در روزنامه ها عملى مغرضانه از سوى من بوده و به نوعى از نفوذ خویش بهره برده ام!. شهرام شریف مدیر سایت سایت آى تى ایران و همچنین دبیران بخش روزنامه هایى که این مطلب در آنها منشر شده است قطعا اولین کسانى هستند که نادرستى این قضیه را میدانند.
لازم به ذکر است سایت پارسیک میهمان سرورى در دیتا سنتر شرکت سایرس هاستیگ بوده اما خود سرور بصورت اختصاصى در اجاره و اختیار یک شرکت ایرانى (رایانه نت)میباشد و برخورد آقاى میردامادى حتى در قطع موقت سرویس بدون کسب اجازه از شرکت ایرانى حرکتى غیر قانونى،خارج از عرف و اختلال در خدمات شرکت ایرانیست.خالى از لطف نیست که اشاره اى به بخشى از پیامهاى رد وبدل شده با شخص آقاى میردامادى در پاسخ به اعتراض بنده و همچنین اعلام اینکه برخوزد ایشان را در روزنامه ها منتشر خواهم کرد داشته باشم.
جالب آنکه ایشان در تمام مدت صحبتهاى خود ضمن تحقیر بنده معترف بودند که مطالب من هیچ تاثیرى در کار شرکتشان نداشته و نخواهد داشت .




[Ali Mird] man vaghean az inkare shoma delkhor shodam
[Ali Mird] shoma khodetoon ro khaili bozorg mikhastin jelve bedin
[Ali Mird] behar hal man shoma esmesho mikhay bezar tahdid ya har chize digeyee, man nemitoonam be shoma service bedam
[Ali Mird] ta akharesham vaysadam, shoma too abrar ke hichi, boro too har rooz nameye dige yee khasti bede chap konan
[Ali Mird] man aslan dirooz website shomaro stop karde boodam nemidoonam ki dobare start karde, vali man felan kootah oomadam
[Ali Mird] bebin man aslan mikham ta akharesh beram, vazifeyee ham dar moghabele adami mesle to nadaram .
[Ali Mird] pas man az hamin emrooz service ro ghat mikonam



و البته چون سرویس همان شب قطع نشد دیگر بحث ادامه پیدا نکرد و من نیز سرور و سایت خود رادر روزهاى بعد منتقل کردم. هزینه اینکار با توجه به تنظیمات و ترافیک سایت پارسیک کم نیست در حالیکه میتوانستم مدتها از سرویس شرکت ایرانى با هزینه بسیار پایین ترى استفاده کنم. جالب آنکه این شرکت فرداى آنروز اقدام به انتشار جوابیه اى در رد چند جمله انتقاد من کرده اند. در حلیکه من به خاطر سایتم مجبور به سکوت بودم. در تکمیل مطالب جوابیه ایشان تنها چند نکته اشاره داشته باشم.
اول آنکه بنده به عنوان مشاور فنى چندین بار به شرکت کانادایى معرفى شده بودم و در سالهاى گذشته نیز چندین مرتبه با شخص احسان میردامادى (از دیگر مدیران سایرویس هاستیگ ) و به صورت آنلاین مشکلات سرور را بر طرف کرده ایم.و در ایام نوروز امسال نیز مدیر شرکت ایرانى از آنها براى همکارى با من درخواست کرده بودند.
آشنایى آنها با بنده و رابطه با شرکت ایرانى آنقدر زیاد بود که از من براى تاسیس دفتر تهرانشان دعوت کردند و حتى براى آن از مدیر شرکت ایرانى اجازه گرفتند!
در خواست بنده بسیار ساده بوده است و تنها اعلام تقاضاى IP جدید را داشتم.موردى که به شرکتهاى دیگر اعلام شده بود اما هرگز اطلاعیه در این مورد به شرکت ایرانى نرسید (شاید هم به خاطر درگیرى مالى!) . در ضمن حداقل میتوان انتظار داشت که چننین تغییرى که میتوان آنرا بزرگترین تغییر در یک دیتا سنتر دانست در سایت رسمى این شرکت اطلاع داده شود.
همانطور که قبلا نیز اشاره داشتم شرکت ایرانى را بیش از شرکت کانادایى مقصر میدانم چرا که حداقل اشتباه آنها انتخاب یک چنین شرکتى به عنوان شرکت همکار و تامین کننده سرور بوده است.
حتما متوجه شده اید که بنده بیش از یک مشترى غیر مرتبط با سایرس هاستیگ بوده ام و توقع اطلاعات زیادى نیز نداشتم.
حتى اگر بپدیرم که گله من از آنچه بر سایتم گذشته به قول آقابان بچه گانه باشد . اما قطع سرویس بدون اجازه و اطلاع و تهدید به قطع کلى سرویس و در نهایت تحمیل بار مالى و فکرى بخاطر تغییر سرور مسئله اى کودکانه نیست و به نظر میرسد که تا زمانیکه در کشورمان قانونى براى اینگونه یکه تازیها وجود ندارد میبایست انتظار اینگونه رفتارها را از همکاران خارج از کشور داشت.
مشکلات فنى در تجارتهاى مرتبط با تکنولوژى پذیرفته شده و تا حدودى قابل اغماض است.اما پشتیبانى و برخورد منطقى و مناسب دیگر یک حق مسلم براى مشتریان است.اصلى ساده که بایستى توسط هر شرکتى پذیرفته شود. امیدوارم اتفاقى که براى سایت پارسیک درسى حداقل براى خود من در انتخاب میزبانى بهتر و آغازى براى برخورد با یکه تازیهاى شرکتهاى خارجى نسبت به همکاران و مشتریان ایرانى خود باشد .

* مدیر سایت پارسیک parseek.com

a_shirazi@yahoo.com




لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی