عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
مقاله
پنجشنبه، 24 دیماه 1383

08:02 PM

January 13, 2005


آیا گوگل به شما لبخند خواهد زد؟

شنبه، ۲۸ آذرماه ۱۳۸۳


مهدی رودكی - اگر گوگل به شما لبخند بزند، تمام بازار به شما لبخند می‌زند. اما گوگل دختر طنازی است که تنها به پسران پرمغز و رعنا لبخند می‌زند. این پسران همان سایت‌های پرمحتوا و محبوبی هستند که از ساختاری مناسب در طراحی برخوردارند.

سایت شما در اینترنت همانند کتابی مهم در کتابخانه‌ای بزرگ است. شما سایت را طراحی کرده‌اید تا از آن استفاده شود، کتاب نیز نوشته شده است تا خوانده شود. برای آنکه راهنمای این کتابخانه کتاب شما را به دیگران توصیه کند، کتاب شما ضمن داشتن محتوای مناسب باید بتواند نظر مساعد وی را نیز جلب کند.
شاید مجبور باشید هر هفته جلد کتاب خود را تغییر دهید، یا بعضی از صفحات آنرا به روز رسانی نمایید. اما این کتابداران هر هفته عوض می‌شوند و شما باید به طور مداوم وقت خود را صرف شناسایی رفتار این کتابداران نمایید به این امید که کتاب شما را توصیه کنند. آیا شما وقت این کار را دارید؟

راه حل منطقی همواره این است که شما زبان مشترکی با این کتابداران بیابید تا بهتر یکدیگر را تفهیم نمایید. در این کتابخانه تنها کتاب شما وجود ندارد بلکه هزاران کتاب دیگر با همان موضوع کتاب شما نیز وجود دارند. مولفان این کتابها هم در جست‌وجوی زبانی مشترک با کتابداران هستند، آنها هم می‌خواهند کتابشان خوانده شود. چه باید کرد؟

راهنمایان اینترنت، یا همان موتورهای جست‌وجوگر نیز همین رفتار را با سایتها دارند. آنها برای هر موضوع هزاران سایت می شناسند اما تنها چند سایت را قبل از همه در نتایج جست‌وجو قرار می‌دهند و به دیگران معرفی می‌کنند. شما با چه زبانی می‌توانید موتور جست‌وجوگر را متقاعد کنید که سایت شما را اول از همه به دیگران توصیه کند؟

برخی از موتورهای جست‌وجوگر را با پول می‌توان متقاعد کرد. به عبارت دیگر هر سایتی که پول بیشتری بپردازد، در ابتدا به همه معرفی می‌شود. به این موتورهای جست‌وجوگر رتبه بازای پول می‌گویند نظیر Overture.com .
اما قدرت موتورهای جست‌وجوگر جای دیگری نهفته است. آنجا که شما با هر مقدار پول باز هم نمی‌توانید در نتایج جست‌وجو حضور داشته باشید و راهی به ابتدای نتایج بیابید. این موتورهای جست‌وجوگر خریدینی نیستند و شما نمی‌توانید برای سایت خود رتبه‌ای بخرید. اینجا رتبه‌ها را باید به چنگ آورید و به طور مداوم برای حفظ آنها باید تلاش کنید.

خوشبختانه، این گونه موتورهای جست‌وجوگر متقاعد شدنی هستند. به عبارت دیگر شما با دانستن اصول و قواعد آنها، می‌توانید زبانی مشترک با آنها داشته باشید. اگر بتوانید این زبان مشترک را بیابید آنگاه سایت شما حتی می‌تواند در صدر نتایج جست‌وجو قرار بگیرد. به این رتبه‌ها، رتبه‌های عادی (طبیعی) موتور جست‌وجوگر می‌گویند.

حال بار دیگر این سوال مطرح می شود که این زبان مشترک را چگونه می یابید؟ SEO به عنوان ابزار اصلی بازاریابی الکترونیک یک تخصص بسیار جدی است. تخصصی که یک هنر است: هنر کسب رتبه‌های بالا در گوگل و موتورهای جست‌وجوگر دیگر! SEO کسی است که این هنر را به خوبی می‌داند. او زبان مشترک برای ارتباط با موتور جست‌وجوگر را می داند.
او می داند که رفتار موتور جست‌وجوگر در طول زمان چگونه بوده است و امروز چه رفتاری دارد. او به خوبی می‌داند که موتور جست‌وجوگر هر روز سازی را کوک می‌کند و باز هم اوست که این سازها را به خوبی می‌شناسد. او به خوبی می‌داند که چگونه راه ورود موتور جست‌وجوگر به سایت شما را هموار کند و سایت شما را برایش دوست داشتنی نماید.

کیست که گوگل را نشناسد و نام آنرا نشنیده باشد. اگر گوگل به شما لبخند بزند، تمام بازار به شما لبخند می‌زند. اما گوگل دختر طنازی است که تنها به پسران پرمغز و رعنا لبخند می‌زند. این پسران همان سایت‌های پرمحتوا و محبوبی هستند که از ساختاری مناسب در طراحی برخوردارند.

SEO می‌تواند سایت شما را برای گوگل و هر موتور جست‌وجوگر دیگری جذاب نماید، ساختار آن را اصلاح کرده، قابلیت‌های آن را به خوبی عرضه کند به گونه‌ای که بتواند در میان سایت‌های دیگر سر راست کند.
شما اگر این زبان مشترک را نمی‌دانید از یک SEO کمک بگیرید. یا حداقل یک SEO را دوست داشته باشید و توصیه‌های وی را گوش کنید. همچنین می‌توانید خود یک SEO باشید تنها کافیست که چند ماه زمان صرف کنید و لحظه به لحظه همراه موتورهای جست‌وجوگر باشید!
آیا گوگل به شما لبخند خواهد زد؟

منبع: رهنمون




لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی