عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
مقاله
چهارشنبه، 28 بهمنماه 1383

01:30 PM

February 16, 2005


کارایى سرویس دهنده وب یکى از کارهاى جدید در طراحى سرویس دهنده ها است

این مقاله توسط "سعید شریفیان " و " مصطفى صفوى" از دانشکده مهندسى
برق دانشگاه امیر کبیر در دهمین کنفرانس انجمن سالانه کامپیوتر ایران ۲۷(
تا۲۹ بهمن ) ارایه شده است .


مدلسازى کارایى سرویس دهنده هاى وب یکى از زمینه هاى تحقیقاتى جدید
در طراحى این سرویس دهنده ها مىباشد.
بدون داشتن مدل درستى از سرویس دهنده پشتیبانى واقعى، کارایى سرویس
دهنده پیش بینى کار مشکلى است .
به دست آوردن ظرفیت سرویس دهنده ها در تصمیم گیرى براى توسعه آنها از
اهمیت ویژه اى برخوردار است .
با گسترش اینترنت یک سایت ممکن است در روز با میلیون ها در خواست
روبه رو شود که اگر این درخواست ها در زمان هاى کوتاهى با حجم زیاد به
سرویس دهنده برسند باعث اشباع شدن سرویس دهنده و افزایش زمان پاسخ دهى و
حتى از کارافتادن آن مىشوند.
براى جلوگیرى از این حالت مکانیزم هاى QOSدر سرویس دهنده هاى وب به
کار مىروند.
این مکانیزم ها سبب مىشوند تا درخواست هاى بیش از توان سرویس دهنده
بلوکه شوند، این کار به سرویس دهنده اجازه مىدهد تا در خواست هاى محدودى
را با زمان سرویس دهى قابل قبول ارایه کند.
براى بهینه سازى پارامترهاى اینگونه مکانیزم هاى QOS، وجود مدل دقیق
از کارایى سرویس دهنده وب ضرورى است .
این مدل باید بتواند کارایى سرویس دهنده را در شرایط بحرانى بار زیاد
که سرویس دهنده نزدیک به حالت اشباع است به خوبى عمل کند.
هر سرویس دهنده وب داراى نرم افزارى است که امکان دسترسى کاربران را
به فایلهاى موجود بر روى این سرویس دهنده فراهم مىکند.
این فایلها شامل فایلهاى استاتیک از نوع HTMLو یا فایلهاى دینامیک
از نوع اسکریپهاى طرف سرویس دهنده مىباشند.
سرویس دهنده آپاچى یک سرویس دهنده چند ریسمانى است که هر ریسمان
وظیفه پاسخ گویى به یک درخواست هاى ورودى وارد صف ارتباطات TCPپذیرفته
شده دارند.
این درخواست ها تا آزاد شدن یک ریسمان که اصطلاحا به آن Workerمى
گویند براى پاسخ گویى به آنها باید در این صف به انتظار بمانند.
هر Workerتا اتمام کارش درخواست جدید را از صف نمىگیرد و تعداد
Workerهایى که مىتوانند همزمان وجود داشته باشند توسط پارامتر Clients
Maxآپاچى قابل تنظیم است .
هر Workerپس از پایان سرویس دهى به درخواست و سپرى شدن زمان alive
Keepو نیامدن درخواست جدید از طرف همان کاربر به کار خود خاتمه مىدهد
و با بستن ارتباط قبلى درخواست جدید را از صف انتظار مىگیرد.




لینک ثابت || اضافه شده توسط || نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی ||

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی