عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
مقاله
دوشنبه، 17 اسفندماه 1383

10:03 AM

March 07, 2005


بهبود کار

نویسنده: Meridith Levinson
CIO
مترجم: زهره چكنی


فرامینگهام- زمانی كه Berni Marcus و Arthur Blank تصمیم به خرید یك تعداد انبار تا سقف پر از لوازم و ابزار خانه‌سازی گرفتند، كه هر سازنده یا صاحبخانه‌ای روزی به آنها احتیاج پیدا می‌كنند، در واقع دست گذاشتند روی نقطه حساس آمریكاییها، یعنی علاقه وافر به سایز، حق انتخاب و چانه‌زنی بر سر قیمت. در سال 1978، شركت Home Depot پا به عرصه وجود گذاشت. بالاخره انسان توانست همان حسی را تجربه كند كه بچه‌ها هنگام بازی دارند.


Home Depot با كارمندان باهوش و ماهر خود، كه در امر ساخت‌و ساز خبره‌اند با آن لباس‌های قرمز آرم‌دارشان كم‌كم به یك نشان فرهنگی آمریكا تبدیل می‌شود و همراه Harley Davidson كوكاكولا و فورد وارد عرضه فرهنگی می شوند.


Home Depot به نشانه‌ای از تجارت آمریكایی نیز تبدیل شد تا 1986 با 60 فروشگاه و 6600 كارمند، این شركت در فروش به رقم یك میلیارد دست یافت. از آن هنگام تا سال 2000 درآمد شركت تقریبا هر دو سال یكبار دو برابر شد. موفقیت شركت با حاشیه‌نشیتی طبقه متوسط آمریكا، رشد حیرت‌آور جمعیت و رونق معاملات املاك در سال‌های دهه 1980 همزمان بود.


Home Depot ایده‌ای خارق‌العاده در زمانی بسیار مناسب بود و توانست در سال 1980 شركت Lowe's سی وهفت ساله را كه فروشنده شماره یك لوازم و مصالح خانه‌سازی بود را پشت سر گذارد. امروز، این شركت دومین فروشنده لوازم خانه سازی بزرگ آمریكا است كه تنها wal-mart را پیش روی خود دارد و در تمام دنیا اولین و بزرگترین فروشگاه‌های لوازم خانه‌سازی زنجیره‌ای است، كه درامدی معادل 64.8 میلیارد دلار دارد، در واقع 11 درصد سهم بازار لوازم خانه‌سازی تعریف نشده آمریكا را شامل می‌شود. این شركت یك روز درمیان یك فروشگاه جدید افتتاح می‌كند.


آنچه در رونق و رشد چشمگیر Home Depot تاثیر زیاد داشت، به غیر از همزمانی با رونق اقتصادی  تاریخی آمریكا مدل تجارت غیرمتمركز نیز بود كه در آن فروشگاه‌ها منطقه‌ای می‌شوند و این مدیران قسمتهای مختلف هستند كه در مورد كیفیت و كمیت كالاها در قفسه‌ها مسئول هستند. آقایان ماركوس و بانك معتقد بودند كه افرادی مسئول این گونه انتخابها باشند كه از همه كس به مشتریان نزدیكترند نه اینكه روسای بخشهای مختلف كه كاره‌ای نیستند.


IT نیز در این زمینه نقش بسیار چشمگیری به عهده داشته است. Home Depot به سیستم‌های خانگی بسیار وابسته بود با ساخت برنامه‌های خود، شركت نرم‌افزار در حال تغییر off-the-shelf را آزرده نكردند و برای نصبهای بی‌انتها برای كل شركت وقت و پول خود را صرف نكرده است. وجود یك بانك اطلاعاتی استاندارد و یك ساختار برنامه كه از اجزا نرم‌افزار استفاده مجدد می‌كرد به كاركنان IT امكان می‌داد تا برنامه‌هایی بسازند نظیر سیستم‌ سفارش متحرك یا Mobile Ordering System (كه یك گاری مجهز به كامپیوتر و چاپگر كه كارمندان می‌توانستند در تمام فروشگاه آن را به حركت درآورند و محصولات و تغییرات قیمتها را مدام ضبط كنند و سفارشات را انجام دهند)، Lickety split اما با ركورد هزاره كه همه كشور را فرا گرفت، روزهای درخشان Home Depot نیز به پایان رسید. ناگهان استراتژی‌های سال‌های دهه 1980 و 1990 ناگهان، ناكارآمد شدند و به نظر می رسید كه با داشتن بیش از 1000 فروشگاه در ایالات متحده، كانادا، پورتوریكو و آمریكای جنوبی دیگر نمی‌شد بر تصمیم‌گیری محلی اتكا كرد. زیرا این رویكرد موجب اغتشاش در آرایش فروشگاهی، و سردر گمی مشتری‌هایی شده بود كه توقع داشتند در فروشگاه‌های مختلف Home Depot محصولات یكسانی ببینند، برای شركت حمایت از این سیستم‌ها كه Home Depot به آن می‌بالید، بسیار گران بود، زیرا برای تغییر آن نیروی فوق‌العاده‌ای نیاز بود. حتی ساختار انبارداری كه بسیار شبیه سایر سیستم‌های H.D بود بسیار فرسوده و آسیب‌پذیر بود. در زمانی كه شركت‌های Target و wal-Mart و كلوپ‌های انبارداری (Warehouse Clubs) به تعداد فروشگاه‌های خود اقدام كردند، Home Depot به یك فروشگاه بزرگ تبدیل می‌شد كه در آن روزها در آمریكا روز به روز بیشتر می‌شدند، همچنان از بین رفته بود.


وقتیكه در دسامبر 2000، Robert Nardelli پست مدیر ارشد اجرایی شركت را به عهده گرفت، دست به ایجاد تغییرات بزرگی در این فروشگاه زد. به ویژه در حوزه تمركز خرید، طراحی فروشگاه‌ها و بازاریابی. در جریان این تغییرات مهم شركت Home Depot درگیر رقابتی فشرده بود با رقبای سرسخت خود از جمله Lowe's كه روز به روز هم رشد می‌كردند.


شركت در حال پیشرفت بود (زیرا نرخ‌های بهره در تاریخ به پایین‌ترین رقم رسیده بود) ناگهان با حمله 11 سپتامبر كه مردم بسیار آسیب دیده بودند و بیشتر در منزل می‌ماندند، شركت حقیقتا با مخمصه‌ای جدی رو به رو شد. از سه ماهه دوم سال مالی 2001 تا سه ماهه سوم سال مالی 2003، یعنی 30 ماه متوالی درآمد خالص و فروش فروشگاه‌ها ارقام بسیار پایینی را نشان می‌دادند. سهام Home Depot از 67 دلار برای هر سهم در 1999 به 20 دلار در ژانویه 2003 رسید و شاخص رضایت مشتری در آمریكا (American Customer Satisfaction Index) در سال‌های 2002 و 2003 برای شركت Lowe's رقمی بالاتر از Home Depot را نشان می‌داد.


می بایست كاری می‌شد.


اما چه كاری؟


پاسخ Home Depot، تاسیسات زیربنایی ‌بود، تاسیسات و تاسیسات بیشتر.


 





لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی