عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
مقاله
پنجشنبه، 25 فروردینماه 1384

11:15 AM

April 14, 2005


شبکه‌ی ارتباطات چیست؟

نویسنده : www.softwaremarkeretingsource.com
مترجم : بهاره عابدین
ناشر : همکاران سیستم


 


به طور ساده می‌توان شبکه‌ی ارتباطات را  هنر ملاقات افراد با هم و سودمندی‌های حاصل از این ارتباطات تعریف کرد.


بیش‌تر فایده‌ی این‌ گونه ارتباطات به دست آوردن اطلاعات و حرکت به سمت رشد بیش‌تر کسب و کار خواهد بود.


هر ارتباط موفق کاری یا شخصی، بین دو طرف برقرار کننده‌ی ارتباط، ارتباطی یکتاست که در طول زمان ادامه می‌یابد. شبکه‌ی ارتباط موثر شامل تمام آن چیزهایی است که در ساخت و نگه‌داری بلند مدت ارتباطات با دیگر افراد حرفه‌ای و شاخص به کار گرفته می‌شوند. اینترنت وسیله‌ی بسیار خوبی برای ایجاد چنین شبکه‌ای است. می‌توان ارتباطات را از طریق گروه‌های خبری، انجمن‌ها و پست الکترونیک توسعه داد. از آن‌جا که هیچ‌چیز به اندازه‌ی ارتباط چهره به چهره و رو در رو در شروع یک رابطه موثر نیست، همایش‌هایی مانند ISDEF و SIC از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده‌اند. البته تمام تماس‌ها مفید و با ارزش نیستند. تمام مسیرها اطلاعات قابل توجهی را فراهم نمی‌آورند، باید ارزیابی کنید که آیا یک ارتباط و اطلاعات ناشی از آن ارزش وقت گذاشتن دارد یا خیر.


شبکه‌ی ارتباطات درهای جدیدی را به روی شما خواهد گشود، البته بیش‌تر در این‌باره که "چه کسی را می‌شناسی و نه اینکه به طور قطع چه چیزی را می‌دانی".


 


چگونه شبکه ارتباطات را بسازید؟


1- یاری‌گر واقعی دیگران باشید.


2- روشنفکر باشید.


3- جزییات شخصی را به خاطر بسپارید.


4- به تفاوت‌های فرهنگی احترام بگذارید.


5- درباره‌ی مردم و شرکت‌های آن‌ها بررسی کنید تا با اهداف و علایق‌شان بیش‌تر آشنا شوید.


6- كارهای خوب دیگران را جبران كنید.


7- واسطه‌ای برای آشنایی افراد جدید با یكدیگر باشید.


 


جای‌گاه اصلی این شبکه کجاست؟


افراد مختلف در لباس‌های متفاوت ظاهر می‌شوند. هر فرد می‌تواند به طور بالقوه یک فرصت شبکه‌ای به شمار آید. این موضوع درست مانند ترافیک موتورهای جست‌وجوگر است، هرچه تعداد افراد موجود در شبکه‌ی هدف بالاتر رود، شانس موفقیت در برقراری ارتباط سودمد و سازنده افزایش می‌یابد. منظور از شبکه‌ی "هدف"، مجموعه‌ی افرادی است که برای برقراری ارتباط قابلیت بیش‌تری دارند، برخی از این افراد یا سازمان‌ها ‌عبارت‌اند از:


 


1- انجمن های تجاری یا سازمان‌های صنعتی خاص


2- نمایشگاه‌ها


3- دوستان


4- مدارس


5-گروه‌های خبری متمرکز و عناوین مشخص مناظرات


6- مشتریان


7- عرضه‌کنندگان


8- مصرف‌کنندگان


 


شبکه‌ی ارتباطات خود را بر اساس ارزش گروه‌های هدف، پیوسته گسترش دهید و پالایش کنید. اگر تنها به منافع یك‌طرفه می‌اندیشید و فقط در پی به دست آوردن هستید شبكه‌ی ارتباطی شما به احتمال زیاد پیش‌رفتی نخواهد داشت؛ چرا که شبکه ارتباطات موفق عبارت است از برقراری رابطه و تعامل کامل مبتنی بر تامین منافع دو طرف. بنابراین اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا کسب و کار آن‌ها هم رشد کند.


در بسیاری موارد شبکه‌ی ارتباطات و همکاری‌های مشترک با یکدیگر منافات دارند، ولی در برخی موارد باعث هم‌افزایی یکدیگر می‌شوند.


 


همکاری مشترک


همکاری مشترک یک راه بسیار مناسب برای شرکت‌های نرم‌افزاری به منظور بازاریابی و درآمد جدید است. شرکا می‌توانند نقاط قوت یكدیگر را در بازارهای حساس یکی کنند. این مساله به طور معمول به این ترتیب است که شرکت‌های بزرگ باعث اعتبار بخشیدن به شرکت‌های کوچک‌تر و در عوض شرکت‌های کوچک باعث ایجاد و تسهیم دانش در زمینه‌ی تخصص‌‌های ویژه برای شرکت‌های بزرگ‌تر می‌شوند. هم‌افزونی ارتباطات در شکل‌های مختلف ظاهر می‌شود، اما بهترین شکل آن وقتی است که همه از آن سود ببرند، همکاری مشترک راه خوبی برای به دست آوردن مشتریان مربوط است. اغلب، شركای حرفه‌ای به گونه‌ای مکمل یکدیگر می‌شوند که می‌توانند محصولی ترکیبی ارایه کنند که پیش از این هیچ‌کدام به تنهایی قادر به توسعه آن نبودند.


 


انتظارات


باید درک روشنی ازنقاط ضعف و قوت محصولات و شرکت‌ها داشته باشید. با آگاهی از این نكات، شما در هر زمینه شرکایی پیدا می‌کنید که در نواحی ضعف شما، نقاط قوتی دارند:


 


1- آن‌چه را باید سفارش دهید، مشخص كنید.


2- مشخص كنید كه در جست‌وجوی چه هستید.


3- زمان خود و شریك‌تان را هدر ندهید.


 


انواع متفاوت همكاری یا ارتباط كه برای تولیدكنندگان نرم‌افزار به كار می‌روند از این قرار هستند:


محصول‌سازی


1- تبادل خبرنامه‌ها


2- ادغامات


3- تبادلات خطی


4- تبادل دانش یا فناوری


5- تسهیم درآمد


6- تبادل آگهی


­­­


سود دوجانبه در رابطه


یك رابطه‌ی موفق تنها زمانی شكل می‌گیرد كه شامل همكاری دو طرفه و بر مبنای برد طرفین باشد.


كسانی كه همكاری‌های استراتژیك و شبكه‌ی ارتباطات را كنترل می‌كنند سود و موفقیت بلندمدت به دست خواهند آورد.


 


رهنمودهای نهایی:


1- منابع واجد شرایط را بشناسید


2- به یاد داشته باشید كه جنبه‌هایی از حقیقت شما را كسانی می‌سازند كه با آن‌ها در ارتباط هستید.


3- هر رابطه‌ای مفید و سازنده نیست.


4- همكاران بالقوه را ارزیابی كنید.


5- زمانی را به تشكر كردن اختصاص دهید.


6- بدانید كه نتایج همیشه به صورت آنی به دست نمی‌آیند.


7- همیشه كارت بازرگانی خود را به همراه داشته باشید


 


بسیار فعال و پی‌گیر باشید. شما می‌توانید یك شبكه‌ی ارتباطی گسترده داشته باشید تا هر زمان كه به آن نیاز داشتید، در دست‌رس باشد. با وجود ابزارهای سنتی، شبكه‌های شخصی برای پیش‌برد كسب و كارتان ضروری هستند. شبكه‌ی ارتباطی، دو طرفه است. پس وقتی كه درخواست كمك می‌كنید به كمك دیگران اطمینان داشته باشید.




لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی