عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
مقاله
سه شنبه، 5 تیرماه 1386

06:48 PM

June 26, 2007


چالش‌های FMC

منبع: گروه علمی-تحلیلی طیف


تا سال 2012، تعداد مشتركان خدمات همگرایی ثابت – سیار (FMC) به 170 میلیون نفر خواهد رسید و 1/5 درصد از بازار جهانی خدمات صوتی را به خود اختصاص خواهد داد.




مؤسسة Informa پیش‌بینی كرده است كه تا سال 2012، تعداد مشتركان خدمات همگرایی ثابت – سیار به 170 میلیون نفر خواهد رسید و این خدمات 4/33 میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد كرد، اما باید توجه كرد بدون مشاركت همة اپراتورهای زنجیرة ارزشی موجود، این صنعت به مشكلات بسیاری برخورد می‌كند.
اكثریت این مشتركان مصرف‌كنندگان شخصی خواهند بود كه تا سال 2012، پیش‌بینی می‌شود به 145 میلیون نفر برسند. اما ضریب نفوذ نسبی این بخش كمتر از مشتركان بنگاهی خواهد بود كه 8/8 درصد مشتركان خدمات پایه را به خود اختصاص خواهند داد؛ در حالی كه ضریب نفوذ نسبی مربوط به مشتركان شخصی فقط 8/4 درصد خواهد بود.

پل مری، تحلیلگر ارشد مؤسسة Informa، مدیر این مطالعه و بررسی، می‌گوید كه این تفاوت، نشان‌دهندة یكی از چالش‌های اصلی پیش روی FMC است. از آن جا كه FMC به كاهش هزینه‌های بهره‌برداری منجر می‌شود، ایدة خوبی برای اپراتورها به حساب می‌آید؛ اما در مراحل اولیه عرضه، كمتر توانسته است توجه مصرف‌كنندگان را به خود جذب كند.

وی در این باره می‌گوید: "زمانی كه FMC قابلیت عرضة تعداد زیادی خدمات جذاب را پیدا كند، استفادة تجاری از FMC، معنی واقعی خود را پیدا می‌كند. برخی از خدمات جذابی كه FMC می‌تواند عرضه كند عبارتند از خدمات ارسال و دریافت پیام یكسان، ادغام IP PBX."
مری می‌گوید: "در نتیجه، FMC با یك چالش دائمی برای به دست آوردن خواسته‌های مصرف‌كنندگان و تغییر آنها، مواجه است."




در گذشته عنوان شد كه IMS روشی است كه قابلیت‌های همگرایی استانداردشدة كاملی را عرضه خواهد كرد؛ اما مدت زمان و هزینة اجرای این طرح باعث افزایش نظرات مخالفت‌ها در میان گروه اپراتورها شد. در ابتدا روش‌های اولیه‌ای مانند UMA و به دنبال آن femtocell كه مشكل كمبود گوشی‌های دوجانبه (dual – mode) را حل می‌كند، پیشنهاد شدند، اما این روش‌ها موفق نشدند خدمات پیشرفتة IP-محور را كه انتظار می‌رفت مشابه FMC باشد، عرضه كنند.

صدور استاندارد استمرار مكالمات صوتی (VCC) IMS تا پایان سال 2007، احتمال تداوم كارایی IMS را افزایش خواهد داد؛ اما بعید است كه این امر سبب سكوت منتقدانی شود كه عنوان می‌كردند IMS، فقط كمی فراتر از آن چه را كه پیش از این در دسترس بوده، عرضه می‌كند.
اما مری می‌گوید به چنین نظراتی نباید توجه شود. وی می‌افزاید:"بازار مخابرات همگرا، طرفداران بسیاری دارد." یكی از این گروه طرفدارانی كه باید به آنها توجه زیادی شود، اپراتورهای اصلی زنجیرة ارزشی هستند. اپراتورهای خطوط ثابتی وجود دارند كه می‌خواهند از اثرات بد جایگزینی سیار – ثابت (FMS) جلوگیری كنند و به علت این كه IMS به آنها امكان می‌دهد كنترل تماس‌ها را داشته باشند، حامی آن هستند. اپراتورهای سلولی‌ای نیز وجود دارند كه از آنجا كه روش‌های UMA و femtocell امكان كنترل آنها روی تماس‌های تلفنی را فراهم می‌كند، پشتیبان آن هستند. اپراتورهای تلفیقی و باند وسیعی كه تمایل به عرضة گسترة وسیع و كاملی از خدمات به منظور افزایش استقبال مشتریان دارند، در حقیقت پشتیبان هر تكنولوژی‌ای هستند كه امكان انجام این كار و تحقق هدف‌هایشان را برایشان فراهم كند.

بازار FMC در سال‌ها و ماه‌های پیش رو، با چالش‌هایی روبرو خواهد بود كه باید از طریق تمركز روی مهارت‌های اصلی و كارشناسی و تمایل به سرمایه‌گذاری در آیندة بلندمدت عرصة مخابرات، با آنها روبرو شد و آنها را حل كرد. باید دید كه آیا هدف FMC تحقق خواهد یافت؛ اما میزان انگیز‌ة موجود در این مسئله، به این معنی است كه حتی گروه‌هایی كه تاكنون نیز به پیشرفت خوبی در این عرصه نرسیده‌اند و تمایل بسیاری برای ادامه دادن راه خود دارند، با گذشت زمان خواهند توانست به مشكلات غلبه كرده و به هدف خود دست پیدا كنند.




لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی