عناوين



 اخبار


برگزیده


امنيت


مقاله


گزارش و گفتگو


ياداشت


اخبار شرکتها


همايشها



فراخوانها و آئين نامه ها


عکس و ویدئو

 
  خدمات



نسخه موبایل



خروجی پیامک



خروجی RSS



عضویت در خبرنامه ها

 

راهنما
تبليغات


 

سفارش آگهی
مقاله
شنبه، 23 تیرماه 1386

05:17 PM

July 14, 2007


آمار جهانی خدمات محتوایی تلفن همراه

منبع: گروه علمی-تحلیلی طیف


ارسال عكس از طریق تلفن همراه ، زنگ تلفن ، فناوری 3G ، خدمات TV/Video ، بازاریابی از طریق تلفن همراه

ارسال عكس از طریق تلفن همراه


درصد استفادة مشتركان از خدمات ارسال عكس از طریق تلفن همراه (در سپتامبر، اكتبر و نوامبر 2006)
ایتالیایی‌ها ركورد استفاده از خدمات "ارسال عكس از طریق تلفن همراه" را شكستند. ضریب نفوذ زیاد 3G و در دسترس‌بودن ترمینال‌های 3G با قیمت مناسب در ایتالیا باعث افزایش استفاده از این خدمات در این كشور شده است؛ در ایتالیا، بیش از یك میلیون مشترك از این خدمات استفاده می‌كنند.





زنگ تلفن


اقدامات تجاری غیرقانونی و بهره‌برداری‌های غیر مجاز در اروپا، باعث شده است كه سطح استقبال از خدمات زنگ تلفن به تدریج كاهش یابد. البته با توجه به استقبال چشمگیر از صنعت موسیقی در بخش خدمات زنگ تلفن و استفاده از ملودی‌های چندصدایی، به نظر می‌رسد كه درآمد حاصل از خدمات زنگ تلفن همچنان افزایش می‌یابد.





فناوری 3G


فناوری 3G در آمریكا و ایتالیا همچنان در حال رشد است؛ اما روند رشد این فناوری در فرانسه، آلمان، اسپانیا و انگلستان ثابت باقی مانده است. اگر چه بازار خدمات 3G آمریكا بزرگ‌تر از بازارهای 3G در اروپاست، ضریب نفوذ 3G در این كشور (10.8درصد) كمتر از ضریب نفوذ 3G در اروپا است. بازار آمریكا برای رقابت با بازار ایتالیا با ضریب نفوذ 37درصد نیاز به رشد چشمگیری دارد.





خدمات TV/Video


رشد فناوری 3G باعث رشد خدمات محتوایی تلفن همراه شده است و این رشد، بیشتر در بخش TV/Video محسوس بوده است. عرضة خدمات محتوایی اختصاصی، یكی از استراتژی‌های اپراتورها برای جذب مشتركان است. برای مثال، تعداد انواع TV/Video كه در پرتال‌های اپراتورهای انگلیس عرضه می‌شود، به بیش از 50درصد در سال 2006 افزایش یافته است كه در حدود 80درصد از این خدمات، اختصاصی هستند.





بازاریابی از طریق تلفن همراه


با توجه به اینكه 74درصد از مشتركان تلفن همراه اعلام كرده‌اند كه پیام‌های كوتاه تبلیغاتی دریافت كرده‌اند و در حدود 10درصد اعلام كرده‌اند كه به این نوع پیام‌ها پاسخ داده‌اند، به نظر می‌رسد كه روش بازاریابی از طریق تلفن همراه در حال فراگیر شدن است. همانند روزهای آغازین فعالیت اینترنت، اكثر تبلیغات از طرف اپراتورها است. اما بازاریاب‌ها باید مراقب باشند: اكثر كسانی كه پیام‌های كوتاه تبلیغاتی دریافت كرده‌اند، ادعا می‌كنند كه از آنها درخواست نشده است كه به پیام جواب دهند!





لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

برای عضویت در خبرنامه پیامکی ایستنا اینجا را کلیک کنید. برای عضوریت در خبرنامه روزانه ایمیلی ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه  ایمیلی ایستنا نمایش داده میشود.


فهرست آخرین عناوین

 
    تبليغات  
 







 
  سفارش آگهی