اینترنت و شبکه

April 4, 2008
10:03 جمعه، 16ام فروردینماه 1387
کد خبر: 14016

بازرس انجمن ISPها: راه گسترش پهنای باند اینترنت کشور، واگذاری آن به بخش خصوصی است!

کیفیت، کمیت و خدمات پشتیبانی بخش خصوصی در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات به خصوص خرید پهنای باند در مرز به مراتب بهتر از بخش دولتی است.


باقر افخمی – بازرس انجمن کارفرمایان شبکه‌های اینترنتی – در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: ‌عملیات میدانی در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات باید بر عهده‌ی بخش خصوصی و عملیات نظارتی بر عهده‌ی بخش دولتی باشد.


وی تاکید کرد: منظور از بخش خصوصی، بخش اختصاصی است و در این راستا اصل رقابت بین بخش خصوصی باید رعایت شود.


او ادامه داد: اقتصاد باز نشان داده که زمانی به موقعیت ایده‌آل خواهیم رسید که افراد قدرت رقابت در بخش خصوصی را داشته باشند.


افخمی درباره‌ی استانداردهای مناسب در این حوزه گفت: استانداردهای موجود باید جهانی و به روز باشد و دولت باید بستر کار را فراهم کند.


بازرس انجمن شبکه‌های اینترنتی درباره‌ی کیفیت پهنای باند کشور در حال حاضر تصریح کرد: از نظر کیفیت، مخابرات، ما به عنوان متولی ارائه‌ی دهنده‌ی سرویس با پکیج‌های فراوان ضربه‌پذیر است و برای راه‌اندازی سیستم Voice، افت آن به دلیل هم‌زمانی با پیک کاری اداره‌ها است.


افخمی تاکید کرد: ‌راه نجات و گسترش پهنای باند در اینترنت کشور با واگذاری آن به بخش خصوصی است؛ بخش خصوصی قبل از تعرفه‌ی تخفیف 30 درصدی دولت، 50 درصد هزینه‌های پهنای باند اینترنت را کاهش داده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.