November 2, 2008
10:29 یکشنبه، 12ام آبانماه 1387
کد خبر: 17354

راهنمای تنظیمات GPRS و MMS همراه اول

ICTna.ir – برای نخستین بار راهنمای تنظیمات GPRS و MMS همراه اول توسط ایستنا منتشر میشود:
 
در صورتی که گوشی شما قابلیت اتصال به شبکه GPRS را داشته باشد، می‌تواند با استفاده از درخواست از p-rtal همراه اول با آدرس
WWW.MCI.IR برای ارسال تنظیمات به گوشی خود اقدام نمایید که تنظیمات به صورت خودگار توسط سیستم با استفاده از یک کوته‌پیام برای گوشی شما ارسال خواهد شد. پس از  دریافت کوته‌پیام و وارد کردن PIN 1234 تنظیمات را در گوشی خود ذخیره نمایید.
در صورتیکه گوشی تلفن همراه شما قابلیت انجام تنظیمات خودکار (-TA) را نداشته باشد، می‌توانید به صورت دستی با استفاده از تنظیمات زیر گوشی خود را برای اتصال به شبکه GPRS تنظیم نمایید.



تنظیمات استفاده از سرویس MMS همراه اول
در صورتی که گوشی شما قابلیت سرویس MMS را داشته باشد، می‌تواند با استفاده از درخواست از p-rtal همراه اول با آدرس
WWW.MCI.IR برای ارسال تنظیمات به گوشی خود اقدام نمایید. در این صورت این تنظیمات با استفاده از یک کوته‌پیام برای شما ارسال خواهد شد. پس از  دریافت کوته‌پیام و وارد کردن PIN، 1234 تنظیمات را در گوشی خود ذخیره نمایید.
در صورتیکه گوشی تلفن همراه شما قابلیت انجام تنظیمات خودکار (-TA) را نداشته باشد، می‌توانید به صورت دستی با استفاده از تنظیمات زیر گوشی خود را برای استفاده از این سرویس تنظیم نمایید.
برای این کار ابتدا باید گوشی خود را برای استفاده از سرویس GPRS تنظیم نمایید، سپس تنظیمات زیر را برای MMS در گوشی خود انجام دهید:



راهنمای تنظیم گوشی‌های با سیستم‌عامل ویندوز
در صورتی که سیستم عامل گوشی شما ویندوز است، می‌توانید با استفاده از روش زیر گوشی خود را برای استفاده از سرویس‌های GPRS و MMS تنظیم نمایید.


تنظیم اتصال به GPRS همراه اول
    *      به منوی “start” بروید
    *      گزینه “setting” را انتخاب کنید
    *      در گزینه “c-nnecti-n”، “GPRS Setting” را انتخاب کنید
    *      در گزینه “Manage existing c-nnecti-ns”، نام این اتصال را MCI-GPRS قرار دهید
    *      گزینه next را بزنید
    *      برای Access p-int name مقدار mcinet را قرار دهید
    *      به c-nnecti-n‌ برگردید
    *      گزینه “edit pr-xy server ” را انتخاب کنید
    *      در گزینه advanced مقادیر زیر تعریف نمایید
          –            HTTP Pr-xy: 192.168.194.73
          –            p-rt: 8080
          –            WAP Pr-xy: 192.168.194.73
          –            p-rt: 9201


تنظیم استفاده از سرویس MMS همراه اول
    *      به منوی “start” بروید
    *      گزینه “Messaging” را انتخاب کنید
    *      در گزینه “MMS C-nfigurati-n “، new ر انتخاب کنید و مقادیر زیر را تعریف نمایید:
          –            Server name: MCI-MMS
          –            Server address: 192.168.193.134
          –            P-rt: 38090
          –              C-nnect via: MCI-GPRS
          –            Send limit: 100K
          –            WAP versi-n: WAP 2.0


در صفحه ثبت نام و ارسال درخواست فعال سازی سرویس GPRS همراه اول آمده است “چنانچه تمایل دارید سرویس GPRS برای شما فعال گردد مراحل سه گانه “شرایط عمومی ، تکمیل فرم الکترونیکی ثبت نام و تنظیمات گوشی” را طی نمایید. چنانچه مراحل ذیل با موفقیت انجام گیرد شما به جمع مشترکین GPRS همراه اول خواهید پیوست.”


به گزارش ایستنا، در بخش شرایط عمومی این سرویس آمده است “خدماتی که در حال حاضر از طریق سرویس GPRSدر اختیار مشترکین قرار می گیرد “استفاده از پست الکترونیکی و دسترسی به سایتهای اینترنتی و دریافت فایل” بر روی گوشی موبایل میباشد وسایر خدمات از جمله MMS در آینده نزدیک به متقاضیان ارائه خواهد شد و ساعات استفاده از سرویس GPRS در مرحله آزمایشی، برای روزهای عادی از ساعت ۲۳ لغایت ۸ صبح و برای روزهای تعطیل رسمی کلیه ساعات شبانه روز می باشد.”


از سوی دیگر بنا بر اعلام همراه اول سرعت اینترنت که از طریق سرویس GPRS ارائه میشود محدود بوده و همراه با توسعه آینده شبکه به نسل بعد سرویس دیتا “EDGE” که دارای سرعت بالاتر در اینترنت میباشد به مشترکین ارائه خواهد شد و در این مرحله از واگذاری، این سرویس تنها برای تعداد محدودی ازمشترکین استان تهران قابل ارائه بوده و ثبت نام فقط از طریق پرتال همراه اول مقدور می باشد. در مراحل بعدی کلیه استانهای کشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.


به گزارش خبرنگار ایستنا ارسال درخواست فعال سازی سرویس GPRS همراه اول از طریق نشانی https://www.mci.ir/?1829 مقدور میباشد و پس از فعال سازی سرویس، پیامکی برای مشترک ارسال خواهد شد و در صورت ارائه آدرس پست الکترونیکی این پیام به آن آدرس نیز ارسال می گردد.


در این زمینه از آرشیو ایستنا:
دسترسی به سایت همراه اول مقدور نیست
GPRS همراه اول به زودی بر بستر EDGE عرضه می شود
هر ثانیه 3 نفر موفق به ثبت‌نام GPRS همراه اول می‌شوند
راهنمای تنظیمات GPRS و MMS همراه اول
همزمان با شروع ثبت نام GPRS همراه اول سایت این اپراتور مختل شد

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.