رگولاتوری

December 12, 2008
11:21 جمعه، 22ام آذرماه 1387
کد خبر: 18149

اعتراض شدید انجمن ISPها به قطعی های مکرر اینترنت کشور

ICTna.ir – مهندس علیرضا علمی نائب رئیس و دبیر صنفی انجمن شرکتهای اینترنتی ایران اعتراض شدید انجمن صنفی را به کیفیت پائین پهنای باند و قطعی های مکرر اینترنت کشور اعلام داشت و با بیان اینکه از طرفی بحث کم فروشی و نرم افزارهای اندازه گیری پهنای باند برای کاربران نهائی مطرح است از سوی دیگر شاهد قطع و وصل و گاها کمبود پهنای باند در کشور و یا در برخی از استانها می باشیم، اظهار داشت: اعتقاد داریم ابتدا این نرم افزار اندازه گیری باید برروی پهنای باند ارائه شده از سوی زیر ساخت به isp  ها قرار گیرد و شرکت زیر ساخت باید بصورت شفاف مجموع پهنای باند واگذار ی خود را به تفکیک مشتریان برروی سایت ارائه دهد .


بنابه گزارش رسیده به ایستنا وی با بیان اینکه بخشهای فنی و LCT  به هیچ وجه پاسخگوی شرکتهای اینترنتی نیست اظهار داشت : به محض بروز اختلال در ارتباط اینترنتی کشور تلفن های بخش مربوطه اشغال شده و شرکتهای اینترنتی  در برابر اعتراض مکرر کاربران پاسخ قابل قبولی نمی توانند ارائه نمائید. ثانیا SLA هم با 7 سال تاخیر هنوز آماده نشده که تامین کنندگان و سرویس گیرندگان تکلیف خود را دقیقا بدانند .


علمی گفت: در کدام کشور این مقدار مشکل ارتباط اینترنتی وجود دارد شرکت زیر ساخت باید یک call center ( 24) ساعته با افراد کاملا مسلط و فنی داشته باشد تا تمامی مشکلات شبکه به آنجا منعکس در کمتر از ساعت آنالیز و مرتفع گردد. این گونه خدمات در شرکتهای کوچک هم براحتی قابل ملاحظه است اما بدلیل برخی سوء مدیریت ها ،استفاده بهینه و درستی از منابع و ظرفیت های ملی صورت نمی پذیرد و علی رغم اینکه بیان میشود چهار مسیر پشتیبان برای ارتباط اینترنتی کشور فراهم گشته است باز هم براحتی شاهد افت سرعت اینترنتی در بخش های قابل توجهی در کشور می گردیم . و جالب اینجاست که در این میان دیواری  کوتا ه تر از ISP  ها و شرکتهای اینترنتی پیدا نمیشود .


به گفته وی ما اعتقاد داریم باید در شیوه تامین پهنای باند کشور بازنگری صورت پذیرد . متاسفانه بدلیل تفکیک غیر اصولی در حوزه فعالیت شرکتها ی ارائه دهنده خدمات اینترنت این بحران تشدید گشته است .


نائب رئیس انجمن صنفی شرکتهای اینترنتی در پایان بحث کم فروشی و نصب نرم افزار و برخورد با شرکتهای مختلف را بحث پیچیده ای عنوان نمود و اظهار داشت :
اولا باید از جانب مراجع نظارتی دستور العملی برای شرکتها صادر شود که مثلا پهنای باند ی که برای خدمات dial up  یا ADSL در نظر گرفته میشود باید کاملا اختصاصی یا (dedicated
) باشد که در آن صورت دیگر کمیسیون تنظیم مقررات نمی تواند شرکتها را ملزم به ارائه یک خط K  128  به قیمت ده هزار تومان نماید . یا بعنوان مثال با این فرض برای هر  لینک E 1   خود 1.5 مگ پهنای باند نیاز است که با اینترنت ساعتی 100 تومان اصلا منطقی نیست و جور در نمی آید .


علمی در پایان با بیان اینکه تصمیم ها و اظهار نظر ها باید با دقت و پشتوانه فنی قوی تری بیان شود اظهار داشت مسئولین این حوزه باید به میان مردم بیایند و از نزدیک در جریان مشکلات فعالان و متخصصین این عرصه قرا بگیرند . در غیر اینصورت تصمیم گیری و قانونگذاری در پشت درهای بسته و به دور از مردم جز هدر دادن منابع ملی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.