خدمات الکترونیکی مخابرات تهران
خدمات الکترونیکی قابل ارائه به مشترکان از سوی شرکت مخابرات استان تهران برای مالکین تلفن، درخواست بررسی امکانات تغییر مکان، درخواست تعویض شماره، درخواست قطع تلفن، درخواست وصل تلفن، درخواست برقراری یا قطع سرویسهای ویژه مخابراتی است. این خدمات الکترونیکی قابل ارائه بخشی از خدماتی است که شاید بسیاری از مشترکان این شرکت از آن بیاطلاع باشند و یا به طور صحیح با نحوه استفاده از آن آگاه نیستند.
به گزارش ایسنا درخواست اعلام یا عدم اعلام تلفن به سیستم 118، درخواست کشف مزاحم تلفنی، درخواست بستن صفر دوم، درخواست باز کردن صفر دوم و برای استفاده کنندگانی که مالک تلفن نبوده و تلفن در اجاره آنها است، درخواست قطع یا وصل تلفن، درخواست کشف مزاحم تلفنی، درخواست بستن یا بازکردن صفر دوم از دیگر خدماتی است که از سوی پرتال مخابرات تهران ارائه میشود.
ارائه خدمات نهادها، موسسات و شرکتها به صورت الکترونیکی و غیرحضوری کمک شایانی به صرفهجویی در وقت و انرژی است که میتواند با اطلاعرسانی به موقع و آگاه کردن مردم از این خدمات از بسیاری از هزینهها پرهیز کرد.
جهت دریافت خدمات الکترونیک باید طی مراحلی اقدامات مورد نیاز را انجام داد. به این منظور باید فرم عضویت در سایت شرکت را پر کرد. اشخاص حقیقی فرم ثبتنام کاربران حقیقی و اشخاص حقوقی فرم نامنویسی کاربران حقوقی را تکمیل
میکنند. بهتر است قبل از شروع به تکمیل فرم، اطلاعات مورد نیاز را جمعآوری و سپس در سیستم ثبت نمایند تا در مراحل تکمیل فرم وقفه ایجاد نشود.
مشترکان پس از ثبت اطلاعات، کلیه شماره تلفنهایی که مایل به استفاده از خدمات الکترونیک برای آنها هستند، را وارد می کنند. تعیین وضعیت تملک برای هر تلفن مورد درخواست (صاحب تلفن / استفاده کننده) و در صورت مستاجر بودن، تاریخ اتمام اجاره نامه نیز باید درج شود.
اگر مشترک حقیقی باشد، سیستم شماره کد ملی به عنوان شناسه کاربری در نظر گرفته و فقط یک رمز عبور داده میشود. چنانچه مشترک حقوقی باشد، شناسه کاربری مناسب توسط مشترک انتخاب و از سوی سیستم فقط یک رمز عبور داده میشود.
مشترک باید جهت فعالسازی شناسه کاربری با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از مراکز تلفنی مراجعه کند تا توسط اپراتور مسوول تایید کاربران در امور مشترکین مراکز، احراز هویت شده و شناسه کاربری او فعال شود.
به گزارش ایسنا مشترک پس از احراز هویت و ورود به سیستم میتواند برای کلیه تلفنهای اعلام نموده و فعال با شناسه کاربری واحد، درخواست خدمات کند. لازم به ذکر است تا زمانی که کلیه مراکز تلفنی شهر تهران در فهرست مراکز ارائه دهنده خدمات الکترونیک قرار نگرفتهاند، مشترکان باید به یکی از مراکزی که در فهرست مذکور است، مراجعه کنند و به این منظور باید روی فهرست مراکز ارائه دهنده خدمات الکترونیکی در پرتال مخابرات تهران کلیک کنند.
متقاضیان هرگاه از طریق سایت شرکت مخابرات استان تهران (https://www.tct.ir) وارد منوی خدمات الکترونیک شوند، با ورود شناسه کاربری و رمز عبور میتوانند به صفحه اختصاصی خود وارد شده و با انتخاب یکی از شماره تلفنهای خود وارد صفحه فهرست خدمات شوند.
در صورتی که قبلاً برای تلفن مزبور درخواست اینترنتی ثبت شده باشد، فهرست آن خدمات نمایش داده شده و آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته برروی آن درخواست توسط مرکز به نمایش داده میشود. نتیجه اقدامات هر روز به صورت خودکار بهروزرسانی میشود. مشترکین می توانند آخرین اقدامات مرکز مخابراتی را حداکثر با اختلاف یک روز کاری دریافت کنند.