September 9, 2009
10:34 چهارشنبه، 18ام شهریورماه 1388
کد خبر: 22871

اینترنت اکسپلورر مغلوب مرورگرهای چینی می‌شود

مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت که زمانی با در اختیار داشتن 96 درصد از بازار بر دنیای اینترنت چین مسلط بود اکنون به دلیل رشد محبوبیت مرورگرهای چینی شاهد کم شدن سهمش به 57.8 درصد است.


به گزارش ایسنا این پایین‌ترین سطح در تاریخ مایکروسافت در چین است زیرا طبق آمار iResearch، برندهای محلی مانند ماکستون، تن سنت تی تی و 360 Secured Browser اکنون 31.1 درصد از بازار مرورگر این کشور را در اختیار دارند.


بر اساس این آمار، سهم 360 Secured Browser برای سومین سه ماهه متوالی نسبت به سه ماه قبلی 50 درصد افزایش یافته و سهم بازارش در حال حاضر به 8.4 درصد رسیده است.


به گفته تحلیلگران iResearch، حدود 96 درصد از کاربران اینترنت چین دست کم برای مدتی از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کرده‌اند اما اکنون تنها 50 درصد از آن‌ها همچنان از این مرورگر استفاده می‌کنند.


پیش از این که ماکستون و تن سنت تی تی در سال 2004 و 360 Secured Browser در سال 2008 در چین راه‌اندازی شوند اینترنت اکسپلورر مایکروسافت حاکم بود و تنها شمار اندکی از کاربران از مرورگرهای خارجی مانند فایرفاکس و اپرا استفاده می‌کردند.


مرورگرهای چینی با به‌کارگیری تکنیک‌های پیشرفته و به‌روزرسانی مدوام محصول در حال از بین بردن برتری مایکروسافت هستند، به‌عنوان مثال 360 Secured Browser برای نرم‌افزار آنتی‌ویروس قوی‌اش شناخته شده است.


ماکستون که برند مرورگر چینی دیگری است نیز از تکنیک‌های پیروزمندانه‌ای برخوردار است که نزد کاربران چینی محبوب است. ویژگی Online Favorites این مرورگر که به کاربران امکان می‌دهد سایت‌های مورد علاقه را مشخص و از هر رایانه‌ای به آن‌ها دسترسی یابند و همچنین پر کردن خودکار فرم‌ها، در محبوبیت آن نقش داشته‌اند.


مدیر اجرایی ماکستون می‌گوید این شرکت در حال طراحی نسل جدیدی از مرورگر به‌نام 3.x است که کاربران را قادر می‌سازد ده‌ها برابر سریع‌تر از قبل به مرور یک وب سایت بپردازند.


مرورگر تن سنت تی تی توسط شرکت تن سنت طراحی شده که نرم‌افزار کیوکیو آن محبوب‌ترین برنامه رایانه‌یی پیام فوری رایگان در چین است؛ این شرکت برروی محبوبیت این نرم‌افزار برای تبلیغ تی تی حساب می‌کند؛ کیوکیو در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر دارد.


علاوه بر اینترنت اکسپلورر مرورگرهای خارجی دیگری از جمله مرورگر اپرا، کروم گوگل و فایرفاکس نیز وجود دارند که در چین استفاده می‌شوند اگرچه به دلیل تفاوت‌های فرهنگی چندان متداول نشده‌اند.


به گفته مدیر اجرایی ماکستون، کاربران چینی مرورگری می‌خواهند که سریع‌تر و مطمئن‌تر بوده و به‌راحتی استفاده شود از این رو با این که مرورگر گوگل از بسیاری از فن‌آوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند اما همچنان محبوبیتی در چین به‌دست نیاورده زیرا حتی با برخی از وب سایت‌های چینی سازگار نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.