January 30, 2010
15:30 شنبه، 10ام بهمنماه 1388
کد خبر: 25610

ویژگی ها و نحوه ثبت نام سرویس وایمکس ایرانسل

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل، یکی از دلایلی که موجب شده شبکه وایمکس ایرانسل به طور کامل در شهر تهران پوشش نداشته باشد همان مشکلاتی است که در شبکه موبایل هم با آن دست به گریبانیم.


به گزارش روزنامه فناوران آرش کریم بیگی با بیان این مطلب افزود: تجهیزات شبکه وایمکس همانند شبکه GSM باید روی دکل نصب شود و این موضوع موجب شده تا به منظور جانمایی برای نصب دکل دچار مشکل شویم.


وی عنوان کرد: برخی بر این باورند که با نصب 12 تا 13 آنتن وایمکس می‌توان کل شهر تهران را تحت پوشش این شبکه قرار داد که البته این باور درستی است، اما از آنجا که قرار نیست ما تنها به 300 تا 400 مشترک سرویس بدهیم باید تعداد آنتن‌های وایمکس را همانند شبکه موبایل افزایش دهیم.


مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل با اشاره به اینکه برای ارایه سرویس باکیفیت و پایدار باید فاصله آنتن‌های وایمکس با هم زیاد نباشد، گفت:  بر همین اساس سعی داریم با ارایه سرویس با کیفیت تجربه‌ای جدید از اینترنت را به کاربران ایرانی ارایه دهیم.


کریم بیگی در پاسخ به این سوال که آیا کاربران می‌توانند از مودم‌های متفرقه‌ برای اتصال به شبکه ایرانسل استفاده  کنند، گفت:  از آنجا که استانداردی مشخص در شبکه وایمکس به کار گرفته شده، اگر مودم‌های وایمکس کاربران قابلیت پشتیبانی از استاندار‌دهای ما را داشته باشند می‌توانند با ارایه آدرس Mac ” شماره شناسه مودم وایمکس” و ثبت آن توسط کارشناسان شرکت ایرانسل در شبکه، از شبکه وایمکس ما استفاده کنند.


وی یکی از دلایل گران بودن قیمت مودم‌های وایمکس را جدید بودن این فناوری عنوان کرد و افزود: ایرانسل به هیچ وجه قصد ندارد به عنوان فروشنده مودم وایمکس فعالیت کند اما همان طور که در گذشته نیز شرکت‌های PAP برای عرضه ADSL به دلیل نبود مودم‌های مخصوص این فناوری در بازار مجبور به ورود به این بخش بودند امروز هم اپراتورهای وایمکس ناگزیرند خودشان مستقیما وارد این عرصه شوند.


کریم بیگی گفت: پیش بینی می‌‌شود با توسعه سریع فناوری وایمکس در کشور مودم‌های وایمکس با قیمت مناسب تری در اختیار کاربران قرار گیرد و ایرانسل نیز به عنوان اپراتور از ورود مودم‌های استاندارد وایمکس به کشور استقبال می‌کند.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای تولید مودم‌های وایمکس در داخل کشور تاکنون مذاکره‌ای انجام شده ‌است یا خیر گفت: فناوری وایمکس هنوز در دوران رشد خود قرار دارد و در دنیا تنها پنج تا شش شرکت در تولید تجهیزات آن فعالیت می‌کنند، در هر حال چنانچه کسی در داخل توانایی تولید این تجهیزات را داشته باشد قطعا ما نیز به اندازه خودمان از آن حمایت می‌کنیم اما تا‌کنون در این باره مذاکره‌ای انجام نشده است.


مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل گفت: این شرکت به اندازه‌ای از کیفیت سرویس خود مطمئن است که اگر کاربری از سرویس ارایه شده رضایت نداشته باشد و این موضوع را تا 14 روز به ایرانسل اعلام کند، کارشناسان ما مشکل را بررسی  می‌کنند  و اگر حق با کاربر باشد، کل مبلغ پرداخت شده به وی برگردانده می‌شود.وی افزود: ایرانسل مفتخر است به عنوان اولین اپراتور وایمکس سرویس خود را به کاربران ارایه دهد و تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با سرویس وایمکس که دارای امنیت بالایی است گام بلندی در افزایش ضریب نفوذ در کشور برداریم.


وی عنوان کرد: برای رفع مشکلات کاربران با به کارگیری مجرب ترین کارشناسان در مرکز پاسخگویی وایمکس ایرانسل، به صورت شبانه‌روزی در تمامی 365 روز سال آماده رفع مشکلات کاربران  هستیم.


جزییات و نحوه ثبت‌نام وایمکس


متقاضیان برای ثبت‌نام وایمکس می‌توانند به یکی از فروشندگان مجاز منتخب ایرانسل مراجعه کنند که آخرین فهرست به‌روزرسانی شده فروشندگان در وب‌ سایت ایرانسل قرار داده شده، همچنین امکان پیش ثبت‌نام از طریق تماس تلفنی با مرکز خدمات مشتریان ویژه وایمکس ایرانسل با تماس با شماره 707 از طریق خطوط ایرانسل و 09377070000 از سایر خطوط فراهم شده است.


مشترکان برای ثبت‌نام لازم است اطلاعات کامل خود شامل مشخصات فردی، نشانی محل سکونت، شماره تماس، نشانی پست الکترونیکی، طرح تعرفه انتخابی و نوع مودم دلخواه را در اختیار این اپراتور قرار دهند، همچنین در وب‌ سایت ایرانسل نوعی نرم‌افزار محاسبه‌گر تعرفه در دسترس قرار گرفته که در طول روند ثبت نام مبلغ قابل پرداخت را براساس گزینه‌های انتخابی فرد نمایش می‌دهد که این گزینه‌ها شامل نحوه پرداخت (اعتباری یا دایمی) طرح تعرفه، بسته‌های افزایش، نوع مودم و نیز نحوه دریافت و نصب مودم است.


متقاضی باید گزینه‌ها را به دقت بررسی و طرحی را انتخاب کند که بیشترین تناسب را با نیاز و بودجه‌اش داشته باشد. پس از ثبت‌نام و انتخاب بسته دلخواه که شامل طرح تعرفه، نوع مودم وایمکس و قیمت آن است و با تکمیل پیش ثبت نام و تایید آن یک شناسه وایمکس، یک رمز عبور، مبلغ قابل پرداخت و یک شناسه پرداخت از طریق پست الکترونیک و پیامک برای فرد ارسال می‌شود و هنگام مراجعه به بانک لازم است شماره شناسه دریافتی را در فیش پرداخت خود ذکر کند که این شماره شناسه برای تمامی پرداخت‌های آتی فرد در شعب بانک‌ نیز به‌کار می‌رود.


در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک‌های ملت، تجارت و پرداخت مبلغ مربوط به صورت نقدی به ثبت‌نام برای سرویس وایمکس اقدام کنند و باید توجه داشته باشند شماره شناسه‌ای که قبلا دریافت کرد ه اند را در فیش پرداخت منظور کنند، چرا که تمامی مراحل بعد براساس شماره شناسه مذکور انجام می‌شود.


لازم است فیش پرداخت را در جایی مطمئن نگهداری تا در زمان لازم به ایرانسل ارایه کنند که به‌زودی نیز پرداخت هزینه‌های سرویس وایمکس از طرق همه‌ بانک‌های عضو شبکه شتاب امکان‌پذیر خواهد بود.


گفتنی است، پس از پرداخت مبلغ مربوطه کارشناسان ظرف 24 ساعت با فرد تماس گرفته و برای مراجعه به محل سکونت به منظور نهایی کردن قرارداد و نصب مودم قرار ملاقاتی تعیین می‌کنند و کاربر باید بعد از این مراحل و پس از مراجعه کارشناسان قرارداد را امضا کند و یک نسخه را تحویل بگیرد. لازم است در زمان مراجعه کارشناس ایرانسل اصل و کپی کارت ملی، فیش پرداخت و آخرین قبض تلفن، آب و یا برق پرداختی برای تایید نشانی به وی ارایه شود.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.