رگولاتوری

February 15, 2010
10:07 دوشنبه، 26ام بهمنماه 1388
کد خبر: 25857

عضو انجمن ISPها: با عرضه وایمکس ISPها و PAPها از بین میروند

با ورود اپراتورهای وایمکس – اینترنت پرسرعت بی‌سیم – و آغاز فعالیتشان شرکت‌های کوچک‌تر اینترنتی مثل ISPها و یا حتی شرکتهای ندا با مشکلاتی مواجه می‌شوند و به مرور از بین رفته و نهایتا جمع می‌شوند.


طالبی شرفی – دبیر انجمن شرکت‌های اینترنتی استان فارس – در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب و این که موضوع ورود اپراتورهای وایمکس و تاثیر آن بر شرکت‌های کوچک اینترنتی از دو جنبه قابل بررسی است گفت: نخستین موضوع بحث مصرف‌کنندگان است که موضوع ورود اپراتورهای وایمکس با تکنولوژی جدیدتر به آن‌هاست و باید این تکنولوژی وارد شود و این حق مصرف‌کنندگان و مردم است که در زمان خود صرفه‌جویی کرده و از تکنولوژی‌های بهتر، جدیدتر و با امکانات بالاتری استفاده کنند.


وی با بیان این که حذف شرکت‌های کوچک اینترنتی و به تعبیری بنگاه‌های اقتصادی زودبازده که یکی از ملاک‌های اقتصادی کشورها محسوب می‌شوند اظهار کرد: متاسفانه بخش‌هایی از این مجوزهایی که در این حوزه داده می‌شود حالت رانتی دارد و درواقع مشکلاتی را موجب می‌شود.


به گفته‌ی شرفی بعید است که بتوان هر دو جنبه را با هم در نظر گرفت و به راحتی این دو دیدگاه را کنار هم قرار داد به تعبیری هم فعالیت وایمکس را خوب دانست و هم حضور آن‌ها را بدون تاثیر در فعالیت شرکت‌های کوچک اینترنتی دانست، مگر اینکه محدودیت‌هایی برای وایمکس اعمال شود.


این مدیر شرکت اینترنتی ادامه داد: به عنوان مثال برای شرکت‌های بزرگ، ادارات و سازمان‌های بزرگ، سرعت بالاتری را در نظر بگیرند و مسوول اینترنت آن‌ها و توزیع آن اپراتورهای وایمکس باشند و برای کاربران خانگی و شرکت‌های کوچک‌تر نیز نداها، اینترنت ارائه دهند که با این کار حیات اینگونه شرکت‌ها هم حفظ می‌شود.


وی راهکار خود را برای این مشکل چنین عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌ها و سایت‌های بزرگ که نیاز به پهنای باند با کیفیت خوب دارند و هزینه آن هم برایشان مهم نیست می‌توانند از اینترنت و خدمات وایمکس استفاده کنند؛ درواقع با محدود کردن حوزه اختیارات وایمکس به اینگونه شرکت‌های بزرگ که مثلا پهنای باند بالای 512 کیلو را می‌خواهند.


او ادامه داد: از طرفی فعالیت شرکت‌های کوچک اینترنتی و نداها نیز دایره اختیاراتشان برای کاربران خانگی و شرکت‌های کوچک خصوصی که اینترنت با قیمت پایین‌تر و کیفیت متوسط می‌خواهند، باشد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.