July 6, 2010
18:44 سه شنبه، 15ام تیرماه 1389
کد خبر: 28386

قاسم زاده: حجم سرمایه‌گذاری در زمینه دیتاسنتر در ایران کم است

مدیرعامل شرکت افرانت گفت: حجم سرمایه‌گذاری در دیتا سنتر در ایران کم است و مراکزی که مجهز به دیتاسنتر می‌شوند، سه دسته هستند که شامل سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و شرکت‌های تجاری می‌شوند.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، فریدون قاسم‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: خدمات دیتاسنتری افرانت شامل اینترنت پرسرعت، تلفن بین‌الملل و میزبانی سرور به صورت‌های اختصاصی، سرور مجازی و میزبانی وب است که مراکز مختلف برای عرضه خدمات تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و … از آن استفاده می‌کنند.
وی گفت: در ایران سه دیتاسنتر غیر خصوصی و ۲ دیتاسنتر خصوصی وجود دارد که نخستین شرکتی که در حوزه IT توانست گواهینامه ISMS دریافت کند، شرکت افرانت در بخش خصوصی بود.
قاسم‌زاده ادامه داد: در زمان حاضر افرانت ۲۰۰ هزار مشترک خانگی متشکل از ۶۵ هزار مشترک VOICE و ۱۳۵ هزار مشترک اینترنت و ۴۰۰ مشترک سازمانی دارد.
وی درخصوص میزان در دسترس بودن دیتاسنتر افرانت تصریح کرد: حدود ۸ سال است که سایت اعلان نتایج آموزن‌های دانشگاه آزاد را افرانت میزبانی می‌کند که آمار قطعی‌ها در این مدت نزدیک به صفر بوده است اما از سال گذشته اینترنت در ایران دچار مشکلات فراوانی شده است و اگر در موردی اینترنت قطع شود، قصور از سمت افرانت به حساب نمی‌آید ولی در صورت پشتیبانی کامل اینترنت میزان در دسترس بودن افرانت همواره کامل است.
قاسم‌زاده در رابطه با کمبود پهنای باند در ایران و چگونگی راه‌اندازی دیتاسنتر با این پهنای باند کم توضیح داد: سهم ایران از سرورهای دنیا ۶ هزارم درصد است و به دلیل توسعه اندک اینترنت در کشور ایران در لیست ۱۵ کشوری که با عنوان سیاه چاله معرفی شده‌اند، قرار دارد.
مدیرعامل شرکت افرانت بیان کرد: اینترانت ایران مشکلات زیادی دارد و بزرگترین ضعف آن نیز نبود SLA برای اینترانت مخابرات است.
وی در ارتباط با امنیت شبکه دیتا سنتر و میزان اعتمادی که می‌توان به آن داشت، گفت: اگر سایت یکی از مشتریان دیتاسنتر هک شود، هیچ صدمه‌ای به دیتاسنتر اصلی وارد نمی‌شود و در موقعیت‌هایی که هک بسیار قوی باشد، تنها ۱۰۰ مشترکی که با هکر در یک ردیف دیتاسنتر هستند، شبکه خود را از دست خواهند داد.
قاسم‌ازده درخصوص ارایه SLA به مشترکان خود گفت: بنابر SLA ارایه شده افرانت به مشترکان دیتاسنتر، هر مشترکی متناسب با هزینه‌ای که برای دریافت سرور می‌پردازد تا از خدمات آن در کسب و کار خود بهره‌مند شود، از پشتیبانی و توافقنامه سطح سرویس افرانت برخوردار می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.