باندپهن سیار

November 7, 2010
18:01 یکشنبه، 16ام آبانماه 1389
کد خبر: 30897

الکامپ۲۰۱۰ فردا افتتاح میشود

 به گزارش مهر، محمد ثروتی – دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ صبح امروز یکشنبه در نشست کمیته اجرایی این نمایشگاه از حضور 450 شرکت داخلی و خارجی فعال در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این رویداد خبر داد و گفت: ایران الکامپ 2010 با بیش از 21 هزار و 500 متر مربع فضای مفید در نمایشگاههای بین المللی تهران از 17 تا 20 آبان ماه جاری برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه حدود 7 درصد از فضای نمایشگاه در اختیار شرکتهای دولتی فعال در این حوزه است، اضافه کرد: امسال 35 دستگاه دولتی در قالب سالن دولت الکترونیک در نمایشگاه حضور خواهند داشت و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای نیز فضایی حدود 300 متر مربع را برای عرضه محصولات خود در اختیار دارد.
 
دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ با اشاره به استقبال شرکتهای انفورماتیکی و فناوری اطلاعات از الکامپ گفت: حدود 70 درصد غرفه ها به صورت خودساز طراحی شده که این امر نشان از اهمیت نمایشگاه و توجه شرکت کنندگان به این رویداد ملی دارد.
 
وی با اشاره به حضور مستقل حدود 15 شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، مالزی، امارات و سنگاپور در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: حدود 100 نمایندگی شرکتهای خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.
 
ثروتی گفت: شرکت ارتباطات مبین نت حامی نمایشگاه الکامپ است و بخش دولت الکترونیک این نمایشگاه نیز با مشارکت معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری و شورایعالی اطلاع رسانی برپا می شود.
 
وی دلیل استقبال کم شرکت‌های خارجی از نمایشگاه الکامپ را ضعف در اطلاع رسانی و مدت زمان اختصاص یافته برای برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که شرکتهای خارجی از یک سال قبل برنامه های خود را برای حضور در عرصه های بین المللی هماهنگ می کنند نمی توان انتظار داشت که در الکامپ که از سه ماه گذشته برای برپایی آن تصمیم گرفته شده به راحتی حضور یابند.
 
الکامپ نماد همکاری بخش خصوصی و دولتی حوزه فاوا خواهد بود
 
در این نشست رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری الکامپ با حضور نمایندگان کارگروه فاوا و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خاطرنشان کرد: این شورا می‌تواند برای پوشش‌دهی موضوعات فناوری اطلاعات در راستای الکترونیکی شدن فعالیت‌های دولتی و خصوصی نقش مهمی ایفا کند.


پرویز رحمتی با اشاره به شاخص‌های هدف در برنامه پنج ساله پنجم توسعه و هدف دولت دهم در توسعه دولت الکترونیک اظهار داشت: نمایشگاه الکامپ می‌تواند نماد همکاری بخش خصوصی و دولتی باشد که برای توسعه بازار فناوری اطلاعات بسیار موثر خواهد بود به نحوی که با تقویت بازار فناوری اطلاعات فاصله زیاد بین جایگاه فناوری اطلاعات و اهداف مورد انتظار کاهش می یابد.
 
وی گسترش فعالیتهای الکترونیکی در بستر خدمات دولتی و خصوصی را فصل مشترک اهداف سازمان نظام صنفی رایانه ای، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و سیاستگذاران دانست که باید بر مبنای توسعه این حوزه و گسترش فعالیت‌های الکترونیکی در بستر خدمات دولتی و خصوصی صورت گیرد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.