افزایش استفاده از خدمات موبایلی در شرکت‌ها و سازمان‌ها

بررسی جدید شرکت مخابراتی AT&T در 12 ایالت بزرگ آمریکا نشان داد که مراکز تجاری علاقه فراوان به بارگذاری ابزارهای موبایلی دارند که البته نحوه استفاده آن‌ها از این قبیل ابزارها متفاوت است.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این بررسی روی 2246 شرکت کوچک انجام شد و در پایان کارشناسان دریافتند که شرکت‌ها و سازمان‌ها بیش از دیگر کاربران به خرید و بارگذاری ابزارها و برنامه‌های موبایلی رغبت نشان می‌دهند که این بارگذاری‌ها در گوشی‌های ساخت شرکت‌های مختلف به صورت گسترده انجام می‌شوند.


در حال  حاضر بسیاری از مراکز تجاری به آن دسته از کارمندان خود که از راه دور  کار می‌کنند، سرویس‌های ویژه‌ای  ارایه می‌دهند که به صورت لحظه به‌لحظه  با آن‌ها در ارتباط باشند.


این بررسی  نشان داد حدود 72 درصد شرکت‌ها و  سازمان‌های کوچک از نقشه‌های موبایلی  استفاده می کنند و در این میان 38 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که اگر این ابزار را در فرآیند کاری خود حذف کنند، با مشکلات فراوان مواجه می‌شوند.


طبق آمار موجود 26 درصد این شرکت‌ها ابزارهای موبایلی  مربوط به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی  را به کار می‌برند، 26 درصد خدمت مدیریت اسناد سازمانی را به کار می‌بندند، 24 درصد از خدمات مبتنی بر موقعیت‌های جغرافیایی استفاده می‌کنند، 23 درصد ابزارهای مدیریت و بازرسی پروژه‌های  سازمانی را مورد استفاده قرار می‌دهند، 22 درصد خدمات مربوط به سفر کارمندان و ارتباط مستقیم با آن‌ها را در اختیار دارند و 20 درصد هم سیستم پرداخت موبایلی  با کارت‌های اعتباری را در اختیار کارمندان خود گذاشته‌اند.


​​