باندپهن سیار

July 8, 2011
19:46 جمعه، 17ام تیرماه 1390
کد خبر: 35298

رگولاتوری: پروانه وایمکس رایانه دانش گلستان در آستانه لغو قرار دارد

معاون نظارت رگولاتوری در مورد وضعیت رایانه دانش گلستان گفت: این شرکت در صورتی که تعهداتش را انجم ندهد و سرویس وایمکس را در استان گلستان راه اندازی نکند پروانه اش لغو خواهد شد.
 
حسن رضوانی در گفت و گو با وایمکس نیوز در مورد وضعیت شبکه وایمکس رایانه دانش گلستان و اجرا نشدن تعهدات این اپراتور گفت: مطابق با پروانه با این اپراتور برخورد خواهد شد.
وی با تایید اینکه اپراتور رایانه دانش گلستان تاکنون موفق به راه اندازی سرویس وایمکس نشده است، گفت: در صورت ادامه این روند امکان لغو پروانه و اخطار به این اپراتور مطابق با مفاد پروانه فعالیت وجود دارد.


سید امین میری، رییس هیات مدیره اپراتور وایمکس رایانه دانش گلستان اواخر سال گذشته به خبرنگار ما گفته بود: تجهیزات این شبکه نصب شده و هم اکنون امکان واگذاری اینترنت پرسرعت بی سیم در این استان وجود دارد اما بر اساس پروانه فعالیت باید برخی از تجهیزات به تایید برخی مراجع ذی صلاح برسد.
وی با بیان اینکه این اپراتور در فاز نخست تمامی استان گلستان را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: برای سرویس دهی مناسب در تمامی شهرهای استان گلستان به صورت مجزا سایت نصب شده است.
میری در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل تاخیر در ارایه سرویس، توسط سازمان تنظیم مقررات جریمه خواهید شد، گفت: تاکنون رگولاتوری دراین باره مطلبی را به اپراتورها اعلام نکرده است. همچنین این شبکه آماده بهره برداری است و تاخیر در ارایه سرویس وایمکس خارج از حیطه فعالیت این اپراتور قرار دارد به همین دلیل امکان جریمه شدن به این دلیل بعید به نظر می‌رسد.


در حالی که اواخر سال 89 رییس هیات مدیره اپراتور وایمکس رایانه دانش گلستان از واگذاری اینترنت پرسرعت بی سیم در این استان تا قبل از پایان سال 89 خبرداد اما همچنان این واگذاری انجام نشده و شبکه وایمکس رایانه دانش گلستان فعال نیست.
چهار اپراتور مبین نت، ایرانسل، اسپادان و رایانه دانش گلستان، 11 اسفند ماه 87 پروانه اپراتوری و فضای فرکانسی خود را از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کردند و متعهد شدند 9 ماه پس از دریافت پروانه، فعالیت خود را در مراکز استان‌هایی که پروانه فعالیت در آنها را دریافت کرده‌اند آغاز کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.