July 21, 2011
21:13 پنجشنبه، 30ام تیرماه 1390
کد خبر: 35523

با تغییرمدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران؛ یک مهندس مکانیک نبض بازار سرمایه را در دست گرفت

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بعد از 10 سال تغییر کرد و یک مهندس مکانیک نبض بازار سرمایه یعنی سامانه معاملاتی بورس را به دست گرفت.


به گزارش فارس، مرتضی خزانه داری در حالی از سال 76 تاکنون در سمت های مخلتفی در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران فعالیت می کرد و حدود 10 سال مدیرعامل این شرکت مهم بازار سرمایه بود که اقدام به استعفاء کرد و این استعفاء هم با موافقت هیئت مدیره روبرو شد.


با این اتفاق، وی که با انتقاداتی روبرو بود به عنوان مشاور رئیس سازمان بورس در حوزه فناوری اطلاعات منصوب شد تا پیگیر پروژه های مرتبط با فناوری اطلاعات باشد.
از طرف دیگر با برگزاری مراسم تودیع و معارفه ایی در صبح امروز (با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار) ، عباس احمدی که دارای مدرک مهندسی مکانیک است، جایگزین خزانه داری و به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مدیریت فناوری بورس تهران منصوب شد.


این تغییر و تحولات مدیریتی در شرایطی رخ داد که با بروز اختلال بی سابقه نرم افزار معاملات سهام در 24 اردیبشهت ماه شایعاتی مبنی بر دست کاری در شاخص و نفوذ جریان انحرافی در بازار سرمایه شنیده شد اما علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس در گفت وگو با فارس و همچنین در جریان برگزاری نشست مطبوعاتی این شایعات را تکذیب کرد.


براساس این گزارش، از سوی دیگر قرار بود تغییر مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در همان اردیبشهت ماه و حتی زودتر صورت گیرد و حتی احمدی آماده که از “مگفا ” کناره گیری کرده بود، تحویل این پست بود اما از قرار معلوم به دلیل مخالفت خزانه داری در آن زمان و بروز اختلال در شاخص بورس ، برخی از مدیران میانی و تعیین کننده در سازمان بورس احمدی را به سمت مدیرعاملی شرکت فناوران بازار سرمایه منصوب کردند تا در فرصتی دیگر اقدام به تغییر مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران کنند.


با این جریان ها برخی از آگاهان از نفوذ غیر مستقیم و چند لایه ایی جریان انحرافی سخن گفته اند چون به عقیده این گروه چرا فردی مانند احمدی که دارای مدرک مهندسی مکانیک است باید عهده دار یکی ازحساس ترین شرکت های بازارسرمایه باشد؟ چرا این تغییر و تحول پیش از این رخ نداد؟ و آیا فردی لایق تر و خبره تر در حوزه تکنولوژی اطلاعات وجود ندارد؟


ازجانب دیگر برخی فعالان مطلع از چند و چون شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بر این باورند مدیریت چنین شرکت با اهمیتی باید توسط فردی با سابقه عالی در حوزه برنامه نویسی و کامپیوتر و مرتبط با بازار سرمایه باشد و حتی مهندس IT هم قابلیت اداره چنین شرکتی را ندارد چه برسد به کسی مانند احمدی که مدرک مکانیک داشته و از جزئیات نرم افزارهای بازار سرمایه اطلاع چندانی ندارد و به جز اینکه قائم مقام مدیرعامل و عضو هیأت مدیره مگفا (مرکز گسترش فناوری اطلاعات و وابسته به ایدرو) بوده سابقه ایی در بازار سرمایه ندارد. با این همه باید مسئولان سازمان بورس چه پاسخی به این موضوع دارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.