بیزینس مانیتور از ضریب نفوذ ۹۱ درصدی تلفن همراه در ایران خبرداد

بیزینس مانیتور اعلام کرد رکود رشد در بازار اینترنت ایران در بخش تلفن همراه نیز ظهور یافته است.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، بیشتر اپراتورهای تلفن همراه ایران به جز ایرانسل هنوز نتایج فعالیت خود در سال ۲۰۱۰ را منتشر نکرده‌اند.
ایرانسل در گزارشی از فعالیت خود تا پایان ماه دسامبر ۲۰۱۰ اعلام کرد که ۴۴ درصد سهم بازار این کشور را در اختیار دارد.
بقیه بازار تلفن همراه ایران از ۴ اپراتور دیگر تشکیل شده است که شامل همراه اول، تالیا و دو اپراتور منطقه‌ای اسپادان و کیش است که گزارشی از روند فعالیت خود ارایه نداده‌اند.
در پایان سال ۲۰۱۰ حدود ۶۷٫۵ میلیون مشترک تلفن همراه با ضریب نفوذ ۹۱ درصد در کشور وجود داشت و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۵ متوسط رشد سالیانه ایران ۸٫۴ درصد باشد که مجموع مشترکان تلفن همراه آن را به ۱۰۱ میلیون نفر معادل ضریب نفوذ ۱۲۸ درصد خواهد رساند.
این عدد حجم بالایی از مشترکان غیرفعال نیز خواهد بود که موجب رقابت میان اپراتورها نیز می‌شود.
بنابر این گزارش، متوسط درآمد اپراتورهای تلفن همراه کشور از هر مشترک در سال ۲۰۱۰ به صورت ترکیبی ۸ دلار بوده است که در طول سال ثابت باقی ماند.


​​