July 27, 2011
11:36 چهارشنبه، 5ام مردادماه 1390
کد خبر: 35689

۲میلیون سهم افرانت ۱۵ثانیه ای فروخته شد

صبح امروز، تمامی ۲ میلیون سهم شرکت افرانت در عرضه اولیه خود در فرابورس در کمتر از ۱۵ ثانیه و به بهای هر سهم ۸۲۰ تومان فروخته شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، صبح امروز ۵ مرداد ۱۳۹۰ تمامی ۲ میلیون سهم عرضه اولیه شرکت افرانت با نماد معاملاتی افرا در کمتر از ۱۵ ثانیه پس از عرضه و در ۱۳۸ معامله با بهای ۸۲۰ تومان به ازای هر سهم فروخته شد.

افرانت نخستین شرکت دات کام ایرانی است که سهام خود را در بازار بورس عرضه کرد.

سهام افرانت بعنوان سهام عادی با نام، با ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ریال منقسم به ۲۰ میلیون سهم، با تعداد ۲میلیون سهم قابل عرضه در عرضه اولیه، محدودیت خرید ۲۵هزار تایی سهم برای هر کارگزار به همراه تمامی شعب، محدودیت ۵هزار تایی برای خرید هر صندوق سرمایه گذاری مشترک و محدودیت خرید ۲۰۰ سهم برای هر معامله گر آنلاین، چهارشنبه هفته جاری به وسیله شرکت کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران در بازار اول فرابورس انجام می شود.

لازم به ذکر است که اطلاعات تکمیلی در خصوص شرکت مذکور در امیدنامه این شرکت در 
سایت اینترنتی فرابورس ایران، در بخش اطلاعات پذیرش، اوراق بهادار پذیرفته شده، و همچنین سایت کدال در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این شرکت در پیش‌بینی‌های سال 90، افزایش چشمگیری را برای درآمد و سود خالص نشان داده است. درآمد این شرکت در سال 90 یا افزایش 72 درصدی به 120 میلیارد ریال و سود آن با افزایش 129 درصدی به 20 هزار و 377 میلیون ریال خواهد رسید. سیاست تقسیم سود شرکت در سال 1390 تقسیم 75‌درصد سود خالص خواهد بود.

شرکت افرانت از 14 سال پیش فعالیت خود را آغاز نموده است. فعالیت‌های اصلی افرانت شامل ارائه خدمات دسترسی به اینترنت، خدمات دیتا سنتر، تجارت الکترونیکی و تلفن بین‌المللی می‌باشد.
شرکت افرانت در سال 1388، 89درصد سود قابل تخصیص خود (هر سهم 235 ریال) و در سال 1389 به دلیل برنامه شرکت برای ورود به بورس 61درصد سود قابل تخصیص خود (هر سهم 400 ریال) را میان سهامداران توزیع نموده است.براساس بودجه مصوب شرکت  افرانت، سود پیش‌بینی شده برای هر سهم در سال 1390 معادل 1.019 ریال بوده و سیاست شرکت در خصوص توزیع سود در سال 1390، تخصیص 75درصد سود خالص پس از کسر مالیات (هر سهم 750 ریال) در میان سهامداران می‌باشد.


در این زمینه از آرشیو ایستنا :
همزمان با ورود به فرابورس اعلام شد: پیش‌بینی سود 1019ریالی برای هر سهم افرانت
با عرضه اولیه 10 درصد سهام افرانت از فردا صورت می‌گیرد: آغاز ورود شرکت‌های داتکام به بورس ایران

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.