اینترنت و شبکه

September 27, 2011
21:25 سه شنبه، 5ام مهرماه 1390
کد خبر: 37036

دریافت ماهانه 75 هزار تومان به ازاء هر لینک E1 از شرکت‌های اینترنتی

رئیس انجمن ISPهای استان فارس گفت: مصوبه کمیسیون تنتظیم مقررات ارتباطات در خصوص تعیین تعرفه‌های جدید لینکهای E1 به محض ابلاغ، توسط مخابرات استان برای شرکت‌های ISP اجرا شده است.
 
طالب شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص تعرفه‌های E1 از سوی مخابرات برای شرکت‌های ISP، اعمال می‌شود، اظهار داشت: به علت اینکه تعرفه‌های دوره‌ قبل شرکت مخابرات (ماهانه 95 هزار تومان به ازای هر لینکE1 ) ابهام داشت و ابلاغ رسمی نشده بود، شرکت مخابرات استان فارس، این دستور را اعمال نکرد.
رئیس انجمنIspهای استان فارس افزود: به این ترتیب مخابرات استان فارس، پول اضافی از شرکت‌های Isp دریافت نکرده و علی‌الحساب مبلغ ماهانه 25 هزار تومان را برای هر لینک E1 به حساب Isp ها منظور می‌کرد.
وی ادامه داد: پس از ابلاغ مصوبه جدید سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت مخابرات استان فارس به شرکت‌ها اعلام کرد پس از ابلاغ مصوبه، همان مبلغ ماهانه 75 هزار تومان که رگولاتوری اعلام کرده، برای شرکت‌ها اعمال خواهد شد.
شرفی تصریح کرد: شرکت‌های خدمات اینترنتی 3 میلیون تومان بابت ودیعه هر لینک E1 به مخابرات پرداخت کرده‌ بودند و سپس ودیعه (حق‌اتصال) به مبلغ 500 هزار تومان کاهش یافت.
رئیس انجمن Ispهای استان فارس در پاسخ به این سوال که آیا قرار است 2 میلیون و 500 هزار تومان باقی مانده یکباره برگشت داده شود یا به صورت بستانکار در صورت حساب شرکت‌ها منظور شود، گفت: قرار است به صورت بستانکاری منظور شود و قرار نیست مبلغی برگشت داده شود؛ پس از کسر بدهی‌های شرکتIsp از مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار ریال، اگر شرکت بستانکار شد، در صورت حساب‌های بعدی مشترک لحاظ خواهد شد.
وی ادامه داد: پس از آن اگر Isp بدهکار شد، باید مبلغ 75 هزار تومان در ماه را بپردازد واگر بستانکار شد که مبلغی نمی‌پردازد.
رئیس انجمن Ispهای استان فارس ادامه داد: البته مبلغ 75 هزار تومان که به عنوان هزینه نگهداری ماهانه از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده، هنوز مورد اعتراض است؛ زیرا اختصاص هزینه‌ ماهانه 75 هزار تومانی  به عنوان آبونمان نامعقول است و ادله تعیین چنین رقمی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات جای پرسش دارد.
شرفی در پاسخ به این سوال که آیا Ispهای استان فارس قرار داد جدیدی را با مخابرات استان منعقد کرده‌اند، گفت: خیر؛ قرارداد جدیدی امضا نشده و مخابرات نیز اعلامی برای انعقاد قرارداد جدید نکرده است.
وی ادامه داد: البته در صورت حساب‌های شرکت‌های اینترنتی، مبلغ جدید اعمال می‌شود؛ به این ترتیب که قرار است شرکت‌ها ماهانه 75 هزار تومان برای نگهداری و 500 تومان به عنوان حق اتصال به مخابرات بپردازند.
وی در پاسخ به این سوال که “تاکنون بر اساس تعرفه‌های جدید، برای شرکت‌ها صورت‌حساب صادر شده”، گفت: برخی از شرکت‌ها صورت حساب‌های خود را گرفته‌اند؛ اما من هنوز نگرفته‌ام.
شرفی گفت: از زمان ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات در رابطه با قیمت‌های جدید E1 ، اگر کسی می‌خواست صورت حساب بگیرد با تعرفه جدید صورت حساب برای وی صادر می‌شد.
رئیس انجمن Ispهای استان فارس، اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم در استان فارس این مصوبه به درستی در حال اجرا است، مگر اینکه مورد خاصی باشد.
به گزارش فارس، در گذشته، شرکت مخابرات ایران، برای هر لینک E1، مبلغ 3 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 25 هزار تومان هزینه نگهداری ‌ها از شرکت‌ها اخذ می‌کرد.
مدتی بعد مجمع شرکت مخابرات خصوصی، تعرفه‌های جدیدی را برای لینک‌های E1 مصوب کرد و بر اساس همین مصوبه، هزینه 95 هزار تومانی ماهانه برای هر E1 از شرکت‌های اینترنتی طلب کرد.
این اقدام نارضایتی مشتریان شرکت مخابرات و شرکت‌هایی که از این مخابرات E1 خریداری می‌‌کنند، را در پی داشت.
با بالاگرفتن این نارضایتی‌ها و پس از اینکه پای شواری رقابت و سازمان حمایت نیز به این موضوع باز شد؛ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، تعرفه‌های جدیدی را برای E1 به تصویب رساند.
بر اساس این مصوبه ودیعه 3 میلیون تومانی E1 به حق‌اتصال 500 هزار تومانی تبدیل شد و هزینه نگهداری ماهیانه نیز 75 هزار تومان تعیین گردید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.