اینترنت و شبکه

September 28, 2011
22:11 چهارشنبه، 6ام مهرماه 1390
کد خبر: 37065

دعوت از شرکت‌های اینترنتی برای انعقاد قرارداد جدید

رئیس انجمن ISPهای اصفهان گفت‌: برای تمام شرکت‌های ISP نامه ارسال کرده که ظرف 2 هفته برای عقد قرارداد جدید و دریافت مبالغ نزد مخابرات مراجعه کنند.
 
 فرشاد جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص تعرفه‌های E1 از سوی مخابرات برای شرکت‌های ISP، اعمال می‌شود،  اظهار داشت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب کرد که هزینه نگهداری هر لینک E1 ماهانه 75 هزار تومان و هر یک حق اتصال به ازای هر E1 پانصد هزار تومان باشد.
رئیس انجمن ISPهای استان اصفهان گفت: در حال حاضر قراردادهای جدید در استان اصفهان به این صورت است که برای تمام شرکت‌های ISP نامه ارسال شده که برای دریافت این مبالغ مراجعه کنند.
وی گفت: از شرکت‌های اینترنتی خواسته شده قرارداد جدید امضا کنند و اگر پول‌هایی از برخی شرکت‌ها گرفته شده به حساب بستانکاری ISP نزد مخابرات گذاشته شده است.
جعفریان افزود: به این ترتیب، پیش از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تاریخ هشتم خردادماه 1390، هزینه نگهداری هر لینک E1 ماهانه 25 هزار تومان و پس از هشتم خردادماه سال جاری هزینه نگهداری هر E1، مبلغ 75 هزار تومان شده است.
وی ادامه داد: در استان اصفهان این مصوبه اجرا شده است و شرکت مخابرات استان، این مصوبه را اجرا می‌کند و به تمام شرکت‌های ISP نامه زده شده که ظرف 2 هفته برای عقد قرارداد جدید مراجعه کنند.
وی گفت: مخابرات از مبلغ 3 میلیون ودیعه هر E1 که از گذشته به مخابرات پرداخته شده، مبلغ 500 هزار تومان به عنوان حق اتصال برمی‌دارد و از پس از کسر بدهی‌های ISP، مابقی بازگردانده می‌شود.
جعفریان در پاسخ به این سوال که این مصوبه از چه تاریخی برای شما اعمال شده است، گفت: در مردادماه نامه‌نگاری‌های شرکت مخابرات با ISPهای استان آغاز شده و برای کسانی که قرارداد جدید امضاء کرده‌اند نیز پول به حساب ISP‌ها واریز شده است.


به گزارش فارس، در گذشته، شرکت مخابرات ایران، برای هر لینک E1، مبلغ 3 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 25 هزار تومان هزینه نگهداری ‌ها از شرکت‌ها اخذ می‌کرد.
مدتی بعد مجمع شرکت مخابرات خصوصی، تعرفه‌های جدیدی را برای لینک‌های E1 مصوب کرد و بر اساس همین مصوبه، هزینه 95 هزار تومانی ماهانه برای هر E1 از شرکت‌های اینترنتی طلب کرد.
این اقدام نارضایتی مشتریان شرکت مخابرات و شرکت‌هایی که از این مخابرات E1 خریداری می‌‌کنند، را در پی داشت.
با بالاگرفتن این نارضایتی‌ها و پس از اینکه پای شواری رقابت و سازمان حمایت نیز به این موضوع باز شد؛ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، تعرفه‌های جدیدی را برای E1 به تصویب رساند.
بر اساس این مصوبه ودیعه 3 میلیون تومانی E1 به حق‌اتصال 500 هزار تومانی تبدیل شد و هزینه نگهداری ماهیانه نیز 75 هزار تومان تعیین گردید.
در آخرین اقدام نیز، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، طی نامه‌ای خطاب به سازمان‌ها بازرگانی استانی، اعلام کرده که شرکت‌های مخابرات استانی باید اضافه وجوه دریافتی بابت  لینک‌های E1 را به شرکت‌های اینترنتی بازگردانند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.