باندپهن سیار

November 2, 2011
9:37 چهارشنبه، 11ام آبانماه 1390
کد خبر: 37770

عرضه مودم جیبی وایمکس توسط مبین نت

اینترنت شخصی با مودم جیبی


شرکت ارتباطات مبین نت بعنوان تنها ارائه دهنده خدمات ارتباطی بی سیم با فناوری وایمکس در کلیه استان های کشور، اعلام کرد آخرین فناوری روز دنیا را برای اولین بار در ایران عرضه نماید.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) براساس اعلام این شرکت اینترنت شخصی با مودم جیبی، خدمتی جدید از مبین نت است که مشترکین می توانند با تهیه یک مودم قابل حمل که به اندازه یک دستگاه تلفن همراه می باشد، در اکثر نقاط شهر به شبکه وایمکس مبین نت متصل شوند.

براساس این گزارش مودم جیبی وایمکس مبین نت را نه تنها می توان در نقاط مختلف شهر خود استفاده کرد بلکه می توان در سفر به همراه خود داشته و در تمامی شهرهای تحت پوشش مبین نت نیز (در حال حاضر حدود ۶۰شهر) از آن استفاده کرد.

این مودم دارای باطری مناسب با طول زمان شارژ اتصال دائم سه ساعت می باشد که علاوه بر امکان تغذیه توسط آداپتور، قابلیت شارژ با USB را نیز داراست.
با روشن نمودن مودم جیبی ابتدا مودم به جستجوی شبکه وایمکس می پردازد و پس از روشن شدن و ثابت ماندن چراغ WiMAX می توان اطمینان حاصل نمود که پوشش در آن نقطه مناسب بوده است.
پس از برقراری ارتباط با شبکه وایمکس مبین نت، مودم جیبی، اینترنت پرسرعت را بصورت WiFi در اختیار قرار می دهد که می توان با استفاده از رایانه، نوت بوک، تلفن همراه، تبلت و یا هر وسیله دیگر که امکان ارتباط با اینترنت بصورت بی سیم WiFi را داشته باشد، از خدمات پرسرعت مبین نت در مکان های مختلف استفاده نمود. 

اینترنت شخصی با مودم جیبی در حال حاضر بعنوان تنها راهکار برای آن دسته از افرادی می باشد که به شدت در طی روز، در خارج از منزل و یا محیط کار، در خیابانها، پارکها، بانکها، اماکن عمومی و … به اینترنت احتیاج دارند. لذا راهکار اینترنت شخصی با مودم جیبی وایمکس مبین نت پدیده ای نو در خدمات ارتباطی بی سیم در ایران می باشد که مورد استفاده مشترکین ADSL و وایمکس از شرکت های مختلف می تواند باشد.


براساس اعلام مبین نت اینترنت شخصی با مودم جیبی با یک طرح پیش فرض ارائه می شود و برای درخواست این مودم می توان با تکمیل فرم ثبت نام و رجوع به بخش اشتراک خدمات وبسایت مبین نت این مودم را خریداری نمود. 

براساس اعلام مبین نت مشابه تلفن های همراه که در برخی نقاط امکان آنتن دهی وجود ندارد، مودم جیبی نیز در برخی مناطق شهر امکان برقراری ارتباط با شبکه وایمکس مبین نت را ندارد و لذا در صورت عدم آنتن دهی در یک خیابان و یا یک ناحیه، امکان برگشت مودم وجود ندارد.


مودم جیبی وایمکس مبین نت مدت اعتبار ۲ساله، پهنای باند ۱۲۸کیلوبیت بر ثانیه و محدودیت حجم ۳۰ گیگابایت برای دوسال  ۲۹۹هزار تومان قیمت گذاری شده است.


لازم به ذکر است جهت تهیه این مودم ها تنها لازم است به عوامل فروش مدارک احراز هویت ارائه گردد و نیازی به پرداخت هزینه نصب و راه اندازی برای این مودم ها نمی باشد.

براساس این گزارش خدمات اینترنت شخصی با مودم جیبی وایمکس مبین نت بصورت حجم ترافیک ارسال و دریافت محدود در یک بازه زمانی مشخص ارائه می گردد که مشابه سایر طرح های اینترنت پرسرعت بی سیم وایمکس مبین نت با حجم محدود استفاده در ساعات دو الی هشت صبح  رایگان می باشد و حجم اطلاعات ارسالی و دریافتی در این محدوده های زمانی محاسبه نخواهد گشت.

ضمن آنکه در کلیه طرح های فوق پس از برقراری ارتباط CPE با شبکه یک آدرس IP نامشخص معتبر، به مشترک اختصاص داده می شود.

ایرانسل نیز از پاییز سال گذشته مودم وایمکس USB در ابعاد یک فلش مموری با قیمت ۸۰هزار تومان به بازار عرضه کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.