رگولاتوری

November 29, 2011
19:39 سه شنبه، 8ام آذرماه 1390
کد خبر: 38298

انجمن ISPها خطاب به زیرساخت:به قانون تمکین کنید

علیرضا علمی دبیر و نائب رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران اظهارات عضو هیئت مدیره شرکت زیرساخت در مورد تعرفه تماس‌های بین‌الملل را  اظهارات گمراه کننده‌ای دانست که مصرف‌کننده را از حیث قیمت و کیفیت خدمات دو صفر  بین‌الملل  فریب می‌دهد و از مصادیق ممنوعیت‌های  موضوع فصل ۹ قانون اصل ۴۴ است.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، وی با بیان اینکه تعرفه‌های پیشنهادی شرکت زیرساخت که ایرادات بسیاری به آن وارد است در جلسه هفته گذشته شورای رقابت ابطال گردیده و براساس نظر این نهاد فراقوه‌ای فاقد وجاهت قانونی و بی‌اثر دانسته شده است، گفت: تعرفه گذاری باید در چهارچوب ضوابط، قوانین و مقررات کشور باشد که همانا در این خصوص ابلاغیه مقام معظم رهبری وقانون اصل ۴۴ تکلیف را مشخص کرده است.
دبیرانجمن شرکت‌های اینترنتی با بیان اینکه  ملاک برای همه ما قانون است و مسئولین نیز باید به قانون تمکین کنند، اظهار داشت: بعید می‌دانم مطالب بیان شده در مطبوعات توسط عضو هیأت مدیره شرکت زیرساخت با علم به حکم شورای رقابت در خصوص ابطال تعرفه بوده و شاید ایشان از این مصوبه بی‌اطلاع بوده باشند، والا بحث  موضوع عدم تمکین و تبعیت از مصوبه شورای رقابت یا قانون اصل ۴۴  خواهد بود که تکلیف آن هم درخود همان قانون مشخص شده است.
علمی با اظهار تاسف از مطالب مطرح شده با عنوان کاهش تعرفه‌های بین‌الملل اظهار داشت: جای شگفتی است در شرایطی که این تعرفه‌ها وجاهت قانونی ندارد از تریبونی رسمی به این شکل با انگیزه‌ای نامشخص اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود و اساسا” اینکه اینجا کاهش تعرفه نوعی بازی با کلمات است.
وی افزود: در این مصوبه کشورهای جهان را به هفت دسته تقسیم کرده‌اند و کاهش تعرفه در دسته اول در نظر گرفته شده و در سایر کشورها یا تعرفه کاهش نداشته یا گاها تا ۳ برابر گران‌تر شده که در اطلاع رسانی‌های ناقص صورت گرفته با تکیه بر تکنیک‌های بازاریابی  به آن اشاره‌ای نشده است. ثانیا” طوری عنوان می‌شود گویی شق‌القمر صورت گرفته است. هم اکنون مگر ۱۱۴ شرکت دارای مجوز با چه قیمتی این خدمات را ارائه می‌دهند؟ سالیان سال است مردم از امکانات ارزان این شرکت‌ها بهره می‌برند و شرکت زیرساخت با ۱۰ سال تاخیر به میدان آمده تا اموری را که توسط فرزندان متخصص این مردم به درستی انجام می‌گیرد، خود به انجام رساند و بجای سپردن کار مردم به مردم با استفاده از امکانات انحصاری یکصد شرکت دانش بنیان داخلی را زمین بزند و بازار در اختیار آنها را قبضه کند.
علمی اظهار داشت: اجازه دهید قضاوت را به افکار عمومی واگذار کنیم. در ثانی اگر واقعا نگران منافع مردم هستند چرا از این نوع کاهش تعرفه‌ها و تخفیفات در قیمت اینترنت داده نمی‌شود و کماکان لینک‌های STM1  با  ده برابر قیمت خریداری شده در داخل کشور به فروش می‌رسد، آن هم در شرایطی که دیگر در آن حوزه هم بخش خصوصی وجود ندارد و خود یکه تاز میدان هستند.
وی ادامه داد: اگر قرار است سوبسیدی داده شود، مسایل پراهمیت‌تری وجود دارد که باید سوبسیدها صرف آن شود تا آحاد مردم از آن بهره‌مند شوند نه آنکه پول بیت‌المال را صرف نابودی کسب و کار و اشتغال متخصصین داخلی کنیم  یا به جیب دلالان ترافیک بین‌الملل و شرکت‌های خارجی سرازیر کنیم.
علمی در پایان  اظهارات عضو هیئت مدیره شرکت زیرساخت  در متهم کردن شرکت‌های تلفن اینترنتی کشور به قاچاق مکالمات را از مصادیق ایراد افترا به بیش از یکصد شرکت دانش بنیان کشور دانست و اظهار داشت: من شخصا” از ایشان انتظار چنین اظهاراتی نداشتم و از ایشان مجدانه تقاضا دارم گفته‌های خود را جبران کرده و رسما از مدیران شرکت‌های دارای مجوز اریجینیشن کشور که صاحبان اصلی این صنعت هستند، دلجویی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.