باندپهن سیار

December 31, 2011
14:37 شنبه، 10ام دیماه 1390
کد خبر: 39109

امکان اتصال 5کارت بانکی به سیم کارت های ایرانسل/ عرضه VoIP روی وایمکس

یک مقام مسئول در شرکت ایرانسل با تاکید براینکه بستر موبایل و وایمکس از نظر فناوری، پتانسیل بسیار مناسبی برای پیاده‌سازی انواع سرویس‌ها در حوزه دورکاری و تحقق دولت الکترونیک است، از عملیاتی شدن بحث بانکداری همراه و امکان اتصال 5 کارت بانکی به تلفن همراه برای مشترکان این شرکت خبر داد.
سعید صامتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شبکه تلفن همراه و وایمکس ایرانسل و عرضه انواع سرویس های ارزش افزوده از طریق این شبکه، اظهار داشت: سرویس‌هایی همچون شبکه مجازی اختصاصی ایمن بر بستر موبایل و وایمکس هم اکنون عملیاتی شده و به بهره‌برداری رسیده که موجب کاهش هزینه و افزایش امنیت اطلاعات سازمان‌ها می‌شود.


راه اندازی شبکه اختصاصی مجازی بر بستر GPRS و WIMAX ایرانسل


مدیرکل توزیع و فروش ایرانسل، با بیان اینکه بر بستر GPRS ایرانسل نیز شبکه APN (شبکه خصوصی مبتنی بر دیتای موبایل ) راه‌اندازی شده که بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به عنوان یک شبکه امن از آن استفاده می‌کنند، ادامه داد: سرویس VPN (شبکه خصوصی مجازی ) ایرانسل روی شبکه وایمکس و در مناطق تحت پوشش این شبکه راه‌اندازی شده و شبکه بانکی و سایر سازمان ها از آن استفاده می کنند و در آینده نزدیک نیز سرویس تلفن اینترنتی روی وایمکس عرضه خواهد شد.


صامتی از راه‌اندازی سرویس‌های نوین مبتنی بر شبکه تلفن همراه و وایمکس ایرانسل در بخش‌هایی از جمله بهداشت و حمل و نقل عمومی خبر داد و با اشاره به پیاده‌سازی بحث پرداخت الکترونیک در ایرانسل به مهر گفت: در حوزه خدمات بانکداری همراه یا همان موبایل بانکینگ، ایرانسل بدون اینکه تمایلی به تبدیل شدن به بنگاه مالی و بانک داشته باشد، خدمات بانکداری همراه خود را با مشارکت شبکه بانکی کشور و از آبان 88 راه اندازی کرده و اکنون امکان اتصال حداکثر 5 کارت بانکی به سیم کارت ایرانسل را برای مشترکان خود فراهم کرده و مشترکان می‌توانند پرداخت‌های خود را از این طریق انجام دهند. همچنین اخیرا نیز روی این سیستم تکنولوژی NFC پیاده شده که بتوانیم آن را توسعه دهیم.


ایرانسل یک میلیون و 400 هزار نقطه فروش دارد


مدیرکل توزیع و فروش اپراتور ایرانسل تعداد نقاط فروش محصولات ایرانسل در کشور را بیش از یک میلیون و 400 هزار نقطه عنوان کرد که محصولاتی همچون کارت‌های شارژ ایرانسل را بر بستر فیزیکی و الکترونیکی همچون خودپردازهای بانکی، پایانه‌های فروش بانکی و فروشگاهی عرضه می‌کنند و به مهر گفت: ایرانسل با توجه به سیاست برون‌سپاری فعالیت‌های خود، از همکاری 16توزیع‌کننده اصلی برخوردار است و علاوه بر این 9 هزار نماینده رسمی ثبت شده دارد که به پرتال ایرانسل دسترسی دارند و امکان فروش، ثبت‌نام و ارائه انواع سرویس‌های ایرانسل از این طریق فراهم است.


به گفته وی، از این تعداد 4500 نماینده برتر هستند که دسترسی‌های بیشتری دارند و سرویس‌های بیشتر و با اولویت‌های بالاتری را می‌توانند ارائه کنند که این رده‌بندی بین نمایندگان برای ارتقای کیفی سرویس طراحی شده و یک نوع رقابت بین نمایندگان ایرانسل ایجاد کرده است.


80درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات ایرانسل قرار دارند


صامتی با اشاره به 5 سال حضور ایرانسل در بازار تلفن همراه کشور از تحت پوشش قرار گرفتن 80 درصدی جمعیت کشور خبر داد و با تاکید بر سیاست ارائه سرویس‌های پایه و خدمات ارزش افزوده و عرضه سرویس یکنواخت و یکسان در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: تاکیدمان این است که برای هموطنان در سراسر کشور سرویس یکسان، با تعرفه، کیفیت و کارایی یکسان، بدون هزینه جابجایی و بین شهری فراهم کنیم.


ایرانسل 20 میلیون مشترک موبایل و 200 هزار مشترک وایمکس دارد


وی همچنین به راه‌اندازی شبکه وایمکس ایرانسل از دو سال پیش تاکنون اشاره کرد و با بیان اینکه موفق شدیم بستر اینترنت پرسرعت بی‌سیم را در 26 شهر و 7 استان فراهم کنیم، تعداد مشترکان فعال موبایل ایرانسل را بیش از 20 میلیون نفر و تعداد مشترکان فعال وایمکس ایرانسل را 200 هزار نفر برشمرد.


به گفته مدیرکل توزیع و فروش اپراتور ایرانسل این شرکت از ابتدا بر ایجاد و توسعه خدمات پس از فروش به موازات توسعه شبکه فروش خود تمرکز داشت و اکنون بالغ بر 4 هزار دفتر، خدمات ایرانسل را عرضه می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.