باندپهن سیار

May 22, 2012
13:13 سه شنبه، 2ام خردادماه 1391
کد خبر: 42107

مصائب مودم های جیبی مبین نت

صدرا بکتاش در روزنامه هفت صبح امروز نوشت: این روزها می توانم خودم را در 65 سالگی تصور کنم؛ وقتی که پزشک معالج به دلیل ابتلا به یک بیماری لاعلاج جوابم کرده و درحالی که انتظار مرگ را میکشم مشغول تهیه فهرستی از بزرگترین اشتباهات زندگی ام هستم! به احتمال خیلی زیاد این یک فهرست طولانی و بلند خواهد بود اما اطمینان دارم در صدر آن خرید مودم جیبی وایمکس مبین نت حتما به چشم خواهد خورد!

1-وقتی به نزدیک ترین نمایندگی فروش مبین نت معرفی شدم آنها قول دادند در کمترین زمان ممکن مودم به دستم خواهد رسید؛ یعنی چیزی حدود سه تا چهار ساعت. آنها به قول شان عمل کردند اما کمتر از یک ساعت بعد متوجه یک اشتباه بزرگ شدم. نمایندگی محترم در تماس تلفنی خبر داد که به جای مودم یک ساله، مودمی دو ساله دریافت کرده ام. حالا باید تصمیم می گرفتم که مودم را برگردانم یا اختلاف قیمی مودم های یک ساله و دو ساله را پرداخت کنم.
2- خرید مودم های جیبی مبین نت تنها با اشتراک یک یا دو ساله و آن هم فقط با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه ممکن است. موقع خرید، سردی لوله اسلحه را زیر گلویم حس می کنم. متصدی فروش می گوید می توانم پس از خرید، اشتراک یک ساله را «بسوزانم» و با هزینه خودم سرویس دیگری سفارش دهم. عجب!
3- حالا فکر میکنم هیچ کس به اندازه خودم مقصر نیست. وقتی متصدی فروش بارها و بارها تاکید کرد که سیگنال گیری مودم های «جیبی» نسبت به مودم های wifi بسیار ضعیف است و تنها در برخی مناطق تحت پوشش قابل استفاده خواهد بود یا وقتی تاکید کرد مودم های جیبی تحت هیچ شرایطی قابل باز پس گیری نیست، باید از تصمیم خود منصرف می شدم. چرا نشدم؟
4- لینک
www.mobinnet.ir/ecare  روی سایت یک گزینه ایده آل برای تخمین میزان مصرف و مراقبت از حجم دانلود است. از همان روز اول این گزینه غیرفعال بود. تا همین الان بارها و بارها با بخش پشتیبانی تماس گرفته ام و هربار یک آدرس جدید تحویل گرفته ام. همه آنها تنها پنجره «The connection has timed out» را نمایش می دهند!
5- اولین مشکل، سه روز بعد از تحویل گرفتن مودم رخ داد. در تماس با بخش پشتیبانی متوجه شدم که ایراد از تنظیمات مودم است. یک اپراتور خوش اخلاق و پر حوصله برایم توضیح داد که می توانم مشکل را با «ری استارت» کردن مودم حل کنم. روش کار خیلی ساده بود؛ تنها باید یک سوزن را به سوراخ ریز موجود روی دستگاه وارد می کردم و تا 30 ثانیه نگه می داشتم. در طول این چند ماه هر هفته یک بار مشغول تکرار این مراحل هستم! تازه به نظر می رسد دکمه ری استارت دستگاه هم ایراد پیدا کرده است!
6- این آخرین دیالوگ من با اپراتورهای خوش اخلاق بخش پشتیبانی مبین نت است:
من:« مبین نت قصد نداره پوشش دهی تهران رو بهتر کنه؟»
اپراتور: « پوشش دهی هر روز داره بهتر میشه»
من: « پس میشه منم جزو برنامه هاتون حساب کنین؟ چون دقیقا هرجایی که آنتن دارد، فرداش قطع میشه!»

فرقی نمیکند چقدر با بخش پشتیبانی تماس بگیرید یا برایشان ایمیل بفرستید به نظر می رسد مبین نتی ها هیچ قصدی برای اصلاح لینک «کنترل حساب اینترنتی» مشترکانشان ندارند. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.