June 16, 2012
8:55 شنبه، 27ام خردادماه 1391
کد خبر: 42593

تعرفه بسیار گران رایتل برای اینترنت پرسرعت

آی تی ایران – رایتل قیمت های بسیار گرانی را برای تعرفه اینترنت پرسرعت خود تعین کرده است.


در حالی که هم اکنون قیمت اینترنت پرسرعت ADSL برای یک ماه استفاده و ۳ گیگابایت دانلود حدود ۱۵ هزارتومان است رایتل برای بسته های افزایشی اینترنت خود را به گونه ای قیمت گذاری کرده که از هر سرویس ADLS موجود در کشور گران تر است.


بنا بر آنچه روی سایت اینترنتی رایتل آمده هم اکنون دو نوع بسته افزایشی ( که عموما برای اینترنت با تعرفه قیمتی پایین تر ) تعیین کرده که اولی ۱۰ روزه و ۱ گیگابایت دانلود با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و دومی یک ماهه و ۲.۵ گیگابایت دانلود برای ۳۰ روز با قیمت ۳۰ هزارتومان است.


با توجه به این که تعرفه بسته های افزایشی رایتل مبالغ فوق است احتمال زیاد تعرفه عادی استفاده از اینترنت این اپراتور بسیار بیشتر از اینهاست.


گفتنی است بر اساس تست آی تی ایران سرعت اینترنت این اپراتور در تهران چیزی بین ۱۲۸ کیلوبیت تا ۲۰۰ کیلوبیت بر ثانیه است هر چند در بسیاری از نقاط به خصوص در داخل کوچه ها عملا آنتن دهی مناسبی وجود ندارد.


گفتنی است رایتل طبق مجوز سازمان تنظیم مقررات تنها دارنده مجوز ارایه خدمات نسل سوم موبایل است که پس از سالها تاخیر در راه‌اندازی هنوز موفق به ارایه این سرویس به تعداد قابل توجهی از متقاضیان نشده است.


کشورما در حالی هنوز نسل سوم تلفن همراه را هنوز کامل راه اندازی نکرده که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در آستانه راه اندازی نسل چهارم موبایل هستند.


مطابق قانون تا دو سال پس از راه اندازی رایتل هیچ اپراتوری حق راه اندازی نسل سوم یا اینترنت در حال حرکت ( موبایل) ندارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.