August 7, 2012
19:24 سه شنبه، 17ام مردادماه 1391
کد خبر: 43775

تغییر تعرفه مکالمات بین الملل فردا توسط کمیسیون تنظیم بررسی می شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: پیشنهادی برای تغییر تعرفه مکالمات بین الملل ارایه شده که قرار است فردا ( چهارشنبه ) 18 مرداد ماه در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور بررسی شود.

به گزارش ایرنا ، ‘ محمود خسروی’ در نشست خبری اظهار داشت: نرخ مکالمات بین الملل در ایران نسبت به سایر نقاط دنیا پایین است و پیشنهادی که زیرساخت در رابطه با تعرفه های جدید داده بنیاد علمی دارد .


وی افزود:اگر در ایران بخواهیم تعرفه ای را تغییر بدهیم باید یک فرآیند شش ماه طی شود ، در حالی که تغییر تعرفه در دنیا مشابه بورس عمل می کنند و تغییرات با سرعت انجام می شود .


** 30 درصد ارتباطات بین الملل ایران به مقصد افغانستان است


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بالاترین حجم تماس با خارج از ایران به مقصد افغانستان است که 30 درصد ارتباطات بین الملل را تشکیل می دهد و دقیقه ای 17 تا 18 سنت است .


** پلیس فتا شرکت های متخلفان در زمینه قاچاق ارتباطات بین الملل را دنبال می کند


خسروی گفت : در زمینه قاچاق مکالمات بین الملل نیز کار زیادی انجام شده و پرونده چندین شرکت متخلف توسط پلیس فتا ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) در حال پیگیری است .


وی افزود: قوه قضاییه و پلیس فتا در زمینه مبارزه با قاچاق ارتباطات بین الملل همکاری خوبی با شرکت زیر ساخت دارند .


** تجهیزات دیتا سنتر ملی وارد کشور شده ولی تحویل زیر ساخت نشده است


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه تاخیر در ورود تجهیزات دیتا سنتر ملی به کشور گفت: این تجهیزات وارد شده، شرکتی که آن را وارد کرده ، می گوید هزینه واردات بیش از قیمت توافقی در قرار داد است و تنها مسئله تحویل تجهیزات به زیر ساخت است که بزودی تحویل می شود .


**‌ هدف برنامه پنجم توسعه توسعه شبکه ملی اطلاعات است


خسروی با اشاره به ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: براساس این برنامه ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب با رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور اقدام کند .


وی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه 60 درصد خانوارها و همه صاحبان کسب و کارها باید بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند.


خسروی با بیان اینکه ، زیرساخت متولی شبکه مادر مخابراتی کشور است و اگر مشکلی در این شبکه ایجاد شود همه بخش ها دچار اختلال می شوند ، ادامه داد : برنامه پنجم توسعه وظایف سنگینی را برعهده زیر ساخت گذاشته است و در حال حاضر با اهداف تعیین شده در برنامه خیلی فاصله داریم .


وی افزود: هم اکنون 48 هزار کیلومتر فیبر نوری با شبکه بسیار گسترده داریم که می تواند ارتباطات شهری اصلی را برقرار کند .


مدیرعامل شرکت زیر ساخت گفت: ظرفیت دیتای داخل کشور را افزایش دادیم دارای چهار گروه اصلی است که می تواند به ارتباطات بین الملل وصل شود .


خسروی ، افزایش درگاه های بین الملل را جهت گیری اصلی شرکت زیرساخت در زمینه ارتباطات بین الملل عنوان کرد و افزود: ایران در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارد تا نقش موثری در زمینه ارتباطات بین الملل ایفا کند .


وی با بیان اینکه هم اکنون بخش عمده ارتباطات دنیا از طریق کابل‌های زیر دریایی کانال سوئز انجام می شود ، افزود: چنانچه قطعی که در این کابل ها پیش بیاید ، مسیر دیگری به عنوان پشتیبان وجود ندارد.


مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: ایران امن‌ترین و بهترین راه برای ایجاد یک مسیر پشتیبان است و در زمان حاضر برخی کشورهای منطقه، کنسرسیوم‌هایی برای ایجاد مسیر پشتیبان خطوط ارتباطی کانال سوئز تشکیل داده اند .


خسروی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم روس تلکام ، عمان تل ، کیبل اند وایرلس و زیرساخت گفت: فعالیت این کنسرسیوم به خوبی پیش می رود و نیمه دوم امسال اولین ظرفیت های این ترانزیت بین الملل برقرار می شود .


وی افزود: کابلی از بمبی می آید از چابهار عبور می کند و قرار است این کنسرسیوم این کابل را از چابهار به چالوس و نوشهر وصل و سپس از طریق بندر آستاراخان به روسیه متصل کند.


به گفته خسروی ، با اتمام این پروژه مسیر خوبی برای ارتباطات دنیا ایجاد می شود و تا 1.5 سال دیگر این پروژه به طول می انجامد .


*درآمد زیر ساخت سال گذشته به هزار میلیارد تومان رسید


خسروی درباره درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت در سال گذشته ، گفت: درآمد شرکت در سال 90 حدود هزار میلیارد تومان بود که بخش‌ بیشتر آن، از محل درآمد صوت است که به اپراتورها اجاره داده می‌شود.


وی افزود: شرکت زیر ساخت ‘نگهداری شبکه راه دور در استان ها ‘ را به بخش خصوصی واگذار کرد که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای 2هزار نیرو است .


مدیرعامل شرکت زیر ساخت ، ظرفیت شبکه دیتا 46 گیگابیت بر ثانیه بود که هم اکنون با افزایش ظرفیت به 500 گیگابیت بر ثانیه، این شبکه زیرساخت اصلی شبکه ملی اطلاعات شده است.


وی افزود: از 500 گیگا بیت بر ثانیه ظرفیت فعلی پهنای باند داخل، هم اکنون از 60 گیگا بیت آن استفاده می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.