August 27, 2012
15:21 دوشنبه، 6ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44138

مخابرات: سرعت اینترنت درایران براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است

خبرآنلاین نوشت: جمعی از کاربران خبرآنلاین ازکاهش سرعت اینترنت همراه اول گله مند بودند. زارعیان مدیرروابط عمومی شرکت مخابرات ایران در این باره توضیح داد و عنوان داشت:« سرعت اینترنت درایران براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی است»
مهدی نوشته بود:« با سلام وخسته نباشید. همراه اول ماهی 100000می گیره و اینترنت به گوشی وصل می کنه، اینترنتی که نشه یک ایمیل باهش چک کرد یا یک خبر گزاری ایرانی چک کرد به چه درد می خوره؟واقعا این همه مشترک پولش کجا میره ؟کسی نیست جواب.گو باشه»
فرشاد نیز نوشته بود:« خبرآنلاین ترو به قرآن این مشکل اینترنت رو به مخابرات بگو. به خدا برای اومدن به سایت شما هم مشکل داریم سرعت دانلود که افتضاحه هزینه اینترنتم که بالاست تو بگو این مشکل رو میشه نادیده گرفت؟ من 60 درصد از کار روزانه ام با اینترنته وهرروز با سرعت اینترنت کلافه می شم قسم ات می دم به خدا که مشکل اینترنت رو یکاری کنی حل بشه
زارعیان در گفت و گو با خبر آنلاین گفت:« براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی سرعت اینترنت 128 کیلو بایت تعیین شده است. پس این سرعت معمولی است. اگر کاربران ما سرعتشان از این میزان تعیین شده کمتر شده و یا دچار اختلال شده اند می توانند با شماره 2828 تماس بگیرند تا به مشکل اینترنت آنها رسیدگی شود.»
وی درباره شرایط داشتن سرعت هایی بیش ازاین میزان نیز گفت:« کسانی مانند دانشجویان و کسانی که قصد دارند کارهای تحقیقاتی انجام دهند.می توانند با مدارک مورد نیاز به دفاترمخابراتی مراجعه کنند و درخواست خود را ارائه دهند.»
زارعیان در باره مشکل یکی ازمخاطبین درباره کاهش سرعت اینترنت گوشی های تلفن همراه نیزگفت:« با استفاده ازاین گوشی های تلفن می توان ازهرسرعتی که مجاز به آن باشند استفاده کنند. اما اگرازاین سرعت تعیین شده نمی توانند استفاده کنند. باید علت را درقابلیت های گوشی های خود جست و جو کنند. زیرا مواردی چون مودم ، قطعات و یا نوع گوشی در این موضوع تاثیر گذار هستند.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.