اپراتورها

August 28, 2012
15:03 سه شنبه، 7ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44168

لپ‌تاپ‌هایی با باتری‌های قوی

دنیای‌اقتصاد- لپ‌تاپ‌ها یا همان کامپیوترهای شخصی قابل حمل اصلا به خاطر همین ویژگی حمل و جابه‌جایی راحت‌شان اینقدر محبوب و پرفروش شده‌اند.








با این اوصاف وقتی بحث قابل حمل بودن یک محصول دیجیتالی به میان می‌آید، نمی‌توان طول عمر باتری آن را نادیده گرفت. در واقع در مورد محصولات دیجیتال شخصی قابل حمل، باتری‌ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها به حساب می‌آید. با این اوصاف سایت گیزمودو به تازگی فهرستی از ده لپ‌تاپ با عمر باتری طولانی را منتشر کرده است. در این بررسی لپ‌تاپ‌ها در حالت مرور وب در مدت طولانی با Wi-Fi روشن مورد آزمایش قرار گرفته و باتری همه آنها حداقل 7 ساعت دوام آورده است. 

Lenovo ThinkPad X230: این لپ‌تاپ 12 اینچی فوق سبک یک باتری 6 سلولی دارد که در هر بار شارژ کامل تا 7 ساعت دوام می‌آورد. با این حال باتری 9 سلولی این دستگاه که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد، طول عمری بالاتر از 12 ساعت دارد. این دستگاه حتی با یک باتری ورقه‌ای (sheet-battery) که در کنار باتری 9 سلولی قابل نصب است، 20 ساعت بدون وقفه کار می‌کند.





Lenovo ThinkPad T430: دومین لپ‌تاپ با عمر باتری طولانی هم متعلق به شرکت چینی Lenovo است. کاربران این لپ‌تاپ با پرداخت 50 دلار اضافه می‌توانند یک باتری 9 سلولی برای آن تهیه کنند تا با این کار بتوانند 13 ساعت و 25 دقیقه به طور مداوم با این لپ‌تاپ کار بکنند. علاوه بر باتری، کیبورد راحت و بزرگ این محصول هم نقطه قوت آن است.





Lenovo ThinkPad Carbon X1: پردازنده Core i5، بدنه ساخته شده از کربن و نمایشگر 14 اینچی با وضوح 1600 در 900 که رنگ سفید آن از نمایشگر مک‌بوک ایر هم روشن‌تر است ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ هستند. با این حال، اما باتری داخلی این دستگاه با طول عمر 7 ساعت و 45 دقیقه یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن است.





Dell Latitude E6430 : این نوت‌بوک 14 اینچی با ساختار فلزی بدنه، کیبورد ضدآب و بدنه مقاوم در برابر گرما، گرد و خاک و سقوط محصول متفاوتی است. باتری 9 سلولی این دستگاه هم امکان کار مداوم تا 10 ساعت و 37 دقیقه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.





Sony VAIO SE: با اضافه کردن یک باتری ورقه‌ای اضافه با قیمت 150 دلار هر چند حدود 600 گرم هم به وزن آن اضافه می‌شود، اما امکان کار مداوم تا 10 ساعت و 35 دقیقه را به کاربرانش می‌دهد. به این ترتیب کاربران این دستگاه می‌توانند به راحتی انواع فیلم‌های HD را روی نمایشگر با کیفیت این دستگاه تماشا کنند.





Dell XPS 14 : یکی از سنگین‌ترین اولترابوک‌های بازار با وزن 5/2 کیلوگرم که اضافه وزنش به خاطر وجود یک باتری 64 واتی است. این باتری طول عمری برابر 8 ساعت و 17 دقیقه دارد و به این دلیل معمولا مورد توجه کاربران و خریداران قرار می‌گیرد. 




مک‌بوک ایر 2012 : در مدل 2012 مک‌بوک ایر اپل علاوه بر قابلیت‌هایی مانند پورت‌های USB 3.0 و پردازنده گرافیکی قوی‌تر، از باتری با طول عمر بیشتر و برابر 8 ساعت و 10 دقیقه هم استفاده شده است. این در حالی است که این مدل با 100 دلار کاهش قیمت نسبت به مدل 2011 عرضه می‌شود.





مک‌بوک پرو رتینا: چنین لپ‌تاپی با نمایشگری با وضوح 2880 در 1800 پیکسل طبیعتا باتری با طول عمر چندان بالایی نخواهد داشت.اما بد نیست بدانید که این لپ‌تاپ حرفه‌ای دارای باتری 95 واتی با طول عمر حدود 8 ساعت است.





Toshiba Portege R835: هرچند این دستگاه باریک‌ترین اولترابوک بازار نیست، اما امکانات خوبی مانند پردازنده Core i5، رم چهار گیگابایتی، هارد دیسک 640 گیگابایتی و البته یک باتری خوب با طول عمر 7 ساعت و 35 دقیقه‌ای دارد.





Acer Aspire TimelineU M5-581TG-6666: یک لپ‌تاپ باریک، قدرتمند با باتری خوب که دارای ویژگی‌هایی مانند نمایشگر 6/15 اینچی، پردازنده Core i5، رم شش گیگابایتی، هارد دیسک 500 گیگابایتی و کارت گرافیک Nvidia GT 640M LE است. از طرفی باتری این دستگاه با طول عمر 7 ساعت و 29 دقیقه امکان استفاده طولانی مدت از این دستگاه را برای کاربرانش فراهم می‌آورد.



 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.