اپراتورها

August 28, 2012
15:04 سه شنبه، 7ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44169

برترین محصولات مایکروسافت

دنیای اقتصاد- مایکروسافت غول نرم‌افزاری دنیا است، اما محصولات سخت‌افزاری و دستگاه‌های مختلفی را هم به بازارهای جهانی عرضه کرده است.








هر چند بعضی از این محصولات بارها و بارها با انتقادات زیادی مواجه شده‌اند، اما اغلب آنها‌ توانسته‌اند توجه بسیاری از کاربران را در سرتاسر جهان به خودشان جلب کنند. این شرکت به تازگی با معرفی تبلت سرفیس تصمیم به ورود به بازار پررونق انواع تبلت‌ها گرفته است و حالا فاصله کوتاهی با عرضه رسمی ویندوز 8 این شرکت داریم. به همین بهانه مجله آنلاین بیزینس اینسایدر به تازگی فهرستی از برترین محصولات شرکت مایکروسافت از گذشته تا حالا را منتشر کرده است که آن را در اینجا می‌خوانید:
Microsoft Arc Touch:




این ماوس یکی از بهترین لوازم جانبی طراحی‌ شده تا حالا است که در حالت استفاده باید آن را خم کرده و برای حمل راحت‌تر آن را صاف کنید و در کیف قرار بدهید. این ماوس مجهز به بلوتوث بوده و به خاطر عمر باتری طولانی و سرعت عملکرد سریعش در میان کاربران شناخته می‌شود. علاوه بر اینها، طراحی مدرن و متفاوت این ماوس می‌تواند نظر اغلب کاربران را به خودش جلب کند.
شبیه‌ساز پرواز:




مایکروسافت با معرفی برنامهFlight Simulator در واقع سعی کرد رویای علاقه‌مندان به پرواز را به واقعیت تبدیل کند. این برنامه که بیشتر به عنوان بازی ویدئویی شناخته می‌شود، یکی از بهترین برنامه‌های شبیه‌ساز پرواز در دنیاست. در این بازی کاربران باید به اندازه یک خلبان ماهر باشند تا بتوانند هواپیما را از زمین بلند کرده و به پرواز در بیاورند. تا سال ۲۰۰۹ که بیست و پنجمین سالگرد این بازی بود، شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت، یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های این شرکت بود. این محصول سه سال قبل از ویندوز تولید شد و مایکروسافت به تازگی استدیو مربوط به تولید و توسعه آن را تعطیل کرده است.
اولین Xbox:




اولین Xbox مایکروسافت ثابت کرد که این شرکت می‌تواند در ساخت سخت‌افزار هم موفق باشد و به این ترتیب وارد دنیای بازی‌های ویدئویی بشود. بازی‌های پرطرفداری مانند Halo هم برای این کنسول طراحی و تولید شد. Xbox اول همچنین طرفداران بازی‌های ویدئویی را با سرویس Xbox Live آشنا کرد. این سرویس امکان بازی کردن دسته جمعی کاربران به صورت آنلاین را فراهم می‌آورد. این کنسول حالا بخش سرگرمی مایکروسافت را به یکی از سودآورترین بخش‌های این شرکت تبدیل کرده است.
ویندوز ۹۵:




یکی ازموفق‌ترین سیستم‌عامل‌های مایکروسافت که توانست ۷ میلیون نسخه در ۵ هفته ابتدای ورودش به بازار بفروشد. نسخه ۹۵ ویندوز برای اولین بار منوی استارت، دکمه‌های بستن، بزرگ و کوچک کردن پنجره‌ها را به کاربران معرفی کرد. در طراحی ویندوز ۹۵ پشتیبانی از اینترنت، شبکه‌های Dial-up و قابلیت‌های Plug and Play پیش‌بینی شده بود که کار نصب سخت‌افزار و نرم‌افزار را ساده می‌کرد.
Microsoft Exchange Server:




این سرویس مایکروسافت در ماه آوریل ۱۹۹۳ عرضه و از همان زمان به یک قهرمان تجاری تبدیل شد. این محصول تا حالا توسط میلیون‌ها شرکت، اداره و سازمان‌ها‌ی مختلف تجاری برای مدیریت امن ایمیل‌ها و تقویم‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول شامل ایمیل، تقویم، مخاطبین و کارهای روزانه هستند که با Microsoft Outlook سازگاری کامل دارند. Exchange همچنین می‌تواند با اتصال بی‌سیم ایمیل، تقویم و مخاطبین کاربران را با اکثر گوشی‌های همراه هماهنگ کند. 
ویندوز XP:




ویندوز XP هم محبوب‌ترین سیستم عامل مایکروسافت تا حالا بوده است. این سیستم عامل در ماه اکتبر ۲۰۰۱ عرضه شد و هنوز هم به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسخه ۶۴ بیتی ویندوز XP اولین سیستم عامل مایکروسافت بود که از پردازنده ۶۴ بیتی استفاده می‌کرد. این نوع معماری پردازنده برای کار با حجم بالای حافظه طراحی شده بود.
MS DOS:




همیشه جنجال‌های زیادی درباره
MS DOS وجود دارد، اما حقیقت این است که مایکروسافت این نرم‌افزار را تولید نکرد، بلکه این شرکت، QDOS را از کمپانیSeattle Computer Products خرید و تغییرات مورد نظر خودش رو روی آن اعمال کرد. مایکروسافت QDOS را برای کامپیوترهای شخصی IBM اصلاح کرد و به این ترتیبMS DOS متولد شد. نسخه اولMS DOS در سال ۱۹۸۲ عرضه شد. 
مایکروسافت آفیس:




یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین محصولات مایکروسافت همیشه برترین ابزار کاربردی باقی خواهد ماند، چون هر اقدامی برای از بین بردن آن به معنای جنگ با گروه بزرگی از توسعه‌دهندگان است که از طریق تولید کتابخانه، APIهای اتوماسیون و یکپارچه‌سازی این مجموعه نرم‌افزاری درآمدزایی می‌کنند.
ویندوز 1/3:




ویندوز 1/3 یک سیستم عامل ۱۶ بیتی و پایه و اساس سیستم عامل‌های مدرن امروزی مایکروسافت است. این ویندوز در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و به طور در بسیاری از کامپیوترهای شخصی آن زمان مورد استفاده قرار گرفت. 
ویندوز 1/3 مهر تایید سلطه مایکروسافت بر بازار سیستم عامل‌ها و آغاز عصر طلایی ویندوز بود.
این سیستم عامل برای اولین بار قابلیت سازماندهی برنامه‌ها، یک برنامه مدیریت فایل اختصاصی، فونت‌های true-type استاندارد،
Screen Saver داخلی و بازی‌های ویندوز را معرفی کرد.
Xbox 360/Kinect:




Xbox 360 بعد از موفقیت چشمگیر Xbox اول تولید شد. این محصول جدید وارد رقابت مستقیم با PlayStation 3 شرکت سونی شد و همیشه به عنوان یک رقیب جدی در بازار کنسول‌های بازی باقی ماند. 
مایکروسافت تا پایان ماه آوریل سال ۲۰۱۲ حدود 2/67 میلیون دستگاه از Xbox 360 را به فروش رساند. این دستگاه بازی، حافظه بیشتر و عملکرد سریع‌تری داشت و کنترلرهایش هم بی‌سیم بودند.
علاوه بر این، کینکت که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد، بسیار موفق بوده است. 
کینکت یک کنترلر حرکتی جدید است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق فرمان‌ها‌ی حرکتی با نمایشگر تلویزیون تعامل داشته باشند.
این دستگاه جانبی باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده رقیب به تقلید از آن به کنترلرهای حرکتی روی بیاورند. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.