August 31, 2012
13:48 جمعه، 10ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44203

رونمایی از جدیدترین محصولات نوآورانه در نمایشگاه برلین






در مراسم رونمایی محصولات جدید یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی که در برلین برگزار شده بود دوربینی با سیستم عامل اندروید، گلکسی نت 2 و تبلتی برای رقابت با آی پد معرفی شد.

به گزارش مهر، هفته گذشته سامسونگ در دادگاه از اپل شکست خورد و پس از آنکه قضات به این نتیجه رسیدند که سامسونگ طرح آی فن را تقلید کرده، مجبور به پرداخت 1 میلیارد دلار به اپل، رقیب بزرگ خود شد اما اکنون سامسونگ با رونمایی از محصولات جدید خود برای اندروید و ویندوز 8 آماده مقابله با اپل است و اپل دیگر نمی تواند این انتقاد را مطرح کند که در این محصولات سامسونگ نوآوری وجود ندارد.


نخستین محصول رونمایی شده توسط سامسونگ یک تبلت جدید است که قصد دارد با آی پد به رقابت بپردازد، این تبلت دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی بوده و آخرین نسخه اندروید روی آن نصب شده و سبک طراحی آن به نحوی است که این تبلت را کاملا با سبک اپل متمایز کرده است.


به نظر می رسد که شکایت اپل نسبت به نوآوری سامسونگ کارساز بوده است، چرا که حتی سبک طراحی قلم این تبلت نیز متفاوت است.


ارائه قلم برای تلفنهای هوشمند پیش از آی فن یک وسیله جانبی بود اما اکنون سامسونگ قلمی را برای این تبلت ارائه کرده که به سادگی می توان با استفاده از آن روی سطح این تبلت نوشت و این امر موجب شده که سامسونگ در این رابطه در بازار با سایر تولید کنندگان تمایزی داشته باشد.



رونمایی سامسونگ از گلکسی نت 10.1 اینچی ، تبلت دارای اندروید که مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است


این درحالی است که نوآورانه ترین دستگاه در این مراسم که در برلین برگزار شده بود، دوربین گلکسی سامسونگ بود که در بسیاری از جهات دوربینی با عکاسی ساده و 16 مگاپیکسل و دارای لنز اپتیکال 21x است. اما این دوربین با قابلیت WiFi این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا از طریق صفحه 4.8 اینچی و سیستم عامل اندرویدی که روی آن نصب شده اقدام به نصب برنامه های اجرایی، بازی، تماشای فیلم و آپلود کردن تصاویر در اینترنت کند.


از آنجا که سیستم عامل این دوربین اندروید است، کاربر می تواند به ویرایش تصاویر خود از طریق برنامه های اجرایی بپردازد که برای اندروید طراحی شده و حتی می تواند از برنامه های اجرایی ارائه شده سامسونگ چون Movie Wizard برای ویرایش ویدئوهای خود استفاده کند.



دوربین گلکسی سامسونگ با سیستم عامل اندروید


حتی وقتی که نمی خواهید با این وسیله عکاسی کنید می توانید با آن به انجام بازی های معروف اندروید پرداخته، کتابهای الکترونیکی مطالعه کنید، فیلم تماشا کنید و یا با استفاده از نقشه گوگل مقصد بعدی خود را پیدا کنید.



دوربین گلکسی سامسونگ از مقابل شبیه یک دوربین واقعی است اما در حقیقت از پشت شبیه یک تلفن هوشمند به نظر می رسد


این تلفن نخستین دستگاهی نیست که دارای سیستم عامل اندروید است، چندی پیش نیکون دستگاه مشابهی را رونمایی کرد. دوربین اندرویدی سامسونگ نیز چون نمونه مشابه آن که توسط نیکون رونمایی شده از قابلیت تلفن و تماسهای ورودی و خروجی برخوردار نیست.



در سیستم عامل اندروید از بازیها، نقشه ها، برنامه های اجرایی و اینترنت روی دوربین لذت ببرید


اگر دوربین گلکسی را تلاشی برای شکستن مرزهای میان دوربین و تلفن می دانید در آن صورت باید گلکسی نت 2 را در تلاش برای شکستن مرزهای تلفن و تبلت تلقی کنید.


گلکسی نت 2 را می توان برادر بزرگتر گلکسی S3 دانست که با پردازشگر چهار هسته ای خود و آخرین نسخه اندروید در بازار موفقیت قابل توجهی را از آن خود کرده است. اما جدا از این موضوع، اولین نکته ای که موجب می شود به گلکسی نت توجه کنید صفحه نمایش 5.5 اینچی آن است که زمانی که آن را در دست گرفته اید سایر تلفنها در مقابل آن به نظر مینیاتوری می رسد.



گلکسی نت 2 رامی توان دستگاهی میان تلفن و تبلت درنظر گرفت



گلکسی نت 2 به عنوان برادر بزرگ گلکسی S3 در نظر گرفته می شود و در ماه اکتبر با رنگ سفید و آبی تیتانیومی وارد بازار می شود


سامسونگ همچنین یک سری از محصولات خود را با عنوان دستگاه های Ativ رونمایی کرده که قرار است بر اساس ویندوز 8 و ویندوز موبایل 8 کار کنند.



محصولات جدید سامسونگ که با سیستم عامل ویندوز هشت کار می کنند نیز در این مراسم معرفی شد


نخستین تلفن همراه این گروه با عنوان ATIV S در این مراسم رونمایی شد و در کنار آن یک رایانه هوشمند Ativ با صفحه نمایش 11.6 و یک رایانه پرو Ativ هوشمند که قدرت آن را اینتل و سیستم عامل آنها را مایکروسافت تأمین می کند نیز قرار گرفته است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.