اپراتورها

September 7, 2012
16:28 جمعه، 17ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44339

ادامه افاضات رگولاتور سابق: رایتل در حال رفع مسائل امنیتی است/۹۰میلیون سیم کارت فروخته شده

معاون فناوری و امور بین‏الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع شدن مسائل امنیتی اپراتور سوم تلفن همراه در کشور در آینده نزدیک خبر داد.
 
به گزارش فارس از سمنان، محمد کرم‏پور عصر امروز در شورای اداری استان سمنان که در سالن یادگار امام استانداری سمنان و با حضور مدیران دستگاه‏های اجرایی این استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز در زمینه تلفن ثابت، در همه جای کشور و شهرها و روستاهای دورافتاده و محروم نیز پوشش ارتباطی وجود دارد.


وی تصریح کرد: در زمینه تلفن همراه نیز دو اپراتور بزرگ در حال فعالیت هستند و پوشش در این زمینه تا حدود زیادی کامل است.


معاون فناوری و امور بین‏الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: 90 میلیون عدد سیم کارت در کشور تاکنون فروخته شده که 60 میلیون آن فعال است و در بخش تلفن همراه شاهد ضریب نفوذ 75 درصدی در کشور هستیم.


کرم‏پور با بیان اینکه نسل سوم اپراتورهای تلفن همراه نیز در راه است، افزود: این اپراتور هم‏اکنون در حال رفع مسائل امنیتی بوده و در محیط مولتی‌مدیا فعالیت خواهد کرد.


وی با بیان اینکه پهنای باند بین‏المللی نیز 10 برابر شده است، اظهار داشت: در زمان حاضر، بیشتر حمله‏ها به صورت ویروسی انجام می‏گیرد و باید به گونه‏ای برنامه‏ریزی شود که مسائل امنیتی در داخل کشور در ارتباطات و فناوری اطلاعات به خوبی مورد توجه قرار گیرد.


معاون فناوری و امور بین‏الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استان سمنان و کشور در وضعی قرار دارد که زیرساخت‏های مورد نیاز آن در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده است.


کرم‏پور بیان کرد: اینک باید در حوزه سفارش سرویس، خدمت و تولید محتوا در کشور کار شود تا بتوان از زیرساخت‏ها استفاده کرد.


وی با بیان اینکه فناوری ابتدا در ابزار نمود پیدا می‏کند و سپس رفتارساز و فرهنگ‏ساز می‏شود، گفت: نباید نگاه ساده‏انگارانه و غیرپیچیده به ابزارهای موجود در این حوزه داشت و همه مسائل باید به دقت مورد نظر قرار گیرد.


معاون فناوری و امور بین‏الملل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه این وزارتخانه به عنوان یکی از پیشگامان در مسیر خصوصی‏سازی گام برداشته است، افزود: باید بیشتر به حوزه فناوری اطلاعات رسیدگی شود.


در این زمینه از آرشیو ایستنا :
رگولاتور سابق: ارسال 9 میلیارد محتوا (!) در هر دقیقه به سمت آسیا
رگولاتور سابق: عرضه سیم‌کارت‌های اپراتور سوم در پنج استان کشور
رگولاتور سابق خبرداد: پیشنهاد ۱۸سند از سوی ایران به UPU

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.