اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 9, 2012
16:53 یکشنبه، 19ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44383

فردا مترواترنت کرمان بالاخره افتتاح میشود!

صبح فردا، شبکه سراسری پرسرعت (مترواترنت) استان کرمان با سرمایه گذاری بالغ بر 80 میلیارد ریالی از سوی وزارت ارتباطات با حضور دکتر تقی پور، استاندار کرمان و مسوولان عالی وزارت ارتباطات و استان کرمان، به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اساس مصوبه دولت، استان کرمان به عنوان پایلوت دولت الکترونیکی انتخاب شده بود که با بهره برداری رسمی از این پروژه، یکی از زیرساخت های اصلی اجرای این مصوبه، عملیاتی خواهد شد.
شبکه مترواترنت استان کرمان، بزرگ‌ترین، گسترده‌ترین و کامل‌ترین شبکه‌ی مترواترنت (تجمیع) استانی محسوب می شود که پوشش کل مراکز مخابراتی تمامی شهرهای استان را محقق و امکان مرکز مدیریت شبکه متمرکز در شهر کرمان را عملیاتی می کند که با هدایت سازمان فناوری اطلاعات و توسط متخصصان داخلی، طراحی و پیاده سازی شده است.
بهبود دسترسی دستگاه‌ها تا سطح یک گیگابیت بر ثانیه، افزایش پهنای باند داخل استانی و بین‌شهری و پشتیبانی از سرویس‌های VOIP ، ویدیو کنفرانسینگ و تلویزیون مبتنی بر IP از جمله مهمترین اهداف پیاده سازی این شبکه محسوب می شود.
بر اساس این گزارش، مترو اترنت، پوشش شبکه‌ای اطلاعات داخلی شهر یا استان را براساس الگوی فیبر‌نوری تامین می‌کند به نحوی که پهنا ی باند بالا در حد گیگابیت در دسترس کاربران و خدمات دهندگان قرار ‌می‌گیرد.
شبکه سراسری پرسرعت استان کرمان، ظرفیت عرضه خطوط پرسرعت به تمام کاربران استانی از طریق شرکت مخابرات استان‌ کرمان و یا شرکت‌های دارای مجوز را دارد و اپـراتـورها مـی‌تواـننـد پهنای مورد نیاز خود را از طریق این شبکه دریافت کنند.
بر این اساس در واقع مترو اترنت بستر مخابراتی برای تحقق دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و آموزش الکترونیکی و انتقال مکالمات اینترنتی و ویدیوی درخواستی و شبکه‌های اختصاصی VPN محسوب می شود.
در نقطه انتهایی شبکه مترو اترنت نیز، بخش خصوصی به عنوان ارایه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) قرار می‌گیرد.
این گزارش حاکی است، شبکه مترواترنت استان کرمان، طی یک سال گذشته به صورت پایلوت زیر بار بوده است.


در این زمینه از آرشیو ایستنا :


تجهیزات مترو اترنت کرمان در راه است


مترواترنت قم و کرمان تا پایان سال افتتاح میشود


ریاضی: دیتاسنتر ملی راه اندازی می شود


ریاضی: پهنای باند موجود نیازهای کشور را برطرف می‌کند


شبکه ملی اینترنت باز هم بودجه می‌خواهد


ریاضی بازهم وعده داد: اینترنت ملی در دست اقدام است!


شبکه‌های علمی‌کشور و مترواترنت تا پایان سال زیر بار می‌روند


ریاضی وعده داد: اجرای شبکه مترواترنت استان قم تا پایان بهمن


با یکسال تاخیر; شبکه مترواترنت قم و کرمان سوم بهمن افتتاح می شود


مترواترنت قم سوم بهمن بالاخره افتتاح میشود


شبکه مترواترنت استان قم با حضور تقی پور و لاریجانی افتتاح شد


ریاضی: ایرانی‌ها تا پایان برنامه پنجم صاحب کارت ملی هوشمند می‌شوند


فیضی از اجرای شبکه یکپارچه مترواترنت و افزایش سرعت دسترسی به اینترنت خبرداد


اجرای شبکه مترواترنت درتهران در قالب طرح تجمیع شبکه های مخابرات استانی


استاندار کرمان: تا 15 روز آینده باید مترواترنت کرمان راه‌اندازی شود


عبدالمجید ریاضی: ظرفیت شبکه داخلی اینترنت تا آخر مهر به 470 گیگابیت بر ثانیه می رسد


اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پایلوت دولت الکترونیک در کرمان


تقی پور: توسعه‌ی دولت الکترونیک یکی از مهم‌ترین اهداف دولت است


الگوی دولت الکترونیکی در کرمان کلید خورد


رفع مشکلات شبکه مترو اترنت قم و تکمیل طرح جهت بهره‌برداری

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.