اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 10, 2012
17:03 دوشنبه، 20ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44407

آی‌بی‌ام خدمات بازاریابی خود را به صورت آنلاین عرضه می‌کند

همکاران سیستم- شرکت آی‌بی‌ام خدمات آنلاین جدیدی در حوزه بازاریابی راه اندازی کرد. آی‌بی‌ام در واقع با ترکیب برخی از نرم افزارهای بازاریابی خود راهکار جدیدی را طراحی و آن را به صورت آنلاین عرضه کرده است.
به گزارش وب سایت sitesetter، آی‌بی‌ام خدمات جدیدی در حوزه بازاریابی و تجارت هوشمند عرضه کرده است که سازمان‌ها و شرکت‌های مشتری به کمک آن می‌توانند عملیات بازاریابی خود را به صورت برون سپاری انجام دهند و نیازی به خرید و نصب نرم افزارهای بازاریابی و استخدام متخصصان آی تی برای مدیریت این نرم افزار‌ها نداشته باشند. این خدمات به کسب و کارهای کاربر اجازه می‌دهد پس از انتخاب مشتریان و گروه‌های هدف کمپین‌های بازاریابی خود، یک صفحه اینترنتی یا یک پایگاه ایمیل ایجاد کنند و واکنش‌ها و بازخوردهای صورت گرفته به کمپین خود را تحلیل و ارزیابی کنند.
آی‌بی‌ام خدمات جدید خود را پایگاه بازاریابی آی‌بی‌ام نامیده که بخشی از خدمات «تجارت هوشمندانه‌تر آی‌بی‌ام» است. این پایگاه در واقع دو عملیات عمده را که تا پیش از این به صورت مجزا توسط نرم افزارهای مختلف صورت می‌گرفت، ترکیب کرده است؛ یکی نرم افزاری که شرکت‌های کاربر به کمک آن تبلیغات ایمیلی و اینترنتی خود را مدیریت می‌کردند و دیگری نرم افزاری که نتایج کمپین تبلیغاتی و بازاریابی صورت گرفته را تجزیه و تحلیل می‌کرد. ترکیب این نرم افزار‌ها و عرضه آن‌ها به صورت آنلاین باعث می‌شود کاربران راحت‌تر بتوانند کمپین‌های بازاریابی جدید را امتحان کنند و نتایج به دست آمده را سریع‌تر مورد ارزیابی قرار دهند.
آی‌بی‌ام در عرضه خدمات جدید خود از فناوری شرکت‌هایی بهره برده است که آن‌ها را در یکی دو سال اخیر خریداری کرده است. کورمتریک (Coremetrics) و یونیکا (Unica) از جمله شرکت‌های عرضه کننده راهکارهای تحلیلی و بازاریابی هستند که هم اکنون در مالکیت آی‌بی‌ام قرار دارند.
گفتنی است شرکت آی‌بی‌ام هفته گذشته در کنفرانسی تحت عنوان نشست جهانی تجارت هوشمندانه‌تر که در اورلاندوی آمریکا برگزار شده بود، از این خدمات رونمایی کرد. آی‌بی‌ام در این نشست همچنین نتایج یکی از نظرسنجی‌های سال ۲۰۱۱ خود را که در میان ۱۷۰۰ نفر از متصدیان بازاریابی شرکت‌های تجاری انجام داده بود، ارائه کرد. براساس این یافته‌ها، ۸۲ درصد از متصدیان بازاریابی شرکت‌ها در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفته بودند استفاده از شبکه‌های اجتماعی را در عملیات بازاریابی خود سال بعد خود افزایش دهند. در آن زمان حدود ۲۶ درصد از متصدیان بازاریابی نیز در تلاش‌های خود مطالب وبلاگ‌ها را دنبال می‌کردند، ۴۲ درصد گزارشات شرکت‌های طرف ثالث را دنبال می‌کردند و ۴۸ درصد نیز گزارشات ارسالی از سوی مشتریان خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دادند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.