سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 12, 2012
23:51 چهارشنبه، 22ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44438

۹۱ درصد ترافیک وب تبلت‌ها، در اختیار آیپد است

پس از ماه‌ها صبر و گمانه زنی، بالاخره شب ۲۲ شهریور (۱۲ سپتامبر) فرا رسید و تمامی دوستداران دنیای فناوری اطلاعات و عاشقان اپل، در انتظار رونمایی از جدیدترین دست آورد این شرکت نشستند. با شروع مراسم، راس ساعت ۹:۳۰ شب و کم شدن نور چراغ‌های سالن، تیم‌ کوک مدیرعامل وارد شد و کنفرانس را شروع کرد. همانند سایر مراسم‌های اپل، شاهد ارائه آمارهای مختلف بودیم.


iPhone5_0133.jpg


به گزارش وبلاگینا تیم‌ کوک در ابتدای امر، فروشگاه جدید اپل با معماری متفاوتش را معرفی کرد و پس از آن به حاضرین گفت که اپل در سرتاسر دنیا، ۳۸۰ فروشگاه دارد. همچنین میزان بازدیدها بین ماه‌های آپریل تا ژوئن، حدود ۸۳ میلیون بوده است. بعد از فروشگاه‌های اپل، نوبت به نمایش آمار مربوط به خرید و دانلود کاربران رسید. مدیر اپل اعلام کرد که آخرین نسخه پلتفرم مک (شیرکوهی)، بیش از ۷ میلیون بار دانلود شده و جدیدترین نسخه مک‌بوک پروهای این شرکت در بازار امریکا بی رقیب بوده است. همچنین در سه ماه گذشته میزان فروش آیپد به ۱۷ میلیون رسیده که در مجموع اپل را به عدد جاوادانه فروش ۸۴ میلیون دستگاه آیپد می‌رساند.


در ادامه کنفرانس، آمار جالب‌تری از آیپد ارائه شد که این روزها برگ برنده اپل است. تیم کوک اعلام کرد که آیپدها ۶۸ درصد بازار تبلت‌ها را در اختیار دارند و ۹۱ درصد ترافیک اینترنتی و وبگردی تبلت‌ها متعلق به آیپد است. همچنین آیپد در سال گذشته ۶۲ درصد بازار را در اختیار داشته که آمار قابل قبولی برای اپل و طرفداران آن است. از میان ۷۰۰ هزار اپلیکیشنی که در اپ‌استور وجود دارد، ۲۵۰‌ هزار تای آن مربوط به آیپد هستند. جمع‌بندی بخش آمار و ارقام فروش اپل با این بخش به پایان رسید که ۴۰۰ میلیون دستگاه با پلتفرم iOS به فروش رفته است و کاربران به صورت متوسط بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن را روی دستگاه خود نصب می‌کنند.


  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.