تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

September 15, 2012
14:06 شنبه، 25ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44473

اپل بالاخره iPhone 5 باریک‌تر و بلندتر را معرفی کرد

پس از مدت‌ها انتظار اپل روز گذشته سرانجام iPhone 5 را باریک‌تر، بلندتر و سریع‌از مدل قبلی آن در سانفرانسیسکو معرفی کرد.



به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گوشی هوشمند جدید که نسبت به iPhone 4S هجده درصد باریک‌تر و 20 درصد سبک‌تر ساخته شده است، به گفته اپل باریک‌ترین گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود. برای این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی 4 اینچی در نظر گرفته شده است که کاربران در آن می‌توانند پنج ستون از ابزارهای موجود را به صورت همزمان مشاهده کنند که در مدل قبلی با نمایشگر 5/3 اینچی تنها قابلیت مشاهده چهار ستون از برنامه‌ها موجود بود.


اپل توضیح داد که سرعت پردازنده گوشی هوشمند iPhone 5 نسبت به مدل قبلی تا دو برابر افزایش یافته است که این کار به واسطه پردازنده A6 اپل صورت گرفته است.



گوشی هوشمند iPhone 5 نخستین گوشی ساخته شده در شرکت اپل محسوب می‌شود که برای آن قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 4G و LTE در نظر گرفته شده است که به کاربران امکان می‌دهد 10 برابر سریع‌تر از شبکه 3G به اینترنت متصل شوند که این میزان با سرعت اینترنت‌های خانگی پرسرعت در آمریکا برابری می‌کند. در آمریکا گوشی iPhone 5 با قابلیت پشتیبانی از شبکه LTE توسط شرکت‌های مخابراتی Verizon، AT&T و Sprint پشتیبانی می‌شود.


یکی از قابلیت‌های قابل ملاحظه‌ای که برای دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است iSight نام دارد که امکان تصویربرداری بهتر در فضاهایی با نور کم را فراهم می‌کند و همچنین قابلیت دیگری که امکان عکسبرداری در سطح گسترده‌تر را نیز فراهم می‌آورد.


فروش سراسری گوشی هوشمند iPhone 5 از 21 سپتامبر آغاز می‌شود و قیمت در نظر گرفته شده برای مدل 16 گیگابایتی آن 199 دلار همراه با انعقاد قرارداد مخابراتی 2 ساله است. برای مدل 32 و 64 گیگابایتی این گوشی هوشمند نیز به‌ترتیب قیمت‌های 299 و 399 دلار در نظر گرفته شده است. شرکت اپل اعلام کرد که پیش‌فروش این محصول را از تاریخ 14 سپتامبر آغاز می‌کند.


این شرکت همچنین رویه سابق خود مبنی بر کاهش قیمت مدل‌های قبلی محصولاتش را این بار نیز دنبال می‌کند. طبق اخبار منتشر شده از سوی اپل قرار است گوشی هوشمند iPhone 4S شانزده گیگابایتی با کاهش 100 دلاری به قیمت 99 دلار فروخته شود. لازم به ذکر است که با تصمیمات جدید گوشی هوشمند iPhone 4 از این پس به صورت رایگان و همراه با قرارداد دو ساله عرضه می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.