رگولاتوری

September 15, 2012
14:16 شنبه، 25ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44481

مدیرعامل مخابرات کرمانشاه: اینترنت هرگز در انحصار مخابرات نبوده و نیست!

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، گفت: اینترنت هرگز در انحصار شرکت مخابرات نبوده و نیست.


شهاب لطفعلی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه با بیان دلایل کندی سرعت اینترنت، اظهار کرد: کندی سرعت اینترنت موضوعی نیست که تنها مختص به یک دلیل باشد و یا عامل آن دلیل تنها یک نهاد یا سازمان مشخص باشد.


وی ادامه داد: ارائه اینترنت در ایران به صورت لایه بندی و به گونه‌ای که در لایه اول وظیفه تامین پهنای باند مورد نیاز کشور برعهده شرکت حاکمیتی ارتباطات زیرساخت است و به بیان دیگر این شرکت نقطه تماس بین‌المللی برای ورود اینترنت به کشور است.


لطفعلی افزود: در لایه دوم می‌توان به مبحث توزیع کلان اینترنت در کشور اشاره کرد که بازهم مدیریت و انجام این بخش برعهده شرکت ارتباطات زیرساخت است. این شرکت اینترنت را بین اپراتورهای توزیع کننده خرد اینترنت در سراسر کشور همانند شرکت‌های مخابراتی استانی، شرکتهای ارائه دهنده اینترنت و حتی مصرف کننده‌های نهایی بزرگ تقسیم می کند.


مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، گفت: لایه بعدی، ارائه دهندگان اینترنت هستند که شرکت مخابرات ایران تنها یکی از ارائه دهندگان اینترنت محسوب می شود و لایه آخر مصرف کنندگان هستند که شامل مصرف کنندگان حقیقی و مصرف کنندگان حقوقی هستند که در قسمت مصرف‌کنندگان حقوقی بازهم کار توزیع کنندگی وجود دارد، به عنوان مثال دانشگاه، یک مصرف کننده حقوقی است که باید کار تامین و توزیع اینترنت بین دانشجویان و اساتیدش را به درستی انجام دهد.


لطفعلی اظهار کرد: چنانچه هر کدام از این لایه‌ها ادعا کنند که در کندی سرعت اینترنت هیچوقت اشکال از سوی آنان نبوده و نیست، مطمئنا این ادعا یک ادعای کاملا غیر کارشناسی است و در هر کدام از این لایه ها احتمال بروز خرابی و خطا وجود دارد.


این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در ارائه اینترنت هیچ گونه انحصاری در کار نیست، گفت: اینترنت هرگز در انحصار مخابرات نبوده و نیست.


وی همچنین به ادعای کم فروشی در عرضه اینترنت اشاره کرد و ضمن تکذیب آن گفت: این ادعا صحت نداشته و شرکت مخابرات ایران همچون سایر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت (PAP) در کشور درخصوص میزان ارائه اینترنت، نحوه ارائه و یا نرخ اینترنت تحت نظارت مستقیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران است.


لطفعلی تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران بعنوان یک نهاد نظارتی و حاکمیتی دائما همه شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت را رصد کرده و بر روی قیمت، کیفیت، نحوه پهنای باند و … نظارت کامل دارد و همواره به شکایات مردمی نیز رسیدگی می‌کند.


مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، تاکید کرد: شرکت مخابرات یکی از پاسخگوترین شرکت‌های ایرانی است و در حال حاضر در زمینه اینترنت پرسرعت خانگی سیستم پاسخگویی این شرکت در استان کرمانشاه به شماره 1899 (به زودی 2020 ) به صورت هر روز هفته و هر روز 24 ساعته فعال و آماده پاسخگویی و رفع مشکل مشترکان و متقاضیان است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.