اپراتورها

تلفن همراه

September 16, 2012
12:05 یکشنبه، 26ام شهریورماه 1391
کد خبر: 44502

مروری بر خدمات رومینگ ایرانسل برای حجاج بیت‌الله حرام و زائرین عتبات عالیات

دغدغه خرید کارت تلفن و انتظار در اتاق‌های تماس هتل‌ها در سفرهای خارج از کشور و به ویژه سفر به عتبات عالیات یا حج با سرویس رومینگ اپراتورهای ایرانی تا حد زیادی حل شده است.


به گزارش ایسنا، چند سالی است اپراتورهای تلفن همراه در کشور این امکان را فراهم کردند تا مسافران بدون نیاز خاموش کردن تلفن همراه خود و با همراه داشتن تلفن‌شان در طول سفر به تماس‌هایشان پاسخ دهند و هزینه‌شان را با مبلغی کمتر از پیش پرداخت کنند.


ایرانسل یکی از اپراتورهایی است که هر ساله در موسوم حج خدمات ویژه به حجاج ارائه می‌کنند و سال گذشته تعرفه‌های پایینی برای مکالمات حجاج ایرانی را فراهم آورد.


برای فعال‌سازی رومینگ سیم‌کارت ایرانسل لازم است حجاج قبل از خروج از کشور کد دستوری #1*111*از خط ایرانسل اعتباری خود شماره‌گیری کنند که با این روش خدمات رومینگ آن‌ها فعال می‌شود.


حجاج می‌توانند قبل از خروج از کشور و برای اطمینان از فعال سازی سرویس رومینگ روی خط خود،از طریق سیمکارت خویش به شماره 700 یا از طریق سایر خطوط به شماره 09377000000 تماس بگیرند و با مرکز شبانه‌روزی ایرانسل تماس گرفته و از فعال شدن خدمات رومینگ برروی سیم‌کارت خود مطمئن شوند.


حجاج می‌توانند در طول سفر معنوی خود به سرزمین وحی، برای دریافت اطلاعات و پی جویی مشکلات احتمالی با شماره مرکز تماس شبانه روزی ایرانسل در فرمت بین المللی یعنی 00989377000000 تماس بگیرند.


به مشترکان توصیه می‌شود قبل از اعزام به حج به قدر کافی و نیاز کارت‌شارژ ایرانسل از ایران تهیه کنند. در عین حال از طریق وبسایت رسمی ایرانسل به نشانی irancell.ir، سرویس شارژ الکترونیک و ارسال خط به خط شارژ و یا ارسال رمز شارژ خریداری شده توسط آشنایان از ایران، امکان افزایش اعتبار سیمکارت های ایرانسل وجود دارد.


مشترکان در طول استفاده از سرویس رومینگ خود، برای شماره‌گیری با هر شماره ای در داخل ایران قبل از شماره مورد نظر کد 0098 را شماره‌گیری کنند. به عنوان مثال اگر شماره همراه اول 09381234567 بود برای تماس با ایران باید شماره 00989381234567 را شماره‌گیری کنند.


در موسم حج طی سالهای گذشته تعرفه‌های تماس از سیم‌کارت‌های ایرانسل به عربستان برای تماس با ایران شامل تخفیف می‌شد مثلا در سال گذشته شامل 60 درصد تخفیف و دقیقه 8460 ریال ایرانی بود. همچنین تماس با خود عربستان در داخل آن کشور 60 درصد تخفیف داشت و به دقیقه 2748 ریال ایرانی و برای تماس‌های بین‌الملل یعنی تماس زائر ایرانی با سایر کشورها از 60 درصد تخفیف برخوردار بود و دقیقه‌ای 10571 ریال ایرانی و ارسال هر پیامک 399 ریال ایرانی محاسبه می‌شد.


سال گذشته همچنین مدیر روابط عمومی ایرانسل با اعلام یک خبر خوش برای زائران بیت‌الله گفته بود: تماس دریافتی از ایران برای اولین‌بار کاملاً رایگان است و اگر خانواده‌ها از ایران زنگ بزنند هزینه تماس آن‌ها با زائر ایرانی در عربستان از تلفن ثابت یا ایرانسل در موسم حج هیچ هزینه‌ای ندارد و رایگان است که قبلاً در هر دقیقه 800 تومان هزینه دریافت می‌شد.


به گفته کریم‌بیگی تماس با زائر از ایران به این صورت است که گویی فرد زائر در ایران حضور دارد و هم برای تماس پذیرنده به همان تعرفه قبلی حساب می‌شود و زائران برای فعال سازی سرویس رومینگ ایرانسل، کافیست کد #۱*۱۱۱* را شماره‌گیری کنند.


هزینه مکالمه‌های رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری عتبات عالیات عراق


شرکت ایرانسل، درسال گذشته خدمات رومینگ بین‌المللی خود را برای زائران عتبات عالیات در کشور عراق با ۷۲% تخفیف ویژه ارائه کرده که مکالمه داخل عراق با 71درصد تخفیف، 3500 ریال،‌ مکالمه از عراق با ایران با 72درصد تخفیف، 7500 ریال،‌ دریافت مکالمه از ایران با 58 درصد تخفیف ،‌1800 ریال و ارسال پیامک با 67 درصد تخفیف 1800ریال درنظر گرفته شده است.


مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل،‌ همچون مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی می توانند از رومینگ ایرانسل استفاده کنند. اما برای استفاده از سرویس رومینگ بین‌المللی باید ثبت‌نام سیم‌کارت خود را تکمیل و مدارک خود را به ایرانسل ارسال کرده و از داشتن شارژ کافی در سیم‌کارت (یا به همراه داشتن کارت شارژ کافی) مطمئن باشند.


همچنین نباید تماسهای مشترکان به پیام گیر صوتی منتقل (Divert) شده باشد و یا از رومینگ اعتباری ایرانسل؛ بدون نیاز به خرید کارت شارژ استفاده کنند. رومینگ ایرانسل علاوه بر خدمات مکالمه و تبادل پیام کوتاه، هم اکنون خدمات اینترنت همراه GPRS را نیز برای مشترکان ایجاد کرده است.


جهت مشاهده موجودی سیم‌کارت اعتباری خود در ایران یا کشورهای طرف قرارداد با ایرانسل از کد yes/ok *141*1# استفاده کنید.


هزینه تماسهای گرفته شده با شما در این کشورها برای تماس گیرنده از داخل ایران معادل هزینه داخلی در ایران است. هرچند مشترک باید در وضعیت رومینگ هزینه تماس‌های دریافتی را براساس تعرفه رومینگ بین‌المللی ایرانسل بپردازند.


فهرست برخی از کشورهای دارای توافقنامه رومینگ اعتباری با ایرانسل به شرح زیر است: آذربایجان، آفریقای جنوبی، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، اسپانیا، امارات متحده عربی، اوگاندا، انگلستان، بحرین، بلژیک، پاکستان، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، ترکیه، دانمارک، سودان، سوریه، سوییس، عراق، عربستان سعودی، عمان، فرانسه، قبرس، قزاقستان، قطر، کانادا، کویت، لیختن اشتاین، مالزی، نیجریه، هنگ کنگ، یمن و غیره.


قبل از سفر دقت کنید…


مطمئن شوید که ام تی ان ایرانسل با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ بین‌المللی است. از تکمیل ثبت نام و ارسال مدارک خود به ایرانسل اطمینان حاصل کنید.مطمئن شوید شارژ کافی به همراه دارید. (برای تماس با خدمات مشترکین، با شماره ۷۰۰ از تلفن همراه ایرانسل و یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید).


برای شارژ سیم کارت ایرانسل خود با کارت شارژهای خریداری شده در کشورهای دیگر، کافیست رمز ١٠ رقمی موجود در کارت شارژ را از طریق کد دستوری زیر شماره گیری کنید.


Yes/ok # شماره رمز درج شده در کارت شارژ*٢٢٢*


به یاد داشته باشید پس از انجام شارژ، میزان اعتبار در ابتدا بر اساس واحد پول کشوری که کارت شارژ را از آنجا خریداری کرده اید محاسبه شده و سپس به ریال بازگردانده می شود.


شرکت ایرانسل همچنین اعلام کرده است:


• مبلغ با توجه به نوسانات نرخ ارز متفاوت خواهد بود.


• مالیات بر اساس قوانین مالیاتی هر کشور کسر خواهد شد. این قوانین بر روی کارت شارژ ها توضیح داده شده است.


مکالمه رومینگ سیم‌کارت دائمی


جهت استفاده از سرویس رومینگ باید صورتحساب های قبلی خود را به طور کامل پرداخت کرده باشید.


• مبلغ ٢ میلیون ریال سپرده رومینگ را پرداخت کنید و این مبلغ قابل بازگشت است. شما باید این مبلغ را با درج کد شناسه پرداخت خود به شماره حساب ٩۶/۴۴۴۴۴٠ بانک ملت به نام شرکت ایرانسل واریز نمایید. جهت دریافت کد شناسه پرداخت #1*1*130* را از خط خود شماره گیری کنید.


مجدداً با خدمات مشترکین ایرانسل با شماره ٧٠٠ از خط ایرانسل یا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ از سایر خطوط تماس بگیرید و از فعال شدن نهایی سرویس رومینگ اطمینان حاصل کنید.


قبل از سفر دقت کنید…


مطمئن شوید که ام تی ان ایرانسل با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است.


هنگامیکه از ایران خارج شده و به محدوده رومینگ بین المللی وارد می شوید سیم کارت شما باید به طور خودکار به وضعیت رومینگ تبدیل شود.


هنگام تماس چه کنیم؟


برای تماس با یک شماره در کشوری که در آن هستید یا تماس با یک شماره در خارج از کشوری که به آن مسافرت کرده‌اید، همانند برقراری یک تماس بین المللی عمل کنید.


yes/ok + شماره مورد نظر + کد شهر (بدون صفر) + کد کشور + کد خروجی


به طور مثال، هنگامیکه می خواهید از خارج ایران با شماره ١٢٣۴۵۶٧٨ در تهران تماس بگیرید، اینگونه شماره گیری کنید:


982112345678 +


برای تماس با یک شماره تلفن همراه ام تی ان ایرانسل در آن کشور، مانند برقراری تماس بین المللی در ایران (همانطور که در بالا ذکر شده) عمل کنید. یعنی شماره تلفن همراه را به عنوان شماره مورد نظر وارد کنید و فراموش نکنید که “صفر” را از ابتدای شماره تلفن حذف کنید. مثلاً برای تماس با ٠٩٣۵١۵۵٠۴٠٠، شماره ٠٠٩٨٩٣۵١۵۵٠۴٠٠ را وارد کنید.


• هنگامیکه خارج از ایران هستید، درصورتیکه تمام تماسهایتان را به پیام گیر صوتی منتقل نکرده باشید، هر شخصی در ایران می تواند با شماره گیری تلفن همراهتان با شما تماس بگیرد.


• اگر شخصی از خارج از ایران بخواهد با شما در این شرایط تماس بگیرد، باید همانطور شماره گیری نماید که گویی شما در ایران هستید. (مانند مثال زیر)


٠٩٣۵١۵۵٠۴٠٠ (اگر تماس گیرنده در ایران باشد)، ٠٠٩٨٩٣۵١۵۵٠۴٠٠ (اگر تماس گیرنده خارج از ایران باشد)


با رومینگ پیام کوتاه بزنید…


هنگامیکه در خارج از کشور هستید و از سرویس رومینگ استفاده می کنید، می توانید از خدمات ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) نیز استفاده کنید.


رومینگ شما تمام شد…


در پایان سفر، هنگامیکه به ایران آمدید، سیم کارت شما باید بطور خودکار به وضعیت “پایان رومینگ” بازگردد و یا با پیگیری پیغام های گوشی، سیم کارت شما به حالت عادی بازمی گردد.


روابط عمومی شرکت ایرانسل در توضیح تعرفه رومینگ در ایام حج امسال به خبرنگار ایسنا گفت: در حال مذاکره برای تعیین مبالغ جدید برای حج امسال هستیم و نزدیک به حج امسال این تعرفه‌ها اعلام خواهد شد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.