آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

September 23, 2012
15:12 یکشنبه، 2ام مهرماه 1391
کد خبر: 47618

کاهش تعرفه تلفن شهری

دوشنبه، 9 تیر، 1382

کاهش تعرفه تلفن شهری

با تصویب پیشنهاد وزارت پست و تلگراف و تلفن در نشست شورای اقتصاد، نرخ مکالمه‌ی تلفن شهری در ساعات «اوج» ( پیک) یعنی ‌٨ صبح تا ‌١ بعد از ظهر ‌٨/٢٠ درصد کاهش یافت، که این کاهش برای مکالمات شهری از ساعت ‌١٣ تا ‌٢١ معادل ‌١١ درصد خواهد بود.

سال گذشته پس از مدتها کار دقیق کارشناسی، نظام جدید تعرفه‌های مکالمات تلفن شامل شهری، بین شهری ‌و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شورای اقتصاد به اجرا گذاشته شد.
هدف از تغییر نظام تعرفه‌ها، به عدالت نزدیکتر کردن نرخ‌ها، در نظر گرفتن ضریب کاهنده برای مناطق محروم، دور از مرکز و به ویژه روستاها، مکالمات بین شهری، هم‌چنین تطبیق نرخ‌های مکالمات بین المللی با تغییرات روز جهان و ساده سازی محاسبه بود.
در روش گذشته نرخ‌گذاری، گاه نرخ یک دقیقه مکالمه بین المللی ‌۶۶٠ برابر نرخ یک دقیقه‌ی مکالمه شهری بود، بنابراین هنگامی که سالانه مجوز ‌١٠ درصدی افزایش صادر می‌شد، فاصله‌ها هم‌چنان باقی می‌ماند.

پس از اجرای نظام جدید تعرفه ( که ‌٢۴ ساعت را در مکالمات شهری به ‌٣ دوره زمانی تقسیم کرده است و در جمع ‌۶ درصد افزایش در‌آمد برای شرکت مخابرات ایران را در پی داشت) در یک دوره‌ی ‌٣ ماهه و از آنجا که در ارزیابی انجام شده برخی مشترکان که فقط مکالمه‌ی شهری آن هم در ساعات ‌٨ صبح تا ‌١٣ داشته و دارند، افزایش بیشتری احساس می‌کردند، لذا به پیشنهاد وزارت پست و تلگراف و تلفن ، ضمن حفظ نظام جدید تعرفه‌های، نرخهایی تا ‌٨٧٠٠ ریال در دقیقه اعمال می‌شد.

در نرخ‌های جدید پیشنهادی وزارت پست و تلگراف و تلفن، در نرخ ارتباط بین شهری مشترکان تلفن همراه با مسافت های دور ( ‌۴٠٠ کیلومتر به بالا) نیز کاهش منظور شده است.

گفتنی است که علاوه بر رایگان شدن تعرفه خدمات (‌سرویس‌های) تلفن ثابت هم‌چون انتظار مکالمه، انتقال مکالمه، نمایشگر تماس، سرویس بیدار باش، آبونمان تلفن ثابت نیز که با احتساب مالیات و عوارض، حداقل ‌۵٧۵ ریال بود به ‌٣١٨ ریال کاهش یافته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.