آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

ابلاغ دستورالعمل جمع آوری اطلاعات کارمندان دولت

دستورالعمل استفاده از سیستم جمع‌آوری اطلاعات كاركنان دستگاه‌های اجرایی كشور ابلاغ شد.
به گزارش عصرارتباط، در این دستورالعمل كه از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور تهیه شده است نحوه دریافت و انتقال اطلاعات از سیستم پرسنلی به سیستم جمع‌آوری اطلاعات مشخص شده است.
برای جمع‌آوری اطلاعات كاركنان دستگاه، توسط كارشناس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یك سیستم جمع‌آوری اطلاعات به نام دستگاه اجرایی استانی تولید و به آن دستگاه تحویل داده می‌شود.
در سیستم جدید، كلیه اطلاعات كارمند در یك فایل ذخیره می‌شود. علاوه بر مشخصات شخصی افراد، رتبه و پایه شغلی، وضعیت استخدامی، سنوات خدمت و میزان افزایش حقوق و... به صورت كامل مشخص می‌شود.
در كل، 45 قلم اطلاعات از كارمندان در این سیستم ذخیره خواهد شد.
از مزایای این سیستم جمع‌آوری بهتر و سریع‌تر اطلاعات كارمندان دولت و از سوی دیگر دسترسی آسان به اطلاعات آنان است همچنین تصحیح و تغییر اطلاعات جمع‌آوری شده در این سیستم، ساده‌تر از سیستم گذشته خواهد بود.

جمع‌آوری و طبقه‌بندی اطلاعات دقیق كارمندان دستگاه‌های اجرایی و تغییر سیستم از سیستم‌های سنتی به محیط، مبتنی بر فناوری اطلاعات چندین سال است كه در دستور كاری دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور قرار گرفته است.


​​