فناوری اطلاعات

September 23, 2012
15:46 یکشنبه، 2ام مهرماه 1391
کد خبر: 47860

جستجو در اینترنت : بزرگترین نیاز کاربران !

در میان کسانی که از اینترنت استفاده می کنند، جستجو برای یافتن اطلاعات از طریق جستجوگرهای اینترنتی به سرعت به فراگیرترین فعالیت تبدیل می شود.

براساس یک بررسی که هفته گذشته منتشر شد، جستجوگرها (Search Engines) به یکی از مهم ترین ابعاد اینترنت برای کاربران بدل شده اند.

ارقام گردآوری شده توسط “پروژه اینترنتی پیو” (Pew Internet Project) نشان می دهد که پس از استفاده از ایمیل، کاربران بیش از هر چیز به جستجوی اطلاعات مورد نظر خود از طریق جستجوگرها می پردازند.

این تحقیق فاش می کند که موتورهای جستجوگر به آهستگی در حال تکامل هستند و در نشان دادن وب سایت های مفید به کاربران نسبت به گذشته بسیار بهتر عمل می کنند.

کمک واقعی

براساس ارقامی که توسط این گروه منتشر شده است، بیش از 80 درصد کاربران اینترنت در آمریکا به جستجوگرها مراجعه کرده اند و 29 درصد آنها هر روز برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود به این موتورها رجوع می کنند.

تنها فعالیت دیگر در اینترنت که از محبوبیت بیشتری برخوردار است به مرور ایمیل ها مربوط می شود که 52 درصد کاربران آن را به طور روزانه انجام می دهند.

افراد هرچه زمان بیشتری را در اینترنت می گذرانند، بیشتر به جستجوگرهایی نظیر Google ،Alta Vista و Lycos مراجعه می کنند.

تقریبا 40 درصد کسانی که برای سه سال یا بیشتر از اینترنت استفاده کرده اند، هر روز از جستجوگرها استفاده می کنند.

گزارش “پیو” آشکار می کند که بسیاری از این جستجوها به حل مشکلات مردم در زندگی واقعی آنها، از جمله برای یافتن راه های مقابله با بیماری های مزمن، یا دریافت کمک های معنوی و مذهبی، کمک می کند.

جستجو به عنوان سرگرمی

مردم گاه برای سرگرمی نیز از این جستجوگرها استفاده می کنند.

“پیو” گزارش می دهد که 25 درصد کسانی که مورد پرسش قرار داده است گفتند که از جستجوگرها برای پی بردن به این که نام آنها چند بار در اینترنت ظاهر می شود استفاده کرده اند.

30 درصد کاربران مرد و 24 درصد کاربران زن در جستجوی نام خود در اینترنت بر می آیند.

این مطالعه نشان می دهد که مردم بیش از پیش به نتایج جستجو در این جستجوگرها اطمینان می کنند و راهنمایی آنها را به جستجوی شخصی ترجیح می دهند.

“گوگل” و “ام اس ان” پرطرفدارترین موتورهای جستجوگر اینترنت هستند.

موفقیت “ام اس ان” عمدتا به این دلیل است که هر کس که در مرورگر “اینترنت اکسپلورر” در جستجوی اطلاعات برآید، خود به خود به صفحه جستجوی “ام اس ان” هدایت می شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.