فناوری اطلاعات

September 23, 2012
15:46 یکشنبه، 2ام مهرماه 1391
کد خبر: 47872

ADSL تا پایان امسال

سه شنبه، 30 اردىبهشت، 1382

ADSL تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت:« حضور کاربران اینترنت به شدت شبکه را مشغول کرده است، ولی با راه‌اندازی خطوط ADSL تا پایان امسال امیدواریم مشکل مرتفع شود.»
مهندس “محمد خسروی”، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس IT خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی استفاده از خطوط XDSL در شبکه‌ی مخابراتی اظهار کرد:« گروه خطوط XDSL مربوط به جدا کردن صدا(VOIC) از داده(DATA) است و به مشترکانی که به خطوط پرسرعت در مدت زمان بالا نیاز دارند، سرویس می‌دهد. در شبکه‌ی تلفن فعلی پیش‌بینی شده که تنها 20 درصد مشترکان بین 10 الی 12 دقیقه همزمان در حال مکالمه باشند. به عبارتی این شبکه تنها برای VOIC طراحی شده است؛ در حالی که این رقم در دنیا بین 3 تا 4 دقیقه است، اما با این وجود به این شبکه، مشترکان استفاده از اینترنت که بیش از 1 الی دو ساعت نیاز به خطوط دارند، اضافه شده است که شبکه را به شدت مشغول می‌کند.»
وی افزود:« هر میزان مشترکان اینترنت در تهران بیشتر می‌شوند، نگرانی ما افزایش می‌یابد و به همین دلیل حدود یک سال است که به دنبال جداسازی VOIC از DATA هستیم که اکنون مراحل نهایی طراحی را می‌گذراند و امیدواریم تا پایان امسال سرویس ADSL (خطوط پرظرفیت اینترنت) را ارایه دهیم.»
وی خاطرنشان کرد:« نگرانی بنده از طرفی به دلیل این است که وقت چندانی برای از دست دادن زمان نداریم و اکنون با سرعت تکنولوژی در دنیا، در صورت عقب افتادن جبران آن سخت خواهد بود.»
مهندس خسروی درباره‌ی چگونگی به کار بردن خطوط ADSL گفت:« در این روش یک سری تجهیزات DSLAM و دستگاه‌های جداکننده‌ی VOIC و DATA در مرکز تلفن و مودمی نیز در نقطه‌ی نهایی با دو خروجی مربوط به تلفن و کامپیوتر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و مشترکان به صورت همزمان می‌توانند از کامپیوتر و تلفن از طریق همان زوج سیم تلفن استفاده کنند.»
وی در ادامه درباره‌ی نحوه‌ی جدید دریافت ریز مکالمات گفت:« در این رابطه چندین پروژه اجرا شده است؛ یکی این‌که افراد با پر کردن فرم‌هایی در مرکز تلفن و مشخص کردن آدرس رایانامه(E-MAIL) به صورت رایگان هر ماه ریز مکالمات خود را دریافت خواهند کرد. اکنون حدود 40 هزار مشترک، ریز مکالمات خود را از این طریق دریافت می‌کنند. هم‌چنین امکان دیگری نیز وجود دارد که با پر کردن فرم‌های مربوطه در امور مشترکان، یک PASSWORD به کاربران داده می‌شود که از طریق ورود به سایت و وارد کردن PASSWORD خود، می‌توانند ریز مکالمات را دریافت کنند. ضمن این‌که سایت WWW.IRTCT.ORG مخابرات مراحل نهایی را می‌گذراند و سایت اینترانت آن به اینترنت وصل شده است.»
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار ایسنا مبنی بر اختصاص یک رمز عبور(PASSWORD) بر روی قبض‌ تلفن هر مشترک، به جای حضور در مراکز تلفن و نیاز به پر کردن فرم‌های مربوط، گفت:« این پیشنهاد خوبی است که از قبل یک سری PASSWORD تعریف شود تا دیگر نیاز به مراجعه به امور مشترکان و پرکردن فرم نباشد؛ حتما روی عملی کردن این پیشنهاد اقدام خواهیم کرد.»
وی درباره‌ی وجود اطلاعات 118 بر روی سایت شرکت مخابرات گفت:« تا دو ماه دیگر این امکان به وجود می‌آید که در سایت مربوط شرکت مخابرات، اطلاعات 118 در دسترس عموم قرار گیرد. ضمن این‌که با فراهم آمدن این امکان، تعداد مراجعات زیاد می‌شود و سایت مربوطه نیاز به پشتیبانی فنی قوی‌تری دارد.»
مهندس خسروی پروژه‌ی فراهم کردن امکان آنتن‌دهی تلفن همراه در مترو از سوی شرکت مخابرات ایران گفت:« با فراهم آمدن این امکان، امکان راه‌اندازی تلفن‌های ثابت در واگن‌های مترو به وجود می‌آید.»
وی درباره‌ی حفاری‌های خیابان‌ها توسط موسسات و ادارات مختلف و خسارات ناشی از آن،گفت:« معمولا قبل از هر فعالیت حفاری در خیابان‌ها باید هماهنگی لازم با شهرداری صورت گیرد. ضمن این‌که امکان حفاری یک خیابان و فعالیت چند شرکت مانند گاز و مخابرات وجود ندارد؛ چرا که نحوه‌ی عملکرد دو شرکت و زمان مورد نیاز آنها با یکدیگر متفاوت است و امکان هماهنگی با یکدیگر وجود ندارد. اما به طور کلی زمانی که شهرداری قصد دارد مکانی از خیابان‌ها را روکش و آسفالت کند به تمامی شرکت‌های حفار اعلام می‌کند در صورت نیاز، تا قبل از تاریخ مقرر کارهای خود را انجام دهند.»
مهندس خسروی برخی از اشکالات در نحوه‌ی کابل‌کشی تلفن را مربوط به داخل مجتمع‌ها و منازل دانست و گفت:« شبکه‌ی کابل‌کشی مربوط به شرکت بسیار مناسب طراحی شده و این طرح با امکانات اولیه مخابرات توسط پیمانکاران خصوصی انجام شده است و عمده اشکالات مربوط به داخل ساختمان‌ها است. ضمن این‌که 70 درصد سرمایه‌ی شرکت در زیر زمین است و اغلب هزینه‌ها صرف نگه‌داری و تعویض این کابل‌ها می‌شود.»
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در مورد زمان واگذاری تلفن‌های ثابت به متقاضیان گفت:« تهران از 77 مرکز تشکیل شده است که بر اساس امکانات، برنامه‌های موجود در هر مرکز متفاوت است. به عبارتی در چندین مرکز تلفن‌های درخواست شده در عرض چند روز داده می‌شود و برخی مراکز به علت ساخت و سازهای خارج از برنامه به یک سال وقت نیاز دارد، اما هدف تعیین شده برای شرکت، در پایان برنامه‌ی سوم، متوسط انتظار 6 ماه است.»
وی افزود:« طبق آیین‌نامه‌ی شرکت، اولویت با افرادی است که در نوبت هستند و آنان که درصدد جابه‌جایی و تغییر مکان هستند در اولویت بعدی قرار دارند.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.