فناوری اطلاعات

September 23, 2012
15:46 یکشنبه، 2ام مهرماه 1391
کد خبر: 47897

معرفی مرکز ICT دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

سه شنبه، 18 فروردین، 1383

معرفی مرکز ICT دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان یک سازمان علمی ناگزیر به استفاده از فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف سازمان خود است. با توجه به اهمیت IT به عنوان یک ابزار توسعه و نیز به دلیل اهمیت تکنولوژی‌های جدید در حیات یک دانشگاه، مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تاسیس شده است.
قبل از تاسیس این مرکز شورای فناوری اطلاعات در دانشگاه خواجه نصیر الدین تشکیل شد که وظیفه‌ی شورای IT دانشگاه سیاست گذاری و برنامه‌ریزی درباره‌ی IT در دانشگاه و نظارت بر آن است. همچنین این شورا طی جلساتی که در مدت یک سال گذشته برگزار کرده طرح جامع IT دانشگاه را تصویب کرده است.
مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه خواجه نصیر الدین با همکاری معاونت آموزش تحقیقات فناوری وزارت ارتباطات تاسیس شده است که بر اساس طرح جامع فناوری اطلاعات که بیان چارچوب کلی برای استراتژی‌ها و همچنین راهکارهای اجرایی در رابطه با توسعه‌ی کاربرد فناوری اطلاعات پرداخته است و هدف اصلی آن در بیان ماموریت‌ها و راهکارها، نهادینه نمودن فناوری اطلاعات در دانشگاه است، که لازم است به عنوان سند مرجع راهبردی جهت تعیین محورهای اصلی استراتژیک مرتبط با IT در این دانشگاه و هر یک از دانشکده های آن مورد استفاده قرار گیرد.
اهداف دیگر این طرح توسعه‌ی کاربرد IT به عنوان بستر و ابزار توسعه دانشگاه است در جهت قطب شدن دانشگاه در حداقل یکی از زمینه‌های کاربردی در فناوری اطلاعات، ایجاد یک دانشگاه دانش محور و ایجاد یک دانشگاه پیشرو در به کارگیری اطلاعات برای انجام تحقیقات و مشارکت علمی استاد و دانشجو است.
ماموریت‌های این طرح نیز در فرهنگ سازی مناسب به منظور جلب مشارکت و ایجاد انگیزه در استفاده و توسعه‌ی فناوری اطلاعات، ایجاد بستر مناسب سخت افزاری و نرم‌افزاری روز آمد کردن مناسب آن‌ها و ایجاد سیستم‌های اجرایی و پشتیبانی مکانیزه با نگرش یکپارچه تعریف شده است.
در پایان راه کارهای اجرایی طرح جامعه فناوری اطلاعات این دانشگاه در ایجاد دفتر IT در هر دانشکده به منظور اجرا و هماهنگی دانشکده‌ها با مصوبات شورای فناوری اطلاعات، انجام مهندسی مجدد در ساز و کارهای فرآیند سازمانی دانشگاه (در محدوده‌ی قانون) جهت افزایش توان دانشگاه در به کار گیری بهینه‌ی IT ، تهیه‌ی پیش نویس آیین نامه‌ی اجرایی جهت تصویب در شورای دانشگاه و ایجاد یک سیستم منسجم اداری به منظور اجرا کردن مصوبات شورای فناوری اطلاعات عنوان شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.