اپراتورها

تلفن همراه

October 6, 2012
21:11 شنبه، 15ام مهرماه 1391
کد خبر: 50571

افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه هند به بیش از یک میلیارد نفر

 

تعداد مشترکان تلفن همراه کشور هند تا ماه مارس سال ۲۰۱۳ به بیش از یک میلیارد مشترک خواهد رسید.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، مرکز مانیتورینگ اقتصاد هند (CMIE) این خبر را درحالی اعلام کرده است که در ماه آگوست امسال با کاهش تعداد مشترکان تلفن همراه نیز مواجه بوده است.
این کاهش تعداد مشترک در بازارهای شهری بوده است که پس از منقضی شدن سیم‌کارت‌هایشان نسبت به تمدید آنها اقدام نکردند اما در همین حال مشترکان در مناطق روستایی رو به افزایش هستند.
درحالی که نرخ ضریب نفوذ تلفن همراه در مناطق شهری به ۱۶۹ درصد رسیده است، این نرخ در مناطق روستایی تنها به ۴۰٫۶ درصد رسیده است.
بیشترین کاهش تعداد مشترکان تلفن همراه هند در ماه گذشته به دلیل قطع شماره‌های استفاده نشده سه اپراتور بزرگ این کشور بوده که از میان آنها ۱٫۹ میلیون مشترک متعلق به بهارتی ایرتل، ۱٫۵۶ میلیون نفر متعلق به وودافون و ۱٫۶۵ میلیون نفر متعلق به Idea Cellular بوده‌اند.
CMIE پیش‌بینی کرده است تعداد مشترکان تلفن همراه هند تا ماه مارس سال ۲۰۱۳ به یک میلیارد و ۴۲ میلیون نفر برسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.