اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

October 6, 2012
21:37 شنبه، 15ام مهرماه 1391
کد خبر: 50605

فیبر نوری در راه رسیدن به منازل مشترکان

 

معاون طرح و توسعه مخابرات استان تهران گفت: هدف اصلی شرکت در سال جاری کیفیت ارائه سرویس و مشتری‌مداری بوده است.

سمیع‌الله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سعی شده با مکانیزه شدن خدمات از جمله شماره 2828 کیفیت سرویس‌دهی مخابرات نسبت به قبل بالاتر ببرود و کار اصلی امسال بیش از این‌که بر تعداد متمرکز باشد، بر کیفیت و ایجاد سرویس‌های ارزش افزوده روی خطوط متمرکز شده است.

وی افزود: افزایش خدمات شرکت طبق نظرسنجی‌ها از سوی مردم مطلوب بوده و رشد کیفی داشته‌ایم.

فیبر نوری، تحولی در ارتباطات شبکه

معاون طرح و توسعه مخابرات استان تهران درباره‌ی وضعیت فیبر نوری کشیده شده در استان تهران گفت: هدف اصلی توسعه عموما بر فیبر نوری در نظر گرفته شده و به مرور زمان شبکه تلفنی از حالت سنتی کابل مسی به شبکه‌ی فیبر نوری تبدیل خواهد شد.

صادقی با اشاره به توسعه‌ی شبکه فیبر نوری برای ساختمان‌ها و مراکز مسکونی گفت: در حال حاضر فیبر نوری از نزدیکی منازل می‌گذرد ولی هنوز به داخل آپارتمان‌ها راه نیافته است و باید در داخل ساختمان به ویژه ساختمان‌های در حال ساخت مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: در چند منطقه شبکه‌ی جدید را با هزینه‌ی فیبر نوری سامان دادیم و در محل‌هایی که توسعه شبکه داریم، به طور مثال منطقه بومهن، طراحی بر اساس فیبر نوری بوده و در حال برگرداندن کابلها برای مشترکین هستیم.

معاون طرح و توسعه مخابرات استان تهران توضیح داد: فیبر نوری هنوز به منازل افراد راه نیافته اما آمادگی راه‌اندازی به صورت FTTH یعنی داخل ساختمان را داریم.

صادقی از طرح بزرگ منطقه‌ی دو تهران در نیمه دوم سال خبر داد و افزود: فیبر در مراکزی از منطقه 2 که پیش شماره آن‌ها با عدد 2 شروع می‌شود تا حدودی کشیده شده و تجیزات آنها در حال آماده شدن است.

وی از مزایای استفاده از فیبر نوری استفاده از کل امکانات را نام برد و گفت: مشترکین پس از این‌که فیبر نوری برای منازل آن‌ها کشیده شد می‌توانند از سرویس‌های مختلفی بهره ببرند و حتی برای اینترنت با سرعتی از 128 تا 100 مگ را درخواست کند.

معاون توسعه و مهندسی مخابرات استان تهران از پیش‌بینی سیم‌کشی فیبر نوری در سال‌های آینده به‌طور کامل سخن گفت و تاکید کرد: مشترکین هر امکاناتی را که بخواهند ازطریق فیبر نوری به دست می‌آورند.

صادقی در توضیح هزینه مشترکین فیبر نوری گفت: تعرفه استفاده از فیبرنوری به عنوان تلفن یا دیتا برای مشترکان همان تعرفه‌ی قبلی است که تنها بستر آن تغییر کرده است. اگر یک فیبر به داخل خانه راه پیدا کند، مشتری با هر سرعتی می‌تواند از آن استفاده کند و این سیم‌کشی تنها یکبار انجام می‌شود و دیگر نیاز به افزایش پهنای باند ندارد، چرا که پهنای باند فیبر‌ها محدود نیست و ترافیک بسیار بالا تر از مصرف خانگی را تامین می‌کند.

وی درباره‌ی مناطق دارای فیبر نوری گفت: در حال حاضر هیچ منطقه‌ای به صورت کامل پوشش فیبر نوری ندارد، اما طرح فیبر نوری تا در منازل در دست است و از روش‌های FTTH، FTTB, FTTC که روش جدیدی است، استفاده خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.