تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 7, 2012
1:06 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50654

گزارش نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

 

به مناسبت آغاز سال کاری جدید نظام صنفی رایانه‌ای کشور، رئیس و دبیرکل این سازمان صبح امروز در قالب نشستی خبری به ذکر توضیحاتی درباره‌ی عملکرد یک ساله خود پرداختند ودر بخشی از این نشست دبیرکل این سازمان برگزاری نمایشگاه الکامپ در شرایط فعلی را مصیبتی بزرگ برشمرد.

به گزارش ایسنا آزاده داننده – رییس سازمان نظام صنفی، در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی یکسال گذشته عنوان کرد: شاید در حال حاضر در یکی از دوره‌های پیچیده حیات اجتماعی قرار داشته باشیم و از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وضعیت خاصی را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: زمان جنگ وضعیت ما مشخص بود، اما اکنون در شرایطی قرار داریم که اگرچه به شیوه‌ جنگ‌های سنتی برخورد نمی‌شود، اما به هرحال محیطی بسیار متغییر، پرتنش و تحت فشار را تجربه و تحمل می‌کنیم و در این شرایط فعالیت اقتصادی بسیار سخت و به دنبال آن فعالیت صنفی هم با دشواری‌های متعدد مواجه شده است، به همین دلیل باید به شرایط هم توجه داشته باشیم و انتظارات را متناسب با موقعیت در نظر بگیریم.

به هیچ عنوان مخالفت جناحی نداشته‌ایم

داننده در بخش دیگری ازصحبت‌های خود به اهداف در نظر گرفته شده در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزایش سهم GDP، افزایش سهم صادرات غیرنفتی و افزایش سهم تولید محصولات امنیتی را از مواردی برشمرد که می‌توانند نوعی محرک برای بخش خصوصی به‌شمار آیند.

وی در ادامه‌ی این نشست در پاسخ به خبرنگاری که درباره بحران مدیریتی در سازمان نظام صنفی پرسیده بود، عنوان کرد: طرح سوال درباره بحران مدیریت باید براساس ملاک‌های مشخصی صورت بگیرد.

رئیس سازمان نظام صنفی در عین حال اظهار کرد: گاه ممکن است عده‌ای براین باور باشند که استعفاهایی که در سازمان صورت می‌گیرد، به دلیل مخالفت‌های جناحی است، اما من با قطعیت می‌گویم که ما در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای سابقه‌ی مخالفت جناحی با هیچ یک از اعضا را نداشته‌ایم.

داننده ادامه داد: از جانب ما مطلقا این‌گونه نیست که بخواهیم فضایی ایجاد کنیم که عده‌ای از همکاری باز بمانند. ما به عنوان اعضای هیات مدیره تمام تلاش خود را کردیم تا اتفاقات این‌گونه نباشد، اکنون هم اگر عده‌ای استعفا می‌دهند فکر نکنید تنها یک دلیل خاص دارد چرا که مجموعه‌ای از عوامل و اتفاقات است که دست به دست هم می‌دهند.

هیات مدیره در استعفای اعضا بی تقصیر است

حمیدرضا قمی – دبیرکل سازمان نظام صنفی، هم در این نشست به ذکر صحبت‌هایی کوتاه پرداخت و درباره‌ی استعفای برخی از اعضای سازمان نظام صنفی توضیح داد: اگر در ارتباط با این استعفاها نوشته‌های افراد ملاک قرار گیرد به خوبی در می‌یابیم که براساس دلایل شخصی این اتفاق رخ داده و هیچ کجا سیستم مدیریتی در این استعفاها نقش نداشته است. به همین دلیل فکر می‌کنم بهتر است نوشته‌ها را ملاک قرار دهیم، چرا که بحث بر روی شنیده‌ها اقدام درستی نیست.

وی در ادامه با بیان این‌که هیات مدیره با صبر زیاد با استعفا‌ها برخورد کرد و چندین بار تلاش کرد که افراد از استعفای خود صرفه‌نظر کنند، یاد‌آور شد: این نمی‌شود که یک سیستم با هر قهر و اعتراضی شیوه‌ی تصمیم‌گیری خود را عوض کند. ما در برابر دوستانی که استعفا دادند صبر و رایزنی و صحبت‌های متعدد داشتیم، اما بعد از چند ماه به این نتیجه رسیدیم که کار دیگری نمی‌توان انجام داد.

قمی در عین حال اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر سه استعفا به دست هیات مدیره سازمان نظام صنفی رسیده که از این میان تنها متن یکی از استعفاها منتشر شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: تصویری که از جناح‌بندی در سازمان نظام صنفی وجود دارد واقعیت عینی ندارد. در واقع اولین هدفی که افراد را در این سازمان گرد یکدیگر جمع کرده است، اهداف اقتصادی مشترک است که در هیات مدیره با هر اکثریتی که حاکم باشد شرایط به گونه‌ای نیست که منافع همه به یک شکل باشد و متاسفانه در این زمینه به حدی تضاد منافع وجود دارد که جای نگرانی وجود دارد.

دبیرکل سازمان نظام صنفی در عین حال عنوان کرد: فکر می‌کنم برخی از ما یک موضوع وهمی را حاکم کرده‌ایم در حالی که از بزرگان صنف بعید است که این‌گونه فکر کنند.

در شرایط فعلی برگزاری الکامپ یک مصیبت بزرگ است

اما وی در ادامه‌ی این نشست در پاسخ به سوالی که درباره حضور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نمایشگاه الکامپ مطرح شده بود، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی برگزاری الکامپ یک مصیبت بزرگ است، چرا که شرایط اقتصادی آن متناسب با شرایط صنعت IT کشور نیست به همین دلیل ما هنوز به نتیجه‌ی مشخصی نرسیده‌ایم که امسال باید حضورمان در این بخش چگونه باشد.

وی در عین حال عنوان کرد: اعتقاد ما بر این بود که شاید بخش خصوصی حضور بهتری در این بخش داشته باشد. البته در دوره‌های قبلی برگزاری این نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی حداقل حسنی که داشت آن بود که توجه سایر دستگاه‌ها را به این نمایشگاه جلب کرد.

قمی به ذکر توضیحاتی درباره‌ی بحران ارز پرداخت و یادآور شد: ممکن است بحث تخصیص ارز بخشی از صنف که صدای بلندتری هم دارند را ارضاء کنند، اما این‌گونه نیست که همگان با این موضوع خرسند و خشنود شوند.

حکم رئیس جمهور و هیات مدیره جدید

اما در بخشی از این نشست هم آزاده داننده در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود عدم ابلاغ حکم رییس جمهور برای رئیس جدید سازمان نظام صنفی به دلیل برخی اقدامات هیات مدیره جدید صورت می‌گیرد، توضیح داد: اگر اعتقاد رییس جمهور بر این بودکه این مکانیزم خوب عمل نمی‌کند می‌توانستند حکم را به نفع جناح مقابل ابلاغ کنند.

قمی هم در این باره اظهار کرد: پیگیری‌های ما گویای آن است که هنوز این موضوع به دفتر ریاست جمهوری نرسیده است، البته آنچه شما گفتید براساس شنیده بود و من هم براساس شنیده‌ها صحبت می‌کنم و نه براساس اخبار رسمی.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.