امنیت

تبلت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

October 7, 2012
1:08 یکشنبه، 16ام مهرماه 1391
کد خبر: 50658

آیفون ۵ هم جیلبریک شد!

 

خبرآنلاین: آخرین دستگاه اپل با سرعتی باورنکردنی که رکوردی برای هکرهای سخت افزاری و نرم افزاری این کمپانی محسوب می شود ، توسط فردی به نام گرانت پاور جیلبریک شد.
خوب، خیلی هم طول نکشید. یعنی تقریبا کمتر از یک روز پس از عرضه عمومی آیفون 5 نگذشت که یک نفر موفق شد جدیدترین دستگاه اپل را هم جیلبریک کند. گرانت پاول، معروف به chpwn ، عکسی از برنامه جیلبریک کننده Cydia   را روی توئیتر خود گذاشت که در حال اجرا شدن بر روی آیفون 5 بود.
او در پستش نوشت که این عکس کمتر از 12 ساعت پس از آغاز عرضه رسمی آیفون 5 ، گرفته شده است. اپل روی آخرین آیفون اش تغییرات بسیار رادیکالی اعمال کرده ، اما به نظر می رسد که هنوز هیچ تمهیدی  برای جلوگیری از جیلبریک کردن iOS6  در نظر گرفته نشده است. اینکه یک نفر بفهمد چگونه می توان یک دستگاه اپل را جیلبریک کرد خیلی تعجب آور نیست، اما وقتی فردی بتواند به این سرعت چنین کاری را انجام دهد ، واقعا باور نکردنی است!
در واقع برای هکر های اپلی که سخت افزار ها و نرم افزارهای این کمپانی را جیلبریک می کنند ، جیلبریک کردن iOS6 آن هم در اولین روزی که اپل نسخه بتای مخصوص توسعه دهندگان را بست، یک رکورد قلمداد می شود.
البته همانطور که Gizmodo هم اشاره کرده ،جیل بریک شدن آیفون 5 توسط یک هکر حرفه ای مسلما به این معنا نخواهد بود که بقیه کاربران هم می توانند این کار را انجام دهند.
اما مثل این همه شما می توانید آیفون 5 را خیلی خیلی زودتر از آنچه تصور می کردید کرک کنید!

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.